Jump to content
Krimt3k

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2021

Topic will be automatically locked at 10:00 PM

Recommended Posts

Søker21 skrev (6 timer siden):

Det med snittet er litt vanskelig tenker jeg, det er vel avhengig på snittet av folk som blir ansett som egnet.

Er ikke sikkert at årets søkere har så veldig høyt snitt sammenlignet med søkerne i fjor, men kanskje at antallet med f.eks 53 studiepoeng utgjør en stor andel av de som ble innkalt til egnethetsvurdering i år🤷🏼‍♀️ Bare en tanke!

Hadde egnethetsvurdering for to dager siden! Føler det gikk ganske greit i motsetning til hvordan det har gått de 2 tidligere årene. Nå blir det noen nervepirrende uker med venting framover!

Ballemann1 skrev (5 timer siden):

Hadde egnethetsvurdering for to dager siden! Føler det gikk ganske greit i motsetning til hvordan det har gått de 2 tidligere årene. Nå blir det noen nervepirrende uker med venting framover!

Spennende! Lurer på om du har noen erfaring med å sende inn klage når du ikke bestod? Er det vanskelig å få gjennomslagskraft? 

Ballemann1 skrev (5 timer siden):

Jeg trodde at det gikk bra forrige gang, men det gjorde det tydeligvis ikke 😆. Så nå vet jeg ikke helt hva å forvente. Man sitter jo som regel med ‘burde kanskje ha svart sånn istedet’ følelse, men de tankene hjelper ingenting. Blir 3 lange uker ja.

Søker21 skrev (1 time siden):

Jeg trodde at det gikk bra forrige gang, men det gjorde det tydeligvis ikke 😆. Så nå vet jeg ikke helt hva å forvente. Man sitter jo som regel med ‘burde kanskje ha svart sånn istedet’ følelse, men de tankene hjelper ingenting. Blir 3 lange uker ja.

Det er rart med det. Jeg husker jeg tenkte det gikk greit første gangen, men da kom jeg ikke videre. Andre gangen følte jeg det gikk dårlig, men da kom jeg videre. 

Ser at snittet i Bodø har økt veldig jevnt de siste årene. Foruten 2019-2020 hvor det økte med 0,6 poeng. 

hva er grunnen til at dere tror det vil bli et så stort hopp i snittet i år?

ANB'1 skrev (4 timer siden):

Spennende! Lurer på om du har noen erfaring med å sende inn klage når du ikke bestod? Er det vanskelig å få gjennomslagskraft? 

Har ikke sendt klage ettersom at jeg selv var enig i avslaget. Men har hørt at noen har klaget på avslaget tidligere og fått tilbud om plass på skolen. 

• Like 1

Noen av dere som har fått avslag på søknad tidligere som ønsker å fortelle hva begrunnelsen var? Og var dere forberedt på at det kom til å ende med avslag?

De av dere som har strøket på intervjuet tidligere, får dere bare en mail fra opptak@phs.no om at dere ikke klarte opptaket? Det står ingen begrunnelse eller noe?

Edited by Rookie phs

Rookie phs skrev (49 minutter siden):

De av dere som har strøket på intervjuet tidligere, får dere bare en mail fra opptak@phs.no om at dere ikke klarte opptaket? Det står ingen begrunnelse eller noe?

Joda, man får en mail med info om hvilke kriterier en ble vurdert ikke egnet på, og så kan man søke om begrunnelse og få litt mere grundig forklaring.