Gå til innhold

Kaller inn Microsoft til møte etter fjerning av nynorsk


Anbefalte innlegg

Memento scientiam skrev (14 minutter siden):

0laf og Yaricks. 

Kan du slutte med å spre usannheter?

Mistenker at du troller.

Jeg sprer usannheter fordi jeg skrev at du postet en 24 år gammel artikkel?

Memento scientiam skrev (6 timer siden):

 

For skikkelige tall, fra Olaf Almenningen, forsker ved Avdeling for leksikografi, Universitetet i Oslo, som samtidig nevner at det ikke fins noe absolutt tall på nynorskbrukere, se: https://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/Publikasjoner/Spraaknytt/Arkivet/Spraaknytt_1996/Spraaknytt_1996_1/Nynorsk_i_Noreg_i_dag/

Står det ikke din bruker over her kanskje? Det blir rett og slett for dumt når du skal krangle og gå tilbake på ting du selv har postet tidligere i tråden.

Blir rett og slett for barnselig.

Hvis du er representativ for de som kjemper for nynorsk, synes jeg det kanskje er like greit om vi legge ned hele språket.

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, Memento scientiam said:

0laf og Yaricks. 

Kan du slutte med å spre usannheter?

Og du leste ikke det jeg skrev. Jeg skrev at, nei, vi har ikke ett nøyaktig tall på hvor mange som bruker nynorsk til daglig, men SSBs statistikk er en pekepinn på det, men selvsagt er det ikke en nøyaktig statistikk. 

Igjen så har du fortsatt - etter flere forespørsler, ikke kommet med noen objektive argumenter på hvorfor ett land med 5M innbyggere trenger 2 offisielle skriftspråk, men heller velger å angripe personer i stedet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sidemålskarakteren er lagt opp slik at de som har nynorskfjerne dialekter automatisk får en dårlig karakter og nynorskbrukerne automatisk får en bra karakter. Og de som stryker i sidemål mister retten til å studere. En kamerat av meg strøk i nynorsk (som eneste fag), når vi andre reiste bort for å studere tok han selvmord. Det er ikke nynorsk vi kjemper mot, men denne rene diskrimineringen vi utsettes for. Men det som skaper hatet mot nynorsk er når sånne som deg, Sturla, gjør narr av de som utsettes for denne diskrimineringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1SNGGEPG skrev (1 time siden):

Sidemålskarakteren er lagt opp slik at de som har nynorskfjerne dialekter automatisk får en dårlig karakter og nynorskbrukerne automatisk får en bra karakter. Og de som stryker i sidemål mister retten til å studere. En kamerat av meg strøk i nynorsk (som eneste fag), når vi andre reiste bort for å studere tok han selvmord. Det er ikke nynorsk vi kjemper mot, men denne rene diskrimineringen vi utsettes for. Men det som skaper hatet mot nynorsk er når sånne som deg, Sturla, gjør narr av de som utsettes for denne diskrimineringen.

Trist å høre at din kamerat tok selvmord, men å insinuere at nynorskkarakteren hans var en medvirkende årsak er mildt sagt drøyt.
Det er et ganske ufint og usaklig retorisk grep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...