Gå til innhold

Retningslinjene er oppdatert.


Anbefalte innlegg

Saken er at vi har opprettet et dedikert felt i profilen, nettopp til bruk for opplisting av hardware, fordi så mange ikke kunne begrense seg.

Jeg vil vel si at det var lettere å begrense seg før når det var maks 250 tegn i signaturen. Nå er jo øverste grense 5000 tegn. Det er jo mulig å få en relativt heftig signatur med 5000 tegn.

 

 

Veldig bra at dere også har fått sms inn i de nye rettningslinjene. Det tar ikke veldig mye lengre tid å skrive "jeg" isteden for "jg". Men det kan jo hende at det er jeg som begynner å bli gammel med mine 26 sommre :p .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg foreslår en "HW SPECS" knapp ved siden av de andre knappene;

 

addresscard.gifp_pm.gifspecs.gif

 

Den leder til brukerens PC-spesifikasjoner som da er å finne i profilen.

Dette er blitt tatt opp tidligere husker jeg i phpBB forumet, men er visst blitt skyvet til side under overgangen til invision...

 

(HW-specs knappen er hentet fra maedox)

Denne støtter jeg :roll:

Lenke til kommentar

Bare tester signaturen min. Hva synes dere? Bedre enn foreksempel denne?

 

-------------------------------------------------------------------

Abit NF7-s V2.0 +AMDXP2500+SLK-900+GF4Ti4200+512mbPC3200*2TwinMos+Plextor24x+ Raptor+120GBWD+120GBMaxtor+SB-Live

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar

Så lang signatur må slåes hardt ned på Ostepop.. Tråden er herved rapportert. Håper du får svi skikkelig for den ;)

 

Edit:

(må ha litt topic også.

 

Bra at reglene blir revidert med gjevne mellomrom, finnes det noe stoff om akkurat hva som er endret?

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Ja jeg er litt enlig at den nye signaturen min er kanskje litt i lengste laget.

 

Det skulle jo vært som flere har påpekt en lav limit på et par linjer eller noen tegn. Her burde da brukeren selv få bestemme hva f han vil ha der. Da blir det ikke noe pes med masse moderering og syting.

 

Fjerner den lange siggen min imorgen(demonstrerer). Nå skal jeg ta meg en del fortjente bayere :p

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det nå; er det da lov å prate om dvdripping og lage dem til divx?

 

Er det ulovelig å linke til fildelingsprogrammer, når en ikke linker til nettverket de skal brukes på?

 

Er det lov å hjelpe folk å komme på internett?

 

Er det lov å hjelpe noen å få spille spillet sitt uten cd?

 

Er det lov å hjelpe en person å bytte cdkeyen på sin windowsinstalasjon?

 

Alle disse tingene kan lede til piratvirksomhet, ingen av dem er ulovelige. Jeg finner ikke dette i regelverket... Det er mange som har slike problemer

Lenke til kommentar

yess...endelig bort med specene i sig. jeg har rapporter signaturer flittig i det siste, og nå fikk jeg enda en grunn til å gjøre det. håper du får en permban thorsan, trokke det er noen som kommer til å savne deg hvis du skal oppføre deg som en liten drittunge som ikke får godteri av mamma i butikken.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det nå; er det da lov å prate om dvdripping og lage dem til divx?

 

Er det ulovelig å linke til fildelingsprogrammer, når en ikke linker til nettverket de skal brukes på?

 

Er det lov å hjelpe folk å komme på internett?

 

Er det lov å hjelpe noen å få spille spillet sitt uten cd?

 

Er det lov å hjelpe en person å bytte cdkeyen på sin windowsinstalasjon?

 

Alle disse tingene kan lede til piratvirksomhet, ingen av dem er ulovelige. Jeg finner ikke dette i regelverket... Det er mange som har slike problemer

slik jeg forsto rettens siste avsigelse så har man rett til å omgå kopisikringer for å sikre digitalt media en selv har kjøpt.

