Gå til innhold

Retningslinjene er oppdatert.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BAN 'EM! ;)

 

Edit: Jeg kom på at det var et særdeles dårlig svar med tanke på de nye retningslinjene... :p

For å være litt seriøs: Jeg håper at de nye retningslinjene blir fulgt opp både fra de ansvarlige og moderatorene, samt at alle blir flinkere til å bruke den flotte "Report"-knappen! :thumbup:

 

Editedit: Leif

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Til dere i Forum styret.

 

Anbefaler på det sterkeste at dere sender en e-mail til ALLE medlemene angående ankommet nye retningslinjer.

 

Det holder ikke bare med 1 tråd som dette og håper på at noen leser det.

 

Vi andre (ikke moderatorer) skal ikke leke moderatorer her, det får dere gjøre selv. Men selvfølgelig vil vi bruke "knappen"

 

Send e-mail :yes:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Men jeg syntes at dere mangler "Nye tråder om temaer som allerede er tatt opp"..

Det sier seg selv at vi ikke kan ha en slik regel - for de fleste spørsmål er allerede tatt opp en eller annen gang, men det er ikke alltid at problemstillingen er kliss lik. Så det ville bli en umulig regel å håndheve rettferdig. Det eneste vi kan gjøre er å oppfordre folk til å bruke søkefunksjonen, uansett om den er god eller ikke. Det er verdt et forsøk i alle fall.

Kanskje lage litt bedre layout på hele skriften slik at det er mulig å lese raskere gjennom?

Har fikset det nå, men det er ikke alle templatene som er helt på stasjonen.

Slik det fremstår nå i hvert fall i starten av denne posten er det nærmest storforlangende at nye forumbrukere skal orke å lese gjennom.

 

Gadd ikke jeg engang så litt for mye forlangt av en ny forumsbruker kanskje?

Norges lover er lange som et vondt år, men du skal allikevel overholde dem. Da fordrer det at du kjenner til dem sånn noenlunde. For å bruke forumet her, må man overholde retningslinjene. Det er ikke så forferdelig mye tekst, og ingen har problemer med å lese de 15 korte punktene (og noen punkter er ikke aktuelle for dere i det hele tatt, da de omhandler bedrifter). For øvrig later det til at en stor del av brukerne her ikke klarer å lese litt større mengder sammenhengende tekst, i alle fall om man dømmer etter enkelte innlegg i "diskuter artikler" hvor det spørres etter ting som faktisk står i artikkelen... :p

For et par dager siden så jeg at en av brukere har Coca-Cola logo som personlig foto.  :roll:  :roll:

Regnes det som små avvik?  :D

Ja. I det nerdemiljøet vi vanker i, må vel en oppfatning av at man er Coca Cola sies å være et mindre avvik. :yes:

Fint med en oppdatering. Men noe annet jeg lurte på.

1)Disse forum-styre-møtene, hvordan foregår de? Digitalt (f.eks irc) eller "real life"? Om det foregår på på f.eks irc hadde det vært en ide å logge de så alle kunne se de?

2)Hadde kansje vært en ide å gjøre de retningslinjene man ser når man trykker på "retningslinjer" om man bruker hardware themet nummererte?

3)Det er som dere sikkert vet _mange_ som har over 4 linjer i signaturen sin, og ikke bruker

[SIZE=1][/size]

Hadde det vært mulig å kjøre noe server skrtip sak som gikk igjennom alle sin signatur og sende en advarsel til de som ikke brukte

[size=1][/SIZE]

og om det ikke er vanskelig å impledere, de som har mer en 4 linjer sigg.

4)En annen ting er at man nå kan ha 5000 tegn i signaturen. Greit at man kan bruke en del bbcode, men man kunne vel senket det til 3000-2500 uten problemer?

5)Og hvor seriøst tar moderatorer om man sender en raport på en bruker? La oss nå si at jeg sendte om sparks (sry, du var så lett tilgjenelig, 5 linjer sigg), vil det bli gjort noe med det? Med alle de signaturene som bryter rettningslinjer her kan det bli mye arbeid.

1. De foregår på NEWS-serveren vår. Hvorfor noen skulle ha behov for å lese logger fra våre diskusjoner har jeg vanskelig for å se.

