Gå til innhold

Retningslinjene er oppdatert.


Anbefalte innlegg

Specs er gørr kjedelige og fullstendig irrelevante for alle andre i hele verden.

Ja, imotsetning til 'Låter fra cd'er som leier plass i hodet mitt for tiden' som faktisk alle går rundt og lurer på.... :roll:

 

Til nå er vel specs det nærmeste man kan komme nyttig info i en sig - ja for det er faktsisk slik, som flere andre har påpekt, interessant og se hvilken bakgrunn folk har for å uttale seg når det kommer til hardware spørsmål (noe som er godt representert her på forumet...)

 

-Vegar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Specs er gørr kjedelige og fullstendig irrelevante for alle andre i hele verden.

Ja, imotsetning til 'Låter fra cd'er som leier plass i hodet mitt for tiden' som faktisk alle går rundt og lurer på.... :roll:

 

Til nå er vel specs det nærmeste man kan komme nyttig info i en sig - ja for det er faktsisk slik, som flere andre har påpekt, interessant og se hvilken bakgrunn folk har for å uttale seg når det kommer til hardware spørsmål (noe som er godt representert her på forumet...)

 

-Vegar

Krangler gjerne jeg.

 

Men la meg for enkelhets skyld kortslutte kjeklinga med å spørre deg: "Hvis folk kom med et godt argument for at specs ikke hørte hjemme i profilen, ville du da virkelig ha godtatt det?"

 

...og spørsmål nummer to, blir selvsagt: "Kan du komme med et godt argument for at du ville det?".

 

Men hei - kjekt at du har en mening.

 

EDIT: Feilstaving, klarere formulering.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg at specs i signaturen er en uting, men jeg kan vanskelig protestere på "spec-folkene" sine argumenter, det er ikke noe som gjør diffuse sitater og annet "jalla" mer viktig å ha i signaturen enn specs. Jeg foreslår at man strammer inn på hele siggen, har tilgode å lese mer enn en nyttig linje i en spec, så tving alle specs ned i 2 linjer (inkludert tomme linjer) med en fastsatt maks fontstørrelse, så slipper vi digre specs.

 

AtW

Lenke til kommentar

DrDoogie:

 

Spørsmål 1:

Har aldri vært snakk om hvor vidt specs har noe å gjøre i profilen eller ikke. For min del hadde det ikke betydd noe ettersom jeg har valgt å legge informasjon jeg mener folk bør se i sig'en og ikke bortgjemt ett eller annet sted i profilen.

 

Spørsmål 2:

Dersom man har et sakelig og godt begrunnet vedtak vil de aller fleste godta vedtaket. Muligens si seg uenig, men i alle fall rette seg etter vedtaket. I denne saken har det ikke kommet noen sakelig og god begrunnelse. Vedtaket er ene og alene sensur. Store 'støyende' signaturer er uansett mot rettningslinjene.

 

Forøvrig flott at du syns det er kjekt at jeg har en mening...

 

-Vegar

 

(staving går best på snøføre...)

Endret av Format71
Lenke til kommentar

Savner en begrunnelse for ikke å ha spec i signatur (bortsett fra som DrDoogie sier; det er gørr kjedelig), og er det noen kapasitestsmessige eller datamesssige forskjeller for hardware.no om den ligger i profilen og ikke i siggen ?

 

Edit: Legge til; Kjedelig, men av og til greit å vite.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Syns det er greit at man ikke skriver pc spesifikasjonen i signatur. De fleste som har dette har meget "gromme" pc'er. Da det er et flertall av mindreårige i forumet skaper dette et enormt kjøpspress. En rekke foreldre har faktisk ikke råd å støtte med så store summer man behøver for å ha slikt utstyr.

 

Jeg noterer meg at forumstyret har gjort en del tiltak for å gjøre forumet bedre i det siste. Og dette med signatur er en av de. For har man ikke amd og radeon 9800 pro eller bedre er man jo mindreverdig her på forumet.

Lenke til kommentar

Hmm, siden eg ikkje bruker signatur er denne nye regelen igrunnen det samme for meg.

 

Men kvifor dykk velger å lage det til ein "regel/lov" isteden for å "hardcode" det inn i forum scriptet forstår eg ikkje.

Ville det ikkje våre mye lettere vist alle signaturene blei "forced" til å bli under retningslinjene. Ie. rett antall linjer, ingen bilder, rett font størrelse osv.

Lenke til kommentar

så må vi også stille oss spørsmålet:

Har i det hele tatt pcspecs noe i en signatur å gjøre? En signatur er jo ikke akkurat ment for å inneholde "nyttig" informasjon. Har folk behov for å se dine specs har de sikkert nok viljestyrke til å flytte pekeren den lange veien bort til profilen din.

Lenke til kommentar

Jaja, får heller slenge meg på diskusjonen jeg óg.

 

Til alle som mener at man IKKE bør ha specs i signaturen: Det er ingen som tvinger dere til å lese den! Det er lettere for dere å overse fire linjer nå og da enn det er for oss andre å avbryte lesingen, klikke på en knapp, vente på at en side skal laste seg, lese det som står der og fortsette lesingen, evt. bytte mellom poster/profil for å sjekke noe på specsen om igjen.