 

slenger med et lite avsnitt ...

 

"...Slik lagmannsretten ser det, er det en vesensforskjell mellom å kopiere en spillefilm og å kopiere et helt tidsskrift eller en hel bok. Spillefilmen er lagret på et medium som er utsatt for å få skader, f.eks riper, hakk og sprekker, mens en bok eller et tidsskrift kan leses om og om igjen uten at det går ut over kveliteten. Lagmannsretten legger til grunn at en DVD-plate er så utsatt for å få skader at kjøperen må være berettiget til å ta en kopi, for eksempel av en film han er spesielt interessert i å bevare..."

Endret av JaViZ
Lenke til kommentar

In report to Javiz:

Nå er det jo slik at det er ikke hva som nødvendigvis er lovelig som kan diskuteres her på forumet.. Retningslinjene er temmelig mye strengere enn som så. Og jeg lurer på om jeg kan diskutere dette her.. Jeg vet jo at alt ovenfor er lovlig i henhold til norsk lov..

Lenke til kommentar
Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

Beklager, men dette punkter er bare total skivebom fra deres side. Det er klart man skal ha lov til å yttre "svært kontroversielle meninger". man bør naturligvis har lov til å f.eks si at man mener det skal innføres diktatur under en eneveldig høyreorientert diktator. Dette punkter er vel strent tatt ment for å beskytte oss mot f.eks rasisme, noe det gjør, men man skal i samme slengen ikke nekte folk å ha de meningene de vil. Det burde heller defineres bedre hva rasisme er og at det er ulovlig, festet i egen paragraf muligens. I dag fungerer punktet kun som en stopper av sunn debatt.

Lenke til kommentar
Ja.

 

Vi er nødt til å fokusere på det vesentlige Yummy. Det nytter ikke med signaturer som "skriker" Las Vegas.

 

Det må ikke brukes lyder.

Det skal ikke være bilder der.

Farger er ikke tillat.

Skriften skal være begrenset i størrelse, og mengde.

 

4 ekstremt gode punkter for å holde signatur-moddere i skinnet. Men det holder faktisk med disse 4.

 

Å bestemme hva vi skal skrive i signaturen blir å gå over streken!

 

Det eneste argumentet ditt i tillegg til de 4 over (som er glimrende), er at dere har laget en rute i profilen hvor det nå skal skrives inn spec.

Nå må vi ikke ta oss selv for høytidelig. Bare fordi det er skrevet, må det ikke være sånn.

Slå heller knallhardt ned på formen av signaturen, og tving brukere til å godta 4 linjer vanlig tekst med lange utestengelser og offentlig uthengelse ved overtredelse.

 

Jeg setter voldsomt pris på jobben dere som driver forumet gjør, og jeg skjønner at det er kjipt for den/de av dere som har lagt inn denne funksjonen, bare for at jeg skal komme og rake ned på den, og si at den ikke duger.

Men å bestemme at en spessiell type emne ikke skal være med i signaturen ligner mer på sensur enn moderering.

 

Dette blir nå uansett mine siste ord i saken. Jeg liker ikke avgjørelsen deres, og har fått uttrykt det.

Måtte bare en engel åpenbare seg, og forbarme seg over dere, slik at fortapelsen ikke blir evig.

 

Mvh. Dr_Ost

 

Asus P4G8X-Deluxe

Intel p4 2,53@2,014 [106] <-Hvem prøver jeg å slå med denne Traxco?

TwinMOS 2700 1024Mb @212Mhz <-Eller denne?

Sapphire Radeon 9500 Atlantis Pro

2*Seagate Barracuda S-Ata 80Gb [Raid0]

 

Det handler om å gi et bedre bilde av hvem du er, enn det du klarer med brukernavnet og et morrsomt bilde. Og som nevnt er datamaskinen en del av identiteten til en bruker av et dataforum.

nei..de fleste er jo nøytrale..

men fins mange som har 7-10 linjer...

og 3d mark og tester i alle fasonger..da blir det mye..