2. De _er_ i orden, men enkelte templates er på jordet. :(

3. Sikkert mulig, men lite fruktbart. Vi satser heller på at folk fikser dette i løpet av den kommende tiden, da vi vil være oppmerksomme på det. Over tid vil det løse seg av seg selv. ;)

4. Det er intet i veien for å ha 10 000 tegn i signaturen - bare retningslinjenes punkt om signaturer blir overholdt. Men jeg kan være enig i at det er mye - 4-500 tegn burde holde i lange baner.

5. Det vil, før eller siden, bli tatt affære. Men det kan kanskje være en ide å sende en PM til sparks og gjøre ham oppmerksom på at siggen hans ikke er i henhold til retningslinjene? Om sparks er av den hyggelige sorten, takker han deg. Er han bare sur, kan du rapportere det til en moddis som så gir sparks en advarsel eller en ferie. Men jeg tror nok at sparks er av den koselige sorten. :)

Er det da greit at jeg begynner å rapportere hver eneste bruker jeg ser, som har specs i profil?

Og når jeg trykker på "Report"-knappen over et innlegg, rapporteres da hele tråden generelt, eller blir det spesifikke innlegget merket på noen måte?

1: se avsnittet over.

2: Klikker du på knappen som "hører til" det innlegget du vil rapportere, vil vi bli sendt direkte til innlegget du melder fra om.

Anbefaler på det sterkeste at dere sender en e-mail til ALLE medlemene angående ankommet nye retningslinjer.

 

Det holder ikke bare med 1 tråd som dette og håper på at noen leser det.

Epost er nok lite aktuelt. Vi sendte engang en epost ut til samtlige medlemmer, og mottok en STORM av sinna folk som mente det var spam. Er usikker på om det er mulig å sende en PM til samtlige medlemmer, men jeg tror det burde holde med denne tråden - ordet sprer seg kjapt. For øvrig har jeg bedt om en ingress på HW der dette blir nevnt.

Lenke til kommentar

Så ble 2004 et kjipt år det også.

 

Hvorfor skal vi som liker spec.sig absolutt knekkes. Hvis man holder seg til bestemmelser om antall linjer, skriftstørelse, farge, tegn, smileys, bilder osv kan det da umulig være noen som tar skade av å lese hva jeg har under pulten. Og blir det for mange teite signaturer, så er det jo faktisk mulig å slå de av.

 

-Er det en dårlig løsning å slå de av sier du?, for da får du kanskje ikke lest de du ville lese. Jeg ber da ingen om å slutte å skrive merkelige sitater i sin signatur om jeg er lei av sitater. Jeg fryder meg heller gledelig på vegne av alle de som faktisk ville lese det sitatet, og som fikk mulighet til det.

 

Vi kan ikke ignorere det faktum at det meste (?) på dette forumet dreier seg om datamaskiner. Og enn hvor trist det er, så er faktisk datamaskinen en del av identiteten til den enkelte bruker. Og måtte være nødt til å klikke seg inn på en annen side for å få se "annsiktet" til medmennesker i en trivelig passiar virker så unødvendig, når signaturmuligheten ligger der.

 

Og vil det ved nye lovendringer bli vedtatt forbud mot å legge inn informasjon som beskriver medlemmets kjøretøy, mobiltelefon eller fotoapparat?

 

Jeg skriver ikke dette for å være umulig.

Jeg likte seriøst muligheten for spec.sig.

Det gikk ikke opp for meg hvor godt jeg likte raid, før jeg så hvor lekkert det så ut i signaturen på hw.no. (den gleden varte i få dager)

Hvis vi skriver veldig smått, og kun med få linjer må det da være mulig for de som ikke liker det å ikke henge seg for mye opp i det(?)

Lenke til kommentar

Saken er at vi har opprettet et dedikert felt i profilen, nettopp til bruk for opplisting av hardware, fordi så mange ikke kunne begrense seg. F.eks. har jeg sett folk som til og med lister opp merket på diskettstasjonen sin - eller må ha med hvor mange katoder av hver farge de har. Vi er dessverre nødt til å skjære alle over én kam - dersom jeg gid Dr_Ost lov til å ha PC-spec's i signatur, vil andre brukere starte på samme viset - og før januar er omme, er vi tilbake i gammelt gjenge med signaturer som er lengre enn innleggene.

 

Så dessverre: den regelen er kommet for å bli. Det er ikke for å være vanskelige - det er slik vi må gjøre det. :(

Lenke til kommentar

Var å scannet litt på lignende "engelsk språklige" forum i dag.

