Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2021


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ballemann1 skrev (14 minutter siden):

Tror 53,5 vil holde i massevis hvis du har søkt bodø. Har 51,4 selv og begynner å tvile litt på at det ikke kommer til å gå i år heller..

Jeg har 53,5 nå og har fortsatt to privatisteksamener til (målet er 56), men siden innkallingen går på snittet man hadde i mars når man søkte, så fikk jeg ikke innkalling, siden snittet ble 50,6 og jeg hadde 50,5 da.. 

Lenke til kommentar
PHS 2021 skrev (7 minutter siden):

Noen som husker hva snitter for intervju var i 2020? Berre lurer hvor stor forskjell det var fra snittet til intervju og til minstekravet i Bodø i 2020 

Det var 48,8 også var da snittet i Bodø 49,8.

Endret av Rookie phs
Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for at dere som røyk på snittet nå er skuffet.

Likevel er det viktig å huske på at for de aller fleste ville man ikke hatt godt nok karaktersnitt for å få skoleplass uansett. Jeg ser at det ikke gjelder alle, og da er det selvfølgelig ekstra skuffende når man gjort en formidabel innsats for å øke snittet denne våren. PHS går forhåpentligvis ingen vei, og mulighet for å søke igjen neste år vil alltid være tilstede. Bruk dette året nå på noe fornuftig. Kan anbefale å øke snittet sånn at man slipper å gruble på det, da kan man heller fokusere på andre ting frem mot opptak. :)

Til dere andre, masse lykke til! Prøv å ikke spør andre om hjelp til egnethetsvurdering. Det er din egnethet som skal vurderes. Den du er nå er alltid en bedre utgave enn den du utgir deg for å være, sånt gjennomskues. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hunte skrev (22 minutter siden):

Var 840 i år, så 40 flere. 

Siden snittet for opptak til intervju har steget med 1,8 i snitt (fra 48,8 til 50,6), er det ikke naturlig å tenke seg at snittet for å komme inn på PHS også vil øke med nesten 2 poeng? Tenker for Bodø sin del som hadde i fjor 49,8, at de ender på 52 i snitt? Selvom dette sikkert blir spekulasjoner er det greit å lufte det ettersom flere er i samme bås🙈 Blir ikke klok på dette her, og er helt sikkert ikke så lurt å tenke seg frem ulike scenarioer heller.. Men ja😅

Endret av Rookie phs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...