 

la oss heller snu ordene og spørre hva som er så viktig med hardware

i sig..?jeg bryr meg lite hva hvilken hw alle sitter med..

og trenger de hjelp i en post er det jo bare og skrive opp hw(kan jo ikke

være så vanskelig)

 

hva betyr deg for deg hvis du må fjerne den..sikker ikke mye

Lenke til kommentar

nei..de fleste er jo nøytrale..

men fins mange som har 7-10 linjer...

og 3d mark og tester i alle fasonger..da blir det mye..

 

la oss heller snu ordene og spørre hva som er så viktig med hardware

i sig..?jeg bryr meg lite hva hvilken hw alle sitter med..

og trenger de hjelp i en post er det jo bare og skrive opp hw(kan jo ikke

være så vanskelig)

 

hva betyr deg for deg hvis du må fjerne den..sikker ikke mye

Hvorfor går det ikke an å ha regler mot lengde da? Om alle hadde 250 tegn så tror jeg problemet hadde vært løst uansett - det eksisterer jo allerede regel om ikke å ha sig lengre enn 4 linjer... Hva er problemet om innholdet er et sitat fra speccen din, bibelen, jehovas vitner, frikirken, Church of ######, George Bush, Arafat, donald duck, cnn, deg selv, andre personer, whatever, så lenge det ikke er rasistisk, støtende eller lignende?

 

*satt på spissen*

 

 

edit: unødv. mye quoting

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Jeg synes det er dumt at man ikke kan skrive spec i siggen. Og det er ikke BARE fordi jeg snart skal bytte ut den gamle compaqen :)

Etter å ha vært her i noen uker og lest tusenvis av innlegg, så skjønner jeg at denne Yummi er ganske så sta, men jeg skal prøve og overtale ham. Jeg er ganske sta selv :devil:

For det første, så forteller siggen ganske mye om brukeren. Det er veldig greit å ha full oversikt hele tiden over hvordan maskiner og utstyr dere har. Når jeg om et år eller to skal begynne med å overklokke, så er det greit at jeg vet hvem som har overklokket, og hvordan prosessor de de har. Nå for tiden har jeg fulgt nøye med på de som er glad i å spille, og da er det veldig kjekt å se hvordan skjermkort de bruker. Det var bare to eksempler. Og jeg vet at man kan klikke nicket deres for å få spess, men det blir veldig tungvint. Og internett skal ikke være tungvint, vettu! Jeg leser minst 500 innlegg hver dag, og skal jeg klikke på nicket hver gang jeg lurer på spec, så rekker jeg bare å lese 450. *krise*

For det andre, så er det veldig nyttig å vite hvordan pc brukerne har når de driver og krangler om hva som er best av ditt og datt her inne. Hvis f.eks "Stine__" sitter og slenger dritt om Pentium, så er det greit å vite hva hun har selv, uten å måtte klikke nicket. Husk at mange sitter med gamle pc'er og trege internettforbindelser. Jeg sitter med 389 Mhz og adsl, og bruker 2,5 sekunder på å komme meg til spec dersom jeg må klikke nicket. Og det blir ofte bomtur, i og med at ikke alle har lagt inn spec der. Og så må jeg tilbake for å lese videre.

 

Jeg tror kanskje at Yummi og andre moderatorer har vanskelig for å se fordelene av å kunne ha litt spec i siggen. Dere har ikke den nysgjerrigheten som en nybegynner har, og dere har garantert superkjappe maskiner, (og fingre), pluss at dere kan alle mulige snarveier her inne.