 

Med ingen unntak så hadde alle specen i signaturen.

 

Hva er forskjellen på denne Norske og de Engelse/Amerikanske forumene, bortsett fra språket da?

 

Pkt 11

Liste over din maskinvarekonfigurasjon er ikke tillatt; bruk feltet i din profil for dette.

 

Min mening burde denne setningen vært tatt bort.

yummy tenk dere litt om, denne regelen er bare tull :no:

 

Foreslår at dere tar dette spørsmålet opp til ny vurdering og setter klare rammer for spec i signaturen. :yes:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Pkt 11

Liste over din maskinvarekonfigurasjon er ikke tillatt; bruk feltet i din profil for dette.

 

Min mening burde denne setningen vært tatt bort.

yummy tenk dere litt om, denne regelen er bare tull :no:

 

Og når skal dere lære at å diskutere regler med Yummy er som å be Telenor om konkuransedyktige tilbud?

Lenke til kommentar

Ikke lov med specs i siggen, nei så ban meg da.

 

Det er en rimelig teit regel, også kommer dere og sier at det er fordi dere har opprettet eget felt i profilen?

 

Vi har vel uttrykningsfrihet i norge såfremt det ikke oppfordrer til lov brudd at forumstyre vil inskrenke dette, sånn satt litt på spissen, gir jeg blanke i.

 

Som sagt ban meg, slett meg eller speccen min for jeg gjør det ikke.

 

God Jul og et riktig godt nytt år!

Lenke til kommentar

Liste over din maskinvarekonfigurasjon er ikke tillatt; bruk feltet i din profil for dette.

 

synes det er en bra ting her på forumet..

handler jo mye om og ha bra/best hardware,synes det blir litt for mye

ut av dette..

 

spiller jo ingen roll hvilken hw du har..trenger du hjelp kan man jo skrive

dette i posten sin.

 

samme med anntall poster,kansje et annet system kunne vært bedre..

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Er greit å slippe lange signaturer med specs, men hvis det hadde vært en mulighet å få lagt til specs på en lett måte, f.eks hvis man trenger hjelp?

 

Av en eller annen merkelig grunn så merket ikke jeg store forskjellene mellom retningslinjene. (trodde de var før, som det er nå).

vet ikke om dette er negativt eller positivt.

Lenke til kommentar

Ja.

 

Vi er nødt til å fokusere på det vesentlige Yummy. Det nytter ikke med signaturer som "skriker" Las Vegas.

 

Det må ikke brukes lyder.

Det skal ikke være bilder der.

Farger er ikke tillat.

Skriften skal være begrenset i størrelse, og mengde.

 

4 ekstremt gode punkter for å holde signatur-moddere i skinnet. Men det holder faktisk med disse 4.

 

Å bestemme hva vi skal skrive i signaturen blir å gå over streken!

 

Det eneste argumentet ditt i tillegg til de 4 over (som er glimrende), er at dere har laget en rute i profilen hvor det nå skal skrives inn spec.

Nå må vi ikke ta oss selv for høytidelig. Bare fordi det er skrevet, må det ikke være sånn.

Slå heller knallhardt ned på formen av signaturen, og tving brukere til å godta 4 linjer vanlig tekst med lange utestengelser og offentlig uthengelse ved overtredelse.

 

Jeg setter voldsomt pris på jobben dere som driver forumet gjør, og jeg skjønner at det er kjipt for den/de av dere som har lagt inn denne funksjonen, bare for at jeg skal komme og rake ned på den, og si at den ikke duger.

Men å bestemme at en spessiell type emne ikke skal være med i signaturen ligner mer på sensur enn moderering.

 

Dette blir nå uansett mine siste ord i saken. Jeg liker ikke avgjørelsen deres, og har fått uttrykt det.

Måtte bare en engel åpenbare seg, og forbarme seg over dere, slik at fortapelsen ikke blir evig.

 

Mvh. Dr_Ost

 

Asus P4G8X-Deluxe

Intel p4 2,53@2,014 [106] <-Hvem prøver jeg å slå med denne Traxco?

TwinMOS 2700 1024Mb @212Mhz <-Eller denne?

