Gå til innhold

Google Pixel 5, 4a 5G og 4a


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, akristina92 said:

Andre her som har kjøpt Pixel 4a eller 5 fra amazon.co.uk?  Hvordan funker det mtp reklamasjonsrett osv?

 

Forhåpentligvis bra da jeg akkurat bestilte derifra 😛

7800kr levert her om noen dager. Hadde håpet å finne bedre deal men får lete mere og eventuelt avbestille om jeg finner.
Blir vel litt billigere med tilbudet til Amazon.com men de har jo ikke telefonen til salg der nå.

Har handlet en del på Amazon.com og de har fantastisk kundeservice.
Eneste plassen jeg flere ganger har fått refundert penger fordi produktet ble billigere mens jeg venta på det, eller for at frakta ble billiger enn beregnet osv.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
48 minutes ago, stue said:

Multicom har denne til 9900 kroner, ser ut som de satte opp prisen med 500 kroner.

 

Sikkert stor etterspørsel, og da kan jo butikken tjene litt ekstra.

Google selv satte jo ned prisen med 50 dollar så kansje Multicom kompenserte feil vei 😄

MyTrendyPhone er vel billigste i Norge man kan bestille fra. Men de har den jo ikke på lager nå så aner jo ikke når man får den.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Dukien said:

Kjøpt Pixel 5 via finn.no. Norgespakke er sendt. Har Ice, og skal teste om alt det som "skal fungere skal fungere". Går over til Vipps eventuelt og kommer til å dele erfaringene mine med tlf her inne. Går fra S10e og er så lei av "glorete OS som starter å lagge uansett hardware". Er spent!

Jeg har ICE. Måtte sette opp instillinger for mobildata manuelt (slik man måtte i 2007?).

Trodde det var en bug på min forrige telefon at det måtte gjøres slik men er vel bare sånn med ICE.

Bytter til Talkmore på mandag.

Telefonen er veldig rask og fin i bruk, men det aller beste er egentlig at den er så liten og lett. Var egentlig mest det jeg var ute etter og den innfrir virkelig.

Kjørte en runde Geekbench mot min Oneplus 6T (Snapdragon 845) og Pixelen scorer bedre på single core, men dårligere på multicore.

Nå har jeg aldri hatt problemer med ytelsen på Oneplusen så det er ytelse nok i bøttevis for min del. Så lenge den leverer like bra og bruker mindre strøm er jeg happy.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 minutter siden):

Jeg har ICE. Måtte sette opp instillinger for mobildata manuelt (slik man måtte i 2007?).

Takk for tips! Hvor fant du de manuellle instillinger? Slik at jeg er forberedet. :)

Deler de tankene der! Jeg bruker mobilen utelukkende til surfing, skriving og sjekking av mails, litt netflix og spotify utelukkende på headett. Alt jeg vil er stabilt "snappy" i menyer. Muligheten til å spille bryr jeg meg ingenting om. Men god batteritid, lett og ikke minst *liten* er det jeg ønsker meg. Utrolig at vi har kommet til et punkt hvor det er vanskelig å finne gode mobiler under 6" segmentet.


 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Dukien said:

Takk for tips! Hvor fant du de manuellle instillinger? Slik at jeg er forberedet. :)

Deler de tankene der! Jeg bruker mobilen utelukkende til surfing, skriving og sjekking av mails, litt netflix og spotify utelukkende på headett. Alt jeg vil er stabilt "snappy" i menyer. Muligheten til å spille bryr jeg meg ingenting om. Men god batteritid, lett og ikke minst *liten* er det jeg ønsker meg. Utrolig at vi har kommet til et punkt hvor det er vanskelig å finne gode mobiler under 6" segmentet.


 

https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/android/?ref=3564

Ganske lette instillinger, men ikke så lett å finne når man ikke har mobildata til å søke dem opp..

Har byttet flere ganger mellom Talkmore og Onecall de siste årene og slikt har alltid bare fungert automatisk, men ikke hos ICE tydeligvis.

Jeg har lenge vært på utkikk etter en mindre telefon som ikke er alt for dårlig. Ikke lett å finne.

Var på nippet til å kjøpe Xperia 5 ii. Virker som en knall liten telefon på papiret men siden det er en Sony er den vel allerede glemt av både Sony og folket.. Dumt å kjøpe en dyr telefon som knapt får oppdateringer. 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hentet grønn pixel 5. Takker complexity. Gjorde det i går og ut som jeg har 5G aktivert (fra Ice).  Her jeg bor i Skien er 5G bygget klart.

Førsteinntrykket er like bra som sist jeg hadde en pixel (nexus 5). Går hurtig og dynamisk og ting er veldig basic. Akkurat som jeg håpet på. Dog, jeg kommer til å savne noen av funskjonene til samsung (app drawer) og jeg ser at pixel OS har noen begrensinger som jeg ikke forventet: Du får ikke skreddersydd startskjermen : øverst og nederst hhv google kalender/vær + google søkebar går ikke an å fjerne. 

 

 

Screenshot_20201127-081615.png

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Er vel 1000 launchers å velge mellom på Play Store? Finner sikkert en kopi av samsung sin også om ønskelig :p

Men spørs vel litt om de støtter Android 11.

Ser faktisk ut som Samsung selv har lakt ut sin Launcher.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.app.launcher

Ikke kompatibel med Pixel 5 enda dog. 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Takk for tips for har vurdert det tidligere. :) Men det er noe for noe og jeg ønsker å ha det så "minimalistisk som mulig". Så kommer nok til å bli vant med det - for synes begge to allerede er nyttig. 

Noe annet jeg legger merke til er at ved snapchat, så endrer det bilde (gjør det mye mørkere) etter å ha knipset bilder. Litt rart, for når man tar bildet er det lyst og klart --> mørkt. 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Dukien said:

Takk for tips for har vurdert det tidligere. :) Men det er noe for noe og jeg ønsker å ha det så "minimalistisk som mulig". Så kommer nok til å bli vant med det - for synes begge to allerede er nyttig. 

Noe annet jeg legger merke til er at ved snapchat, så endrer det bilde (gjør det mye mørkere) etter å ha knipset bilder. Litt rart, for når man tar bildet er det lyst og klart --> mørkt. 

Kjent problem med Snapchat det der.

Min forrige telefon gjorde ikke det, men vet om kamerater som har slitt med det i åresvis. Er bare Snapchat som er håpløs i sin kommunikasjon med kamera driveren.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Kjent problem med Snapchat det der.

Min forrige telefon gjorde ikke det, men vet om kamerater som har slitt med det i åresvis. Er bare Snapchat som er håpløs i sin kommunikasjon med kamera driveren.

Utrolig frusterende - samme med min nexus 5. På min S10e så virker det som den "kosmetisk" pynter på, mens med pixel ser det ut som den screenshooter bildet bare. 

Jeg la merke til at pixel har en smart funksjon, som gjør at du kan hurtigdele et bilde tatt med kamera opp til 3 apper. Så får nok bruke den funksjonen litt oftere. Lekt en del med mobilen nå, og gikk fort tilbake til S10e, og du verden å forskjell mellom 60 vs 90hz. S10e lagger til sammenlining. 

Nå vurderte jeg også s20 4G (6000 k black friday) for å vurdere 120 hz og bedre hardware, men gikk fortsatt for pixel (ser egentlig null/lite forskjell 90 vs 120 hz). 

Utrolig at man betaler 8000 kr for å få noe som er mer simpelt, men so far so good. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...