Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, gamlefar said:

Nå siterte jeg hurtiglading og så drar du det over på hjemmelading..... Du må forholde til det som blir diskutert.


Man skal være rimelig naiv, hvis man ikke skjønner at mange amerikanere ikke kommer til å gidde å bruke tid på lading langs veien. Mange kjører mye og langt. 

I tillegg er det selvsagt ikke økonomisk å bygge ut med ekstrem ladekapasitet. 

En hydrogenbil må man jo på en fyllestasjon for å fylle opp til en høy pris.

En elbil kan man lade hjemme, og trenger bare å lade på stasjoner når man er på langtur.

Er jo en vesentlig forskjell der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Espen Hugaas Andersen skrev (14 minutter siden):

Når man lader 80-90% hjemme med off-peak strøm spiller ikke prisene på hurtiglading spesielt stor rolle.

Med hydrogen betaler man minst tre ganger det for 100% av kjøringen.

Ikke med en H2-PHEV og noe ala Nikola Badger. Da bytter man bort DC hurtiglading med H2 påfylling. Man kan fint lade med 80-90% off-peak strøm hjemme der, og slike produkter vil det komme flere av så kjapt batteriene blir bedre. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, oophus3do said:

Ikke med en H2-PHEV og noe ala Nikola Badger. Da bytter man bort DC hurtiglading med H2 påfylling. Man kan fint lade med 80-90% off-peak strøm hjemme der, og slike produkter vil det komme flere av så kjapt batteriene blir bedre. 

Da kan de også bare gå for bensin-PHEV. Da kan de fylle på hvert gatehjørne, og til og med ta langturer langt unna hydrogenfyllestasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Da kan de også bare gå for bensin-PHEV. Da kan de fylle på hvert gatehjørne, og til og med ta langturer langt unna hydrogenfyllestasjonen.

Kjempeargument når man ønsker å bevege seg over til nullutslipp.....
Er det virkelig så vanskelig å forstå at når man diskuterer elbiler og hydrogen, så snakker vi om fremtiden og ikke hva som tilgjengelig av fyllestasjoner i dag? Det burde virkelig ikke være nødvendig å nevne det.

Lenke til kommentar
Just now, gamlefar said:

Kjempeargument når man ønsker å bevege seg over til nullutslipp.....
Er det virkelig så vanskelig å forstå at når man diskuterer elbiler og hydrogen, så snakker vi om fremtiden og ikke hva som tilgjengelig av fyllestasjoner i dag? Det burde virkelig ikke være nødvendig å nevne det.

Hydrogen må faktisk kunne klare å konkurrere med elbil og fossilt. Ikke bare i fremtiden, men også i dag.

Jeg er enig i at hydrogen-PHEV er bedre enn ren hydrogenbil, akkurat som bensin-PHEV er bedre enn ren fossilbil. (Jo mindre hydrogen/bensin, jo bedre.) Men jeg tror ikke de klarer konkurrere mot elbil. En av de større utfordringene med PHEV er at man har dobbelt med drivlinjer, som gjerne blir dyrt og må ha mer omfatttende vedlikehold. Man mister også mye av fordelene med en gitt drivlinje, selv om man også jevner ut noen av ulempene.

Jeg tror ikke PHEV overlever på sikt, uansett om det er bensin eller hydrogen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (7 minutter siden):

Da kan de også bare gå for bensin-PHEV. Da kan de fylle på hvert gatehjørne, og til og med ta langturer langt unna hydrogenfyllestasjonen.

Hvorfor det, når hydrogen til slutt blir billigere enn bensin og diesel? Null-utslipp vil gi rabatter slik elbilene har dem, og GHG livstidsanalyser som jeg regner med vil bli innført en eller annen gang, vil sette H2-PHEV bilene i bunnen av utslipp vs alt annet, som igjen betyr at de vil få minst avgifter. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, gamlefar said:

Kjempeargument når man ønsker å bevege seg over til nullutslipp.....
Er det virkelig så vanskelig å forstå at når man diskuterer elbiler og hydrogen, så snakker vi om fremtiden og ikke hva som tilgjengelig av fyllestasjoner i dag? Det burde virkelig ikke være nødvendig å nevne det.

