Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2021


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Rookie phs skrev (22 minutter siden):

Fikk svar på hvor mange prosent som faller av på egnhetsvurderingen nå! Det er overraskende mange!

I egnethetsvurderingen har frafallsprosenten de siste årene vært som følger:

2020: 30,5 %
2019: 20,0 %
2018: 25,4 %
2017: 28,3 %

 

Det tenker jeg naturlig, mtp at i 2020 falt fysisk opptak bort og flere komm til egnethetsvurdering

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, Søker21 said:

Det tenker jeg naturlig, mtp at i 2020 falt fysisk opptak bort og flere komm til egnethetsvurdering

Hvor vanlig er det at folk mislykkes på det fysiske opptaket? Er det ikke naturlig at folk selv vet at de ikke klarer øvelsene før de i det hele tatt kommer for å testes? 

Lenke til kommentar
Gaspard skrev (10 minutter siden):

Hvor vanlig er det at folk mislykkes på det fysiske opptaket? Er det ikke naturlig at folk selv vet at de ikke klarer øvelsene før de i det hele tatt kommer for å testes? 

Rundt 15 % mener jeg å huske. 

Endret av Hunte
Lenke til kommentar

Noen som vet om det vanskelig å eventuelt finne bolig i Bodø om man ikke har reservert noe enda? Hadde eksamen idag og føler kanskje det gikk litt dårligere enn jeg hadde håpet, så er litt redd jeg kanskje må til Bodø:/ Ikke misforstå, blir glad uansett hvor jeg får skoleplass, men ble litt stressa  da jeg foreløpig ikke har reservert noe bolig i Bodø:o

Lenke til kommentar
beccz26 skrev (19 minutter siden):

Noen som vet om det vanskelig å eventuelt finne bolig i Bodø om man ikke har reservert noe enda? Hadde eksamen idag og føler kanskje det gikk litt dårligere enn jeg hadde håpet, så er litt redd jeg kanskje må til Bodø:/ Ikke misforstå, blir glad uansett hvor jeg får skoleplass, men ble litt stressa  da jeg foreløpig ikke har reservert noe bolig i Bodø:o

Hvilket snitt vil du ende på? Syns det er vanskelig å «holde av» leilighet jeg. Flere som er enige? Har søkt Bodø og kommer fra Drammen, men alle de bra er jo allerede tatt. Aner jo ikke om jeg kommer inn, er nesten 50/50 føler jeg mtp snittet. 

Lenke til kommentar
Rookie phs skrev (4 minutter siden):

Hvilket snitt vil du ende på? Syns det er vanskelig å «holde av» leilighet jeg. Flere som er enige? Har søkt Bodø og kommer fra Drammen, men alle de bra er jo allerede tatt. Aner jo ikke om jeg kommer inn, er nesten 50/50 føler jeg mtp snittet. 

Er redd jeg ender på 53,3 men håpet jo på å ende opp med 53,7, det spørs hva jeg får på eksamen. Bor selv i Larvik, så naturligvis er det jo veldig deilig om jeg kommer inn i Stavern:p 

Lenke til kommentar
beccz26 skrev (7 minutter siden):

Er redd jeg ender på 53,3 men håpet jo på å ende opp med 53,7, det spørs hva jeg får på eksamen. Bor selv i Larvik, så naturligvis er det jo veldig deilig om jeg kommer inn i Stavern:p 

Det tror jeg holder i massevis til Stavern! Men man vet jo aldri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til kommende studenter i Bodø: 

Jeg og kollektivet skal ut i B2 til høsten. Dermed leies boligen ut til fire studenter ved phs. Kort gangavstand til skolen, butikk og treningssenter. Store, fine rom. Ett av de bedre «kollektiv»boligene på Mørkved. 

