Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor bør jeg gå for og finne noen å date?


Gjest Slettet-grkpmGQW

Anbefalte innlegg

Fikk match med en på Tinder, og hun var veldig direkte. Meldinger ble sendt frem og tilbake, og hun hintet veldig om hva det var hun ville. 

Jeg er ikke en som har meg med personer jeg ikke kjenner. Så jeg spurte om hun ikke ville bli bedre kjent først, men da ble det helt stilt fra henne etterpå. Mulig jeg cockblocka meg selv, men hun ville i hvertfall ikke ha noe bedre bekjentskap.

Har også fått det inntrykket av at damene på Tinder enten søker bekreftelse eller et raskt ligg.

Endret av Sorten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
justus skrev (18 timer siden):

og jeg ville uansett funnet det helt feil å begynne på noe/bli med i organisasjoner kun for å møte noen gjennom det.

Ja, det var ikke det jeg mente. Du må jo bli med på ting fordi du vil det og fordi det i seg selv gir deg noe. Det å finne noen er stort sett alltid en bieffekt av at man stortrives der man er og med det man gjør etter min erfaring. Så for å øke sjansene sine må man rett og slett ut av hula og være der folk er. 

Å bo inne i hula si og dra «ut på tokt» innimellom har jeg aldri helt forstått greia med. Det er som å spille Lotto det. Det kan være spennende og kanskje du får en gevinst i ny og ne men med mindre du har astronomisk flaks så er Lotto-spilling et tapsprosjekt rent ressursmessig. 

Lenke til kommentar
Taurean skrev (21 timer siden):

Jeg var også ærlig, positiv og direkte, skrev dét i en annen tråd, men da fikk jeg huden full av kjeft fordi jeg liksom ikke skulle være det.

Men hva mener du med at du "ikke skammer deg" over at du vet hva som trigger deg? Mener du at du skriver direkte til damer om komplimenter og slike ting? For jeg fikk nemlig huden full av kjeft for dét også. Både på forumet her og av noen av de jeg skrev til. Så om det er et så stort fortrinn vet jeg ikke.

Hvis jeg husker riktig argumenterte jeg mye av det samme som deg på den tråden. Jeg mener man skal være frempå og direkte, selv om en del avviser deg for å være ærlig. De som gjør det (av den grunn alene) er enten utskjemt på oppmerksomhet eller umodne. Ingen av delene er attraktivt for meg personlig og det er til min fordel å bli avvist av dem - det ikke dermed sagt at det er noe galt med dem, men de trenger en annen enn meg.

Jeg er nok en atypisk person når det kommer til meg og partners sexliv. Jeg er nok mer frisinnet enn de fleste. Jeg ønsker også mer utfordring enn hva de fleste virker til å være komfortabel med. Jeg bruker også sex til å kommunisere kjærlighet. Jeg føler meg elsket når jeg har en partner som gir meg den oppmerksomhet. Man KAN ha et fungerende forhold med noen som ikke kommuniserer på samme måte som en selv, men da er man i et forhold som kontinuerlig må jobbes med. Jeg tror ikke folk forstår hvor viktig det er å finne noen som er kompatible mhht kjærlighetens språk. Folk er for opptatt med å vinne "gamet" og jeg tror mange skammer seg når de er som meg. Det er liksom "feil" å være viril.

Av dine poster tolker jeg oss to som veldig forskjellige mennesker, men ingen av oss er "feil". Vi skal ikke skamme oss for den vi er og vi skal ikke skjule den personen. Tvert imot skal vi vise den tydelig sånn at vi tiltrekker den type person vi ønsker å leve med og som ønsker å leve med oss. Avhengig av hvor "sær" man oppfattes kan søket ta lenger tid, men jeg tror det er verdt det. - poenget mitt var at det virker for meg som om de fleste prøver å skjule sitt egentlige jeg når de dater. Alle skal moderere seg selv og lurer den andre til å like seg. Da lurer man seg bare inn i et forhold som før eller siden går i dass.

Utfordringen er selvfølgelig også at du vanskelig kan vite om den andre part er like ærlig. Jeg kom nettopp ut av et forhold med en person som var veldig falsk i starten av forholdet. Hun latet som hun var en annen og vi endte i en situasjon der begge gikk med en konstant skuffelse over den andre. Hvis alle var ærlige kunne vi stort sett unngått slikt.

Lenke til kommentar
On 7/20/2020 at 11:34 PM, Taurean said:

Opplevde også å bli blokkert av 3 personer bare fordi jeg -besøkte og likte- profilen deres!! Dét sier mye om dem.

Jeg har opplevd en del slike ja, og tok meg nær av det en stund. Nå til dags klarer jeg i større grad å føle lettelse når det skjer. Hvis disse damene titter på profilen min og er så negative til det de ser at de avviser enhver kontakt... Good riddance! Bedre å bli blokkert kjapt enn å gå rundt med falske forhåpninger og kaste bort tid og energi på dem.

En annen ting du er inne på er status og sånt, det kan være et tveegget sverd. Er man fattig/lav/tykk/syk er man screwed. Er man rik/høy/sprek - men man vil bli likt for hvem man er som person, ikke for å være rik/høy/sprek - så er det ikke enkelt det heller. Det gav meg jo unektelig visse fordeler da jeg var i 20-årene og tenkte jeg hadde all verdens tid til å tulle rundt, men i 30-årene ønsker jeg å bli elsket for hodet mitt, ikke for å være et spesielt kredittverdig kjøttstykke.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...