I fremtiden vil man ha så mye energi på batteriene at man knapt trenger å hurtiglade.

Bare de siste 15 årene har vi jo beveget oss fra elbiler som man kom seg 5 mil med, og som hadde dieselfyrt varmeapparat til elbiler som man kommer seg 60 mil med.

Tipper man klarer 150 mil innen de neste 10 årene og da forsvinner jo poenget med Hydrogen. Eneste plassen det kansje hører litt hjemme er på tungtransport.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

Hydrogen må faktisk kunne klare å konkurrere med elbil og fossilt. Ikke bare i fremtiden, men også i dag.

Spør SunLine. De velger hydrogen-busser fordi de er billigst på generell basis. Problemet med kun batterier når man skal lengre, er at buss-selskapene må stå for eierskap av dyrt infrastruktur for spot-lading i tillegg til store dyre batterier som må skiftes ut hvert tiende år, der de blir straffet i mye større kvantum enn fra BEB's som kun saktelader og klarer seg med det hver dag. Skolebusser f.eks er perfekte for batterier, der de går 2-4 ruter hver dag og kun det. 

Deres analyse etter virkelige tester, viste at FCEB's hadde 68% mindre vedlikeholdskostnader med sin infrastruktur og 100% pålitelighet.

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

https://www.telegraph.co.uk/money/katie-investigates/did-tesla-lie-letting-stranger-drive-850-miles-new-car/

Hva sier man til slike ting? Dette er fremdeles mulig å forsvare, og ikke galt - eller? 

Hvor lenge kan man opprettholde kult-status, før folk faller av og havner på den andre siden? Alt som trengs er slike hendelser, og nok av dem samt at det skjer med feil person. 

Dette er selvsagt ikke bra, men det er en enkelthendelse og ikke særlig relevant for Tesla generelt. Det er til og med i UK, så man kan neppe legge skylden på Elon Musk her selv om man skulle ønske det.

Dette forutsetter selvsagt at saken er reell, og fremstilt korrekt. Av erfaring vet vi at de ofte ikke er det.

Hvorfor skal folk falle fra Tesla hvis Tesla gjør feil, men ikke andre bilprodusenter? Jeg mener, selv etter gjentatte Dieselgate-skandaler og livsfarlige og skadelige forsøk på mennesker og aper så fortsetter jo folk å støtte VW og kjøpe produktene deres. Jeg vil si at slike gjennomførte svindler og "drapsforsøk" er hakket verre enn en enkelthendelse i UK.  

oophus3do skrev (1 time siden):
Nei, rart det der. Greit nok at man har ulike opplevelser hos ulike forhandlere og at det er litt "gambling" der, men min løsning har vært å bytte verksted bare. De finnes jo overalt. 
Prisen for hurtiglading ser ut til å forandres også litt her og der, fra kWh priser til "miles"? Er noe nytt de leker med? Har aldri sett at noe har blitt skrevet om dette? 
 

Hva? Vedkommende i tweeten klager over kWh-prising, ikke prising per mile. Uansett, det er litt tidlig å blåse opp denne saken før Tesla har uttalt seg. Jeg så noe om at det plutselig ble mye dyrere i Ohio, men det snakkes om at det kan være en feil som er gjort fra Tesla sin side og at det kanskje vil justeres igjen.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

I fremtiden vil man ha så mye energi på batteriene at man knapt trenger å hurtiglade.

Da foreslår jeg at vi justerer oss etter det når den fremtiden er her. I mellomtiden så må man løse problemer med virkelige løsninger, og ikke håpefulle tanker. 

Complexity skrev (2 minutter siden):

Bare de siste 15 årene har vi jo beveget oss fra elbiler som man kom seg 5 mil med, og som hadde dieselfyrt varmeapparat til elbiler som man kommer seg 60 mil med.

Du er klar over årsaken til dette ikke handler om mye økt energitetthet i batteriene? Man hoppet fra å ha batterier i små kvantum til å ha batterier under hele gulvet på elbilen, og kunne dermed installere mer batterier. Ikke samme mengde batterier med kun større energitetthet. 

