Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, ilalo said:

3080 Aorus master
bra kort med tanke på kjøling, oc osv? 

Jeg er godt fornøyd med mitt Aorus 3080 Master. Stillegående, selv i mitt lille kabinett er det sjelden over 70 grader. Jeg har ikke prøvd å overklokke det noe vesentlig, da jeg venter på ny PSU med litt mere guffe.

For meg er ikke MSI Suprim en option, fordi:

  • Det er for langt, og passer ikke i kabinettet mitt.
  • MSI har en tvilsom historie med å forsøke å bestille/presse journalister når testene ikke går i deres favør, så jeg kjøper ikke MSI.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
TemporalFracture skrev (Akkurat nå):

Ser det samme med de vannkjølte EVGA 3080 kortene de hadde. Leveringsdato er dog ennå ikke passert.

Jeg bestilte ett av hver av de EVGA vannkjølte 3080 kort i november. Leveringsdato stadig utsatt så avbestilte i slutten av januar. Jeg har vel egentlig ikke fått ett eneste 30xx kort fra Dustinhome.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (34 minutter siden):

Ser nå at både Suprim 3080, Asus Dual OC 3060 Ti og EVGA 3060 Ti er fjernet fra Dustin sine sider. Ordrene mine har fortsatt leveringsdatoer i januar.

 

Fortsatt samme her mhp datoer. Regner med Dustin har fått inn altfor mange bestillinger siden de har vært en av få som har hatt åpent for bestilling helt frem til nå og at de nå tar grep. Ser det bare er 2 PNY-modeller under 3060 Ti og 2 PNY og 1 Gigabyte under 3080 hos de nå.

Jeg har egentlig gitt opp å vente på ordrene fra Dustin, de kommer som en gledelig overraskelse en eller annen gang. Fine priser var det også når man ser på utviklingen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (1 minutt siden):

Fortsatt samme her mhp datoer. Regner med Dustin har fått inn altfor mange bestillinger siden de har vært en av få som har hatt åpent for bestilling helt frem til nå og at de nå tar grep. Ser det bare er 2 PNY-modeller under 3060 Ti og 2 PNY og 1 Gigabyte under 3080 hos de nå.

Jeg har egentlig gitt opp å vente på ordrene fra Dustin, de kommer som en gledelig overraskelse en eller annen gang. Fine priser var det også når man ser på utviklingen :)

Bare veldig irriterende å ha 20 000kr bundet opp hos noen som ikke kan gi en ca dato engang. Tror jeg avbestiller alt, så rykker resten frem i køen.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (12 minutter siden):

Bare veldig irriterende å ha 20 000kr bundet opp hos noen som ikke kan gi en ca dato engang. Tror jeg avbestiller alt, så rykker resten frem i køen.

Det er det. Men er vel kun reservasjoner slik at det ikke tar noe av kredittrammen før de sendes ut?

Av en eller annen grunn har de faktisk trukket penger fra kortet mitt for noen skjermkort = 22000kr, så det har jeg allerede betalt. Siden det er til god pris og markedet er som det er så lar jeg ordrene stå, får prøve å holde litt åpen kredittramme fremover i tilfelle det plutselig er noe på vei. Enten får jeg byttet ut 3070 eller så kan de legges direkte på finn.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...