Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2021


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen av dere som ikke har bestått egnhetsvurderingen tidligere, som kan si noe om når dere får svar på dette? Ser det står ila første uken i juli. Har det pleid å være en mandag, onsdag eller fredag? Og får man mail på dagen/ettermiddagen? Fælt å sitte en hel uke for å vente på om det tikker inn en mail eller ikke🙈

Lenke til kommentar
Rookie phs skrev (1 minutt siden):

Er det noen av dere som ikke har bestått egnhetsvurderingen tidligere, som kan si noe om når dere får svar på dette? Ser det står ila første uken i juli. Har det pleid å være en mandag, onsdag eller fredag? Og får man mail på dagen/ettermiddagen? Fælt å sitte en hel uke for å vente på om det tikker inn en mail eller ikke🙈

1 juli dessverre😅 de fleste får vel det negative svaret 1 eller 2 juli.

Lenke til kommentar
Rookie phs skrev (5 timer siden):

Noen som kjenner noen som har fått studieplass av å sitte på venteliste? Vil vel tro at om man ikke har høyt nok snitt så havner man automatisk på venteliste?

Det er det nok noen som har, men jeg vet også om studenter som har vært 1-3 på ventelisten og ikke fått plass. Mange høgskoler overfyller plasser, slik at om noen takker nei til studieplass er det ikke automatikk i at man får tilbud om plass fra ventelisten. Om phs praktiserer dette er jeg ikke sikker på, men antar det. 

en annen ting er jo at phs er en høgskole man ikke bare slenger inn en søknad på, men er igjennom en noe mer omfattende søknadsprosess, og dermed er det nok færre som takker nei til studieplass som tilbys. 

Lenke til kommentar
Rookie phs skrev (14 minutter siden):

Men det er KUN de som ikke består som får mail? De som består egnhetsvurderingen får da ingen mail den uken, og er med det videre i konkurransen?

Da jeg begynte på PHS for en god del år siden, så var det slik at man fikk mail med avslag i løpet av første uken i juli. Om man ikke fikk en slik mail så hadde man muligheten til å komme inn under hovedopptaket 20. juli. 

 

Kan vell også legge til at jeg ikke vet om det fortsatt praktiseres slik, eller om det er en bestemt dag det vil sendes ut på i år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rookie phs skrev (18 timer siden):

Men det er KUN de som ikke består som får mail? De som består egnhetsvurderingen får da ingen mail den uken, og er med det videre i konkurransen?

Så vidt jeg har forstått så er det kun de som ikke får godkjent som får svar i starten av juli. Hvis du ikke har fått svar innen den første uka så kan du regne deg selv som egnet. Jeg kommer til å sjekke det forumet her jevnlig i den perioden hvertfall, for å se om noen andre har fått avslag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kurdos skrev (20 minutter siden):

Hei!

Hvordan har forskjellene i poenggrenser til egnethet vært 1-3 år tilbake i tid? Er det markant forskjell? Finner kun poenggrensen i 2020.

Jeg har kun poenggrensene fra hovedopptaket. Se vedlagt bilde:-)

D5A92020-C98A-43CC-B8EC-285A44F34C64.jpeg

Endret av Rookie phs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kurdos skrev (9 minutter siden):

Hei!

Hvordan har forskjellene i poenggrenser til egnethet vært 1-3 år tilbake i tid? Er det markant forskjell? Finner kun poenggrensen i 2020.

Tidligere har det vært poenggrense til fysisk opptak, og ikke til egnethetsvurdering da denne vanligvis kommer etterpå. Snittet for fysisk opptak var på 42 eller noe rundt det i 2019 tror jeg! Har vært lavere snitt til dette enn det nå har vært direkte til egnethet, da det har vært flere opptaksplasser til fysisk pga en viss prosent faller av allerede da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hunte skrev (1 minutt siden):

Tidligere har det vært poenggrense til fysisk opptak, og ikke til egnethetsvurdering da denne vanligvis kommer etterpå. Snittet for fysisk opptak var på 42 eller noe rundt det i 2019 tror jeg! Har vært lavere snitt til dette enn det nå har vært direkte til egnethet, da det har vært flere opptaksplasser til fysisk pga en viss prosent faller av allerede da. 

Hadde vært interessant å vite hvor mange prosent som faller av på egnhetsintervjuet også. Noen som vet? Fra en artikkel via Politiforum kom det frem at 15-17% faller av på de fysiske testene. 

Lenke til kommentar
Kaptein HMS skrev (På 24.5.2021 den 12.13):

Så vidt jeg har forstått så er det kun de som ikke får godkjent som får svar i starten av juli. Hvis du ikke har fått svar innen den første uka så kan du regne deg selv som egnet. Jeg kommer til å sjekke det forumet her jevnlig i den perioden hvertfall, for å se om noen andre har fått avslag

Ja, jeg husker at når man skjønte at man ikke hadde blitt kontaktet så var det den beste dagen, bede enn selve opptaket. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...