Om man sammenligner kun energilageret, så inneholder batterier 0.16kWh/kg. Hydrogentankene inneholder med 60% effektivitet uten å ta vare på varmen 1.11kWh/kg. Potensialet der ligger rundt 1.8kWh/kg. Og forskning for å lagre H2 til f.eks Sodium Borohydride ville gitt 9kWh/kg, og 90% effektivitet ved ferdsel. Dette er allerede bevist ved liten skala. 

Moralen er, vi må løse dagens problemer med dagens teknologi, og justere underveis. Det utforskes mye på alle fronter, og fremtiden er umulig å spå. 

 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (Akkurat nå):

Dette er selvsagt ikke bra, men det er en enkelthendelse og ikke særlig relevant for Tesla generelt. Det er til og med i UK, så man kan neppe legge skylden på Elon Musk her selv om man skulle ønske det.

Dette er en sak som har gått frem og tilbake, og vi aner ikke hvem som er blitt involvert av sjefer. Sjefene igjen har sine ordre å overholde, og de kan komme fra toppen rundt fokuset i å spare penger. 

Hele situasjonen her er for å spare penger. Både det å bruke en bil som allerede er solgt for å låne den ut til mulige kunder, samt det å tilby en kupong på eget utstyr for kompensasjon - dette selv om det er snakk om småpenger. Så logikken hører ikke sammen med at dette er et enkelthendelse da det gir null mening å ikke overføre kupongens verdi i penger når det er såpass lite det er snakk om. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Da foreslår jeg at vi justerer oss etter det når den fremtiden er her. I mellomtiden så må man løse problemer med virkelige løsninger, og ikke håpefulle tanker. 

Du er klar over årsaken til dette ikke handler om mye økt energitetthet i batteriene? Man hoppet fra å ha batterier i små kvantum til å ha batterier under hele gulvet på elbilen, og kunne dermed installere mer batterier. Ikke samme mengde batterier med kun større energitetthet. 

Om man sammenligner kun energilageret, så inneholder batterier 0.16kWh/kg. Hydrogentankene inneholder med 60% effektivitet uten å ta vare på varmen 1.11kWh/kg. Potensialet der ligger rundt 1.8kWh/kg. Og forskning for å lagre H2 til f.eks Sodium Borohydride ville gitt 9kWh/kg, og 90% effektivitet ved ferdsel. Dette er allerede bevist ved liten skala. 

Moralen er, vi må løse dagens problemer med dagens teknologi, og justere underveis. Det utforskes mye på alle fronter, og fremtiden er umulig å spå. 

 

Synes vi hopper veldig att å frem her med å snakke om dagens teknologi og fremtidens teknologi.

Det er jo satt veldig mye mere resurser i batteriforskning i det siste, og flere produsenter sier de snart har noe nytt på lur.

Har absolutt 0 tro på at hydrogen blir å vinne noe marked for personbiler. Blir etterhvert bare tungvindt å måtte dra en plass for å fylle selv om det går raskt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Har absolutt 0 tro på at hydrogen blir å vinne noe marked for personbiler.

Utrolig nok er Trevor Milton i Nikola helt enig med deg der. Han satt til og med og idiotforklarte de som satser på hydrogen for personbiler. Der har du rene ord for penga!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Synes vi hopper veldig att å frem her med å snakke om dagens teknologi og fremtidens teknologi.

Det er jo satt veldig mye mere resurser i batteriforskning i det siste, og flere produsenter sier de snart har noe nytt på lur.

Har absolutt 0 tro på at hydrogen blir å vinne noe marked for personbiler. Blir etterhvert bare tungvindt å måtte dra en plass for å fylle selv om det går raskt.

Jeg må bare vise at fremtidens teknologi er uendelig mye nærmere for Hydrogen om man snakker om bedre energitetthet enn det er for batterier. 9,000Wh/kg med 90% effektivitet ville gitt et system som gav lengre rekkevidde enn både bensin og diesel for volumet og energilageret pga effektiviteten. Men som sagt så er dette en usikker teknologi å satse på, og man vet ikke ennå om det er mulig å skalere dette opp, på samme måte som med batterier som står fast på Lithium-ion fremdeles, selv om årlige rapporter om mulige forbedringer. 