Sapphire Radeon 9500 Atlantis Pro

2*Seagate Barracuda S-Ata 80Gb [Raid0]

 

Det handler om å gi et bedre bilde av hvem du er, enn det du klarer med brukernavnet og et morrsomt bilde. Og som nevnt er datamaskinen en del av identiteten til en bruker av et dataforum.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår en "HW SPECS" knapp ved siden av de andre knappene;

 

addresscard.gifp_pm.gifspecs.gif

 

Den leder til brukerens PC-spesifikasjoner som da er å finne i profilen.

Dette er blitt tatt opp tidligere husker jeg i phpBB forumet, men er visst blitt skyvet til side under overgangen til invision...

 

(HW-specs knappen er hentet fra maedox)

Lenke til kommentar

Fant denne signaturen på en av de utenlanske forumene:

 

MOTHERSHIP SPECS:

Intel 3.0 Ghz cpu @ 800mhz fsb----Asus P4P800 DELUXE Bios ver. 1014----Thermalright SP-94 Heatsink---- TT Smart CPU Case Fan II----Swiftech MCX159-P Intel Mobo Chip Cooler----ClearPc Grande Case e/w blue cold cathode light----EL Neon Wire string red & green----Antec TruePower TRUECONTROL550 550 Watt ATX 12v PSU e/w front control panel----Matrix Orbital MX222----Musketeer by CoolerMaster----Pctoys System Maxx Fan ctrl----Antec 2 x red led 80mm case fan with aluminum fan filter----Antec 2 x green led 80mm case fan with aluminum fan filter----Antec 1 x blue led 120mm case fan with aluminum fan filter----1 x pci system blower exhaust fan----Belkin 800kva 450w UPS----4 X Geil pc3500 Ultra 512mb each (2048mb total) Dual channel mode----SAPPHIRE Technology ATI Radeon 9800 Pro 256MB Ram Cat 3.10 drivers----Creative Sound Baster Audigy 2 driver ver. 5.12.1.283 e/w Creative 6.1 120 watt speakers----2 x WD Raptor 73.4 GB sata hdd RAID 0 ICHR5----2 X Seagate 240 GB sata hdd RAID 0 on Highpoint Rocketraid 1520 pci sata ctrl card----StarTech PCI Post Diagnostics test card-Win xp pro serv. pk 1----Samsung 52/24/52/16x cd rom/cd rw/dvd player e/w round Antec IDE ATA/133 Cable----Sony 3.5" 1.44mb floppy e/w round Antec floppy cable----DirectX 9.0b-Scan Disk memory card reader----BattleChair e/w Eastern DSP surround amplifier----EluminX keyboard----KDS RAD-23 23.1 Inch Flat Panel LCD Monitor----Logitech cordless optical MX 700 mouse----Microsoft Sidewinder Precision 2 joystick----Everglide attack mouse pad---- Iomega 750 MB Zip Drive----SBC YAHOO DSL----Efficient Ntwks 5360 DSL modem----Siemens DSL Router............ROCK ON. OUT.

 

:no::no::no:

 

Jeg er enig at vi ikke kan ha det slik. :scared:

 

Dette vil bli mitt siste innlegg ifm denne saken. :yes:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Filen som benyttes til personlig foto skal følge reglene for avatarer med unntak av: maksimal bildestørrelse: 100x100 piksler og maksimal filstørrelse: 20 kilobytes. Personlig foto er i utgangspunktet ment for et bilde av deg selv, men små avvik aksepteres.

 

For et par dager siden så jeg at en av brukere har Coca-Cola logo som personlig foto. :roll::roll:

Regnes det som små avvik? :D

Yummy har OK-logoen som personlig bilde (som avartaren hans)... Skal ikke regler være like for alle?! :yes:

 

Uansett; jeg har fjernet specs fra signaturen og føler meg veldig skikkelig i dag! :green:

Lenke til kommentar
Ikke lov med specs i siggen, nei så ban meg da.

 

Det er en rimelig teit regel, også kommer dere og sier at det er fordi dere har opprettet eget felt i profilen?

 

Vi har vel uttrykningsfrihet i norge såfremt det ikke oppfordrer til lov brudd at forumstyre vil inskrenke dette, sånn satt litt på spissen, gir jeg blanke i.

 

Som sagt ban meg, slett meg eller speccen min for jeg gjør det ikke.

 

God Jul og et riktig godt nytt år!

Synes også at den regelen er litt teit, men det er pokker meg dette innlegget også!

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...