 

Nå kom jeg på en ting til :) Det er fint at folk får lov til å ha en link eller noe under siggen også. Hvis jeg f.eks ser at en person elsker saddam eller bush, så vet jeg at dette er en person jeg slipper å ta seriøst. Jeg har allerede tjent masse tid på å ikke svare på PM fra sånne personer :)

 

Helt til slutt. Jeg mener selvsagt ikke at man skal skrive hvilken farge det er på baksiden av høytalerne eller når pc'n har bursdag. Det er opp til dere å sette en begrensning på antall bokstaver, og dere må gjerne slå hardt ned på de som ikke klarer å holde seg innefor.

 

Heeelt til slutt!! Jeg har bare vært her i noen uker, og har aldri lært så mye i løpet av kort tid. Retningslinjene er fine og moderatorene er stort sett veldig rettferdige. Det eneste bittelille feilen her er altså dette med siggen, men det er jeg helt sikker på at Yummi klarer å ordne opp i....hehe :thumbs:

 

Og godt nytt år!

Lenke til kommentar
Syns det er litt merkelig at man ikke får lov til å ha spec i siggen så lenge man følger de andre retningslinjene for sig. Men, men... Jeg har oppdatert siggen min for å imøtekomme de nye reglene. Håper alle er fornøyde!

Jeg må si at det er litt merkelig at vi ikke får lov til å ha specs i signaturer - da det heller burde slås ned på fæle, fargeglade, stygge og grusomme sigs... En sig er en hver brukers personlige ytring. Videre vil jeg få konstatert at det kanskje heller burde vært en grense på antall tegn og linjer i signatur, framfor slik det er i dag. Men nå er det en gang ikke slik det funker... Jeg får vel heller bare råde dere til å klikke unødvendig mye, og gå inn på min profil og sjekke specs - spess de med treg tilkobling vil jo dessverre få enda mer laste-tid ettersom vi alle vet at 56k modem (og lavere) ikke er verdens raskeste nei... Jaja... Men nå er jeg snart ferdig med siggen min, for vi kan altså ha fem tusen tegn, og når denne siggen bare inneholder 955 tegn, så har jeg enda en lang vei å gå! Men den ble nå i hvertfall under fire linjer! Pirates 2: Http://www.addictedtopirates.com

 

 

:roll:

Lenke til kommentar
la oss heller snu ordene og spørre hva som er så viktig med hardware

i sig..?jeg bryr meg lite hva hvilken hw alle sitter med..

og trenger de hjelp i en post er det jo bare og skrive opp hw(kan jo ikke

være så vanskelig)

 

hva betyr deg for deg hvis du må fjerne den..sikker ikke mye

En ting er å ikke lese innleggene i en tråd du poster i, det får være opp til den enkelte, men det blir ganske synlig når du quoter nevnte innlegg.

 

I de to innleggene mine tidligere i denne tråden forklarer jeg deg hva som er viktig med spec godt synlig på siden. Jeg forteller også hva du som ikke liker sånt kan gjøre med det.

At jeg i det heletatt sitter her å prøver å få deg til å forstå (for tredje gang, selv om du ikke leser innleggene mine) at jeg veldig gjerne vil ha spec i signaturen min må da vel tale for seg selv i saken om jeg synes spec.sig er viktig.

Lenke til kommentar

Eneste argumentet mot specs som er gitt er at det er opprettet eget felt i profil for dette.

 

Det kan med andre ord ikke være lov å skrive e-postadresser, annen kontaktinfo, fødselsdatoer, interesseområder eller noen annen informasjon tilgjengelig i profilen i sig'en.

 

Nei, kom med et argument mot specs så kanskje folk er villig til å godta det. Til nå virker det bare som det er utrolig vanskelig å inrømme et feil og lite gjennomtenkt vedtak gjort i beste hensik muligens men alikevel et ordentlig skivebom.

 

-Vegar

 

Kom forresten til å tenke på en ting. Hvorfor kan dere ikke opprette et eget felt i profilen for yndlingssitat, så kan man forby sitater også? På den måten kan vi jo faktisk snart eliminere sig'en helt. Det ville vært noe det...

Endret av Format71
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...