Poenget her er ikke at hydrogen skal vinne noen ting som helst. Det er ingen som diskuterer at H2-PHEV vil erstatte BEV. Det er det null grunnlag for, siden de ikke konkurrerer direkte mot hverandre, men har en heller snever overlapp av konkurranse. Poenget er jo at BEV+FCEV/H2-PHEV sammen vil enklere fjerne og utradere ICE. Det må da være poenget her? 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Utrolig nok er Trevor Milton i Nikola helt enig med deg der. Han satt til og med og idiotforklarte de som satser på hydrogen for personbiler. Der har du rene ord for penga!

Fordi man skal starte et sted. Hydrogen for personbiler er ekstremt mye vanskeligere å starte med siden man sliter med "høna og egget" problematikken. Du kan ikke reise en hydrogenstasjon på grunnlag av mulig personbilsalg i fremtiden. Det er å kaste tærning. Samt han snakker også om hvor vanskelige og hvor lang tid det ville tatt å fått avanse som en ny bilprodusent på hydrogen-biler i en periode hvor man er avhengig av å skalere kjappere opp for å få prisene ned. 

Flåte salg gjør dette, og det er derfor vi ser mer og mer av denne løsningen - inklusivt planene til Nikola. Uansett så er markedsandelene for hydrogen-biler hos personbilsegmentet mye snevrere enn i tyngre kjøretøy, rett og slett fordi der har man ingen andre alternativer. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (14 minutter siden):

Dette er en sak som har gått frem og tilbake, og vi aner ikke hvem som er blitt involvert av sjefer. Sjefene igjen har sine ordre å overholde, og de kan komme fra toppen rundt fokuset i å spare penger. 

Hele situasjonen her er for å spare penger. Både det å bruke en bil som allerede er solgt for å låne den ut til mulige kunder, samt det å tilby en kupong på eget utstyr for kompensasjon - dette selv om det er snakk om småpenger. Så logikken hører ikke sammen med at dette er et enkelthendelse da det gir null mening å ikke overføre kupongens verdi i penger når det er såpass lite det er snakk om. 

Hva situasjonen kommer av vet vi ikke, så jeg tror man skal være forsiktig med å tillegge en hel masse meninger og egenskaper. Uansett er det en enkelthendelse i UK.

oophus3do skrev (1 time siden):
Nei, rart det der. Greit nok at man har ulike opplevelser hos ulike forhandlere og at det er litt "gambling" der, men min løsning har vært å bytte verksted bare. De finnes jo overalt. 
Prisen for hurtiglading ser ut til å forandres også litt her og der, fra kWh priser til "miles"? Er noe nytt de leker med? Har aldri sett at noe har blitt skrevet om dette? 
 

Hva? Vedkommende i tweeten klager over kWh-prising, ikke prising per mile. Uansett, det er litt tidlig å blåse opp denne saken før Tesla har uttalt seg. Jeg så noe om at det plutselig ble mye dyrere i Ohio, men det snakkes om at det kan være en feil som er gjort fra Tesla sin side og at det kanskje vil justeres igjen.  

oophus3do skrev (6 minutter siden):

Fordi man skal starte et sted. Hydrogen for personbiler er ekstremt mye vanskeligere å starte med siden man sliter med "høna og egget" problematikken. Du kan ikke reise en hydrogenstasjon på grunnlag av mulig personbilsalg i fremtiden. Det er å kaste tærning. Samt han snakker også om hvor vanskelige og hvor lang tid det ville tatt å fått avanse som en ny bilprodusent på hydrogen-biler i en periode hvor man er avhengig av å skalere kjappere opp for å få prisene ned. 

Flåte salg gjør dette, og det er derfor vi ser mer og mer av denne løsningen - inklusivt planene til Nikola. Uansett så er markedsandelene for hydrogen-biler hos personbilsegmentet mye snevrere enn i tyngre kjøretøy, rett og slett fordi der har man ingen andre alternativer. 