 

Og så var det det med fire linjer og at folk ikke klarer å begrense seg. Siden vi faktisk har en plass i profilen for å skrive inn specs, BURDE de fleste klare helt fint å holde seg til begrensningen på fire linjer i signaturen og så heller skrive hvor mange katoder og hvilke farger de har på dem i profilen.

 

Nei - jeg kan ikke skjønne hvorfor det å ha specs i profilen skal plage folk.

 

Edit: Formulering

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Totalt meningsløst å forby specs i signatur, hva er problemet så lenge det er formatert på en slik måte at det ikke forstyrrer noe. Specs er forbudt, men fonter som dekker hele skjermen det er greit!! - hvor er logikken?

 

Jeg kjøper ikke det der med kjøpepress av å se hva andre har, og jeg ser faktisk ingen grunn til at det skal være forbudt med specs-signatur, i mange tilfeller vil det være ekstremt hjelpsomt hvis man skal prøve hjelpe en som har problemer med pc'n sin.

 

hvis man bare hadde satt en standard på hvordan en sig skal se ut så ser jeg ikkenoe problem med å skrive hva man vil. Det er formateringa det skulle vært sperre på ikke innholdet (med mindre det er lovstridig)

Lenke til kommentar
så må vi også stille oss spørsmålet:

Har i det hele tatt pcspecs noe i en signatur å gjøre? En signatur er jo ikke akkurat ment for å inneholde "nyttig" informasjon. Har folk behov for å se dine specs har de sikkert nok viljestyrke til å flytte pekeren den lange veien bort til profilen din.

En signatur er ikke ment til å inneholde nyttig informasjon ? utdyp, hvorfor ?

 

 

hva er dette ment som: (unyttig informasjon? unyttig info er bra, nyttig infor burde ikke være i sig ??)

____________________________________

 

@Egil|B @ #alinux.no & #sourcecode.no @ EFnet [ D2OLprofil òÓ]

Lenke til kommentar

He he...

 

Signatur, nyttig informasjon bla bla blaaaaa osv o.l.

 

FRA CAPLEX.NET

signatur, underskrift, navnetrekk. I bøker det trykte arks nummer. Til rettledning for bokbinderen, som har flere bøker i arbeid, settes en kort tittel, norm, i regel forfatternavn og bokens tittel ved siden av arknummeret. Brukes også om selve trykkarket.

 

Tolk det dit dere vil, det her er jo nesten gøy å lese.....

Lenke til kommentar

Jeg er enig med mange her. Det er helt TÅPELIG å forby specs i siggen. Helt bak mål spørr du meg! Selv om dere har oppretta ett felt i profilen der man skal skrive hw specs, kommer det likevel til å være mange som spør "hva inneholder maskinen din da?" selv om du har skrevet det i profil. Det har ivertfall jeg merka. Det er unødvendi rett og slett og det kunne hvert unngått å få ett slikt spørsmål når man heller bare kunne satt opp specsen i signaturen. Greit nok, det er på sine villeste veger å ha en hw spec som overgår flere tusen bokstaver, men da er det vel bare å sette en grense i hvor mange bokstaver man kan ha da, og hvor mange linjer? er det så vanskelig?!?!

 

Jeg begynner å bli serrøst oppgitt av disse tåpelige reglene, som ikke burde hvert forbudt en gang. :realmad:

 

Er denne siggen som jeg har så forstyrrende? er den unødvendig? NEI overhodet ikke spørr du meg!

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er blitt foreslått før, men hva med å utheve de viktigste delene av hvert punkt, og la selve beskrivelsen være i normal skrift?

 

Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt.

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

Lenke til kommentar

Regner med at en del av forumstyret har kunnskaper om php/mysql. Hva med å ha ett felt for signatur (hvor det da skal stå mer eller mindre dumme sitater osv) og ett felt for specs, slik vi har det i dag. Hver bruker kan så velge i profilen om han/hun vil se sitater og/eller specs nederst i hver post, eller måtte klikke på profil for å se dem.. Det bør ikke være for vanskelig :)

Lenke til kommentar
Regner med at en del av forumstyret har kunnskaper om php/mysql. Hva med å ha ett felt for signatur (hvor det da skal stå mer eller mindre dumme sitater osv) og ett felt for specs, slik vi har det i dag. Hver bruker kan så velge i profilen om han/hun vil se sitater og/eller specs nederst i hver post, eller måtte klikke på profil for å se dem.. Det bør ikke være for vanskelig :)

Meget bra forslag! Man kan jo velge om man vil se sig/avatar/bilder eller ikke!

Lenke til kommentar
Selv om dere har oppretta ett felt i profilen der man skal skrive hw specs, kommer det likevel til å være mange som spør "hva inneholder maskinen din da?" selv om du har skrevet det i profil. Det har ivertfall jeg merka. Det er unødvendi rett og slett og det kunne hvert unngått å få ett slikt spørsmål når man heller bare kunne satt opp specsen i signaturen. Greit nok, det er på sine villeste veger å ha en hw spec som overgår flere tusen bokstaver, men da er det vel bare å sette en grense i hvor mange bokstaver man kan ha da, og hvor mange linjer? er det så vanskelig?!?!

Jeg har også opplevd folk som spør "hva har du i PC'en din, da?" når specs står i signatur. :roll:

Hvis man ER interessert i å hjelpe/er interessert i å vite hva en person har inne i "kassa" så orker man å trykke på profilen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...