Ta gjerne kontakt med meg om det er av interesse. Vet at dere ikke får svar på studieplass før i Juli, men det kan være greit å gjøre seg opp en tanke på forhånd☺️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
beccz26 skrev (På 26.5.2021 den 20.18):

Er redd jeg ender på 53,3 men håpet jo på å ende opp med 53,7, det spørs hva jeg får på eksamen. Bor selv i Larvik, så naturligvis er det jo veldig deilig om jeg kommer inn i Stavern:p 

Det er veldig praktisk å komme inn der man vil, men uansett blir det tre veldig kjekke år hvor man ender opp! Studietiden går utrolig fort, så plutselig er man uteksaminert og må flytte på seg allikevel. Krysser fingrene ✌️

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gaspard skrev (På 26.5.2021 den 17.39):

Hvor vanlig er det at folk mislykkes på det fysiske opptaket? Er det ikke naturlig at folk selv vet at de ikke klarer øvelsene før de i det hele tatt kommer for å testes? 

Hehe ja, det kan du si 😅

Jeg tror veldig mange møter i håp om at nervene og adrenalinet skal bære vedkommende til bestått. Det viser seg jo at enkelte overvurderer hvor mye hjelp man faktisk får fra dette, selvom man uten tvil får en skikkelig boost! ☺️
 

Styrketestene og kravene er ikke hemmelig. De fysiske testene er det siste man bør ryke på, da dette er noe man kan teste og forberede seg til så mye man vil før opptak.

Lenke til kommentar
Søker21 skrev (31 minutter siden):

Stille her i det siste:) Hvordan går det med folk som har hatt intervju? Føler dere at det gikk greit?

Føler intervjuet gikk greit! Gjør ikke annet enn å regne rundt i hodet mitt på dette snittet.. Ikke bra🙈 Er veldig redd for at jeg ikke har høyt nok til Bodø ettersom jeg så at over 30% stryker på intervju, vi var 840 stk som ble kalt inn til intervju og det er bare 400 studieplasser.. I tillegg til at snittet har økt mye.

Tror dere det er naturlig at snittet for å bli kalt inn til intervju, som hadde økt med 1,8 poeng i år er like høyt som snittet for å komme inn på en av skolene? Altså at snittet på eks Bodø vil igjen øke med minst 1,8 poeng? 
 

Igjen, vet det er bare spekulasjoner men er typ det eneste jeg vil snakke om her inne🙈 Venter bare på at vi kommer gjennom egnheten først, så står jo alt på snittet.

Lenke til kommentar
Rookie phs skrev (8 minutter siden):

Føler intervjuet gikk greit! Gjør ikke annet enn å regne rundt i hodet mitt på dette snittet.. Ikke bra🙈 Er veldig redd for at jeg ikke har høyt nok til Bodø ettersom jeg så at over 30% stryker på intervju, vi var 840 stk som ble kalt inn til intervju og det er bare 400 studieplasser.. I tillegg til at snittet har økt mye.

Tror dere det er naturlig at snittet for å bli kalt inn til intervju, som hadde økt med 1,8 poeng i år er like høyt som snittet for å komme inn på en av skolene? Altså at snittet på eks Bodø vil igjen øke med minst 1,8 poeng? 
 

Igjen, vet det er bare spekulasjoner men er typ det eneste jeg vil snakke om her inne🙈 Venter bare på at vi kommer gjennom egnheten først, så står jo alt på snittet.

Ja det er nå 3 uker med mye overtenking fremover hehe:) Har selv intervju denne uka.

Lenke til kommentar
Rookie phs skrev (10 minutter siden):

Føler intervjuet gikk greit! Gjør ikke annet enn å regne rundt i hodet mitt på dette snittet.. Ikke bra🙈 Er veldig redd for at jeg ikke har høyt nok til Bodø ettersom jeg så at over 30% stryker på intervju, vi var 840 stk som ble kalt inn til intervju og det er bare 400 studieplasser.. I tillegg til at snittet har økt mye.

Tror dere det er naturlig at snittet for å bli kalt inn til intervju, som hadde økt med 1,8 poeng i år er like høyt som snittet for å komme inn på en av skolene? Altså at snittet på eks Bodø vil igjen øke med minst 1,8 poeng? 
 

Igjen, vet det er bare spekulasjoner men er typ det eneste jeg vil snakke om her inne🙈 Venter bare på at vi kommer gjennom egnheten først, så står jo alt på snittet.

Det med snittet er litt vanskelig tenker jeg, det er vel avhengig på snittet av folk som blir ansett som egnet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...