Du misforstår. Milton tok helt avstand fra hydrogen for personbiler. For personbiler var det kun batteri som gjaldt. Hydrogen er kun der for å gi lengre rekkevidde med tung last.

Trevor Milton har talt: Hydrogen er dødfødt for personbiler. Han idiotforklarte alle som satser på hydrogen for personbiler.

Har du ikke fått med deg dette intervjuet altså? Jeg kan godt finne en link hvis du ønsker det. Jeg syntes ordene hans var veldig tydelige, men kanskje du tolker dem annerledes.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Hva situasjonen kommer av vet vi ikke, så jeg tror man skal være forsiktig med å tillegge en hel masse meninger og egenskaper. Uansett er det en enkelthendelse i UK.

Det er fullt mulig å diskutere mulig årsak, og hvorfor det er slik. Dette er uansett ikke første og siste gangen man vil høre om håpløse situasjoner derfra som ikke gir mening, om sjefene på generell basis ikke har fått streng beskjed om å spare penger. Det å skulle beholde en fornøyd kunde for 3,000 kr burde enhver normal bedrift kunne få til. 

hekomo skrev (6 minutter siden):

Uansett, det er litt tidlig å blåse opp denne saken før Tesla har uttalt seg.

De sa ikke noe sist gang de startet å justere heller før en stund etterpå, så det må være lov å være nyskjerrig og fundere på hvorfor de gjentar det igjen. 

hekomo skrev (7 minutter siden):

Du misforstår. Milton tok helt avstand fra hydrogen for personbiler. For personbiler var det kun batteri som gjaldt. Hydrogen er kun der for å gi lengre rekkevidde med tung last.

Nei, han snakker om avanse i det du henter disse uttalelsene ifra, og det er korrekt at det er mye vanskeligere å få til de samme avansene på personbiler som f.eks lastebiler og/eller pick-ups i USA. Det er også vanskeligere og mer risikabelt å gå får personbilsegmentet i en situasjon hvor nettverket ikke er utviklet ennå. Alt samles opp mot forklarelsen i hvorfor det å selge flåtesalg av lastebiler i starten er enklest å få til. Dette er lastebiler han sier vil bli født på en rute, og dø på den samme ruten. Noe som vil lage et kjent behov for hydrogen, slik at stasjonen kan planlegges og plasseres. 

Hydrogen for personbiler vil først og fremst passe der man har litt spesielle behov. F.eks folk som driver med Trav vil kunne ha godt av å ha mer rekkevidde, samt kjappere påfylling av energi med de hengerne de drasser med hele tiden. Ikke akkurat aerodynamiske

hekomo skrev (14 minutter siden):

Trevor Milton har talt: Hydrogen er dødfødt for personbiler. Han idiotforklarte alle som satser på hydrogen for personbiler.

Neida, det er bare du som ikke forstår sammenhengen og uttalelsene, og hvorfor han sa det han sa. 

hekomo skrev (15 minutter siden):

Har du ikke fått med deg dette intervjuet altså? Jeg kan godt finne en link hvis du ønsker det. Jeg syntes ordene hans var veldig tydelige, men kanskje du tolker dem annerledes.

Neida, jeg er stort sett enig i at personbiler er vanskelig for FCEV per dags dato, men dødfødt er det ikke når infrastrukturen er på plass. Men for Nikola, så gir det null mening å hoppe til personbiler da man vil tape penger der i alt for lang tid før man tjener på det. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (7 minutter siden):

Det er fullt mulig å diskutere mulig årsak, og hvorfor det er slik. Dette er uansett ikke første og siste gangen man vil høre om håpløse situasjoner derfra som ikke gir mening, om sjefene på generell basis ikke har fått streng beskjed om å spare penger. Det å skulle beholde en fornøyd kunde for 3,000 kr burde enhver normal bedrift kunne få til.

Det er en irrelevant enkeltsak og jeg ser egentlig ikke poenget i å spekulere rundt det. Det er ikke første eller siste gang man hører om håpløse situasjoner fra andre bilprodusenter som ikke gir mening heller. Du kan finne noe slikt på alle firmaer i verden.

Sitat

Nei, han snakker om avanse i det du henter disse uttalelsene ifra, og det er korrekt at det er mye vanskeligere å få til de samme avansene på personbiler som f.eks lastebiler og/eller pick-ups i USA. Det er også vanskeligere og mer risikabelt å gå får personbilsegmentet i en situasjon hvor nettverket ikke er utviklet ennå. Alt samles opp mot forklarelsen i hvorfor det å selge flåtesalg av lastebiler i starten er enklest å få til. Dette er lastebiler han sier vil bli født på en rute, og dø på den samme ruten. Noe som vil lage et kjent behov for hydrogen, slik at stasjonen kan planlegges og plasseres. 

Hydrogen for personbiler vil først og fremst passe der man har litt spesielle behov. F.eks folk som driver med Trav vil kunne ha godt av å ha mer rekkevidde, samt kjappere påfylling av energi med de hengerne de drasser med hele tiden. Ikke akkurat aerodynamiske

Neida, det er bare du som ikke forstår sammenhengen og uttalelsene, og hvorfor han sa det han sa. 

Det er ikke slik jeg tolker det han sier. Han sier jo rett ut at "hydrogen er en elendig ide" for personbiler og at det  feil marked. Så sier han at batterier er supert i personbiler, og gjentar enda en gang at med personbiler så er batterier det beste. Han kaller så folk som satser eller har satset på hydrogen for personbiler for "stupid" to ganger. Han sier også at Nikola ikke bare satser på hydrogen men også på batterier, nettopp for kortere fraktruter og personbiler (litt merkelig at de satser på batteri når hele forretningsmodellen visstnok skal gå ut på å selge hydrogen/infrastruktur).

Det er ingen forbehold om at hydrogenteknologien vil komme til et punkt der det vil kunne gi mening for personbiler.

Du finner det ca. 23 minutter inn i denne videoen:

 

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (1 time siden):

Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan man mener de skal kunne levere ut biler i juli når de ikke har noen biler å levere ut. Like etter at andre kvartal var over var det jo skrapet for Model 3-inventarbiler hos Tesla. Samtidig ble det færre og færre brukte Model 3 til salgs på Finn.no, og prisene bare økte.

Husk at bilene må produseres før de kan leveres. Tesla produserer for Europa tidlig i kvartalet, og så sendes de med skip over. Dette tar flere uker. De kan selvsagt ikke levere biler før de er produsert og sendt over havet.

Dette trodde jeg var grunnleggende kunnskap, men tydelgvis er det mange som ikke kjenner til hvordan dette fungerer. Jeg burde jo skjønt at folk ikke har fått det med seg når det samme oppslaget kommer i begynnelsen av hvert kvartal.  

gamlefar skrev (59 minutter siden):

Men det har vært dårlig i flere måneder nå og har i stor grad kollapset sammenlignet med i fjor. Man ikke bare skylde på korona, nå andre elbiler selger langt bedre. 

Du glemmer at Tesla ikke har fabrikk i Europa, i motsetning til andre bilprodusenter. Bortsett fra en farbrikk som står for det meste av forsyningen i Kina, så har de bare Fremont som produserer for hele resten av verden. I Q2 gikk de jo nesten halve kvartalet uten å få produsert en eneste bil der.

De har hele tiden vært begrenset av produksjon, og må spre leveringene utover. De siste kvartalene har de prioritert andre markeder enn Norge, for eksempel Nederland da det var noen insentiver der som holdt på å gå ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (På 3.8.2020 den 0.41):

Haha! Ok. Så 500,000 tallet er altså kun tull det da? Ikke noe stress å bruke milliarder på å utvikle et nytt produkt om man har glemt å gjøre markedsundersøkelsen på forhånd? Eventuelt så har de ikke engang startet, og forhåndsbestillingene har vært tøys og tull det også, så det er på tide å starte å "deflecte" litt for å begynne på et ordentlig produkt? 

Hvilke unnskyldninger kan man finne her, og hvorfor i allverden si noe slikt som dette?

Bare for ordens skyld, "spår" du med dette at de aldri vil produsere Cybertruck, og at de vil endre designen til å bli mer tradisjonell før de lanserer en pickup?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...