Gå til innhold

Børste støv av eldre gamingpc - duger den i dag?


QHamp

Anbefalte innlegg

Hei

Har lyst å spille litt  pc-spill igjen, mange år siden sist nå. Har en bærbar gaming pc som er noen er gammel. Det er denne, kjøpt i 2013:
https://www.komplett.no/product/762365
Eneste forskjell er at jeg har 16 gb ram. Hvordan står prosessor og skjermkort seg i dag?
Jeg er veldig spent på om denne vil duge til å kjøre spill i 2020 med god oppløsning og flyt?
Er glad i strategispill (alla Starcraft), så blir ikke nødvendigvis de mest krevende FPS- spillene og lignende som skal kjøres. Kanskje noen bilspill.

Et alternativ jeg vurderer om den ikke duger, er kjøp av en Nvidia shield, og strømme spillene. Noen erfaringer med det, får man kjørt alle spill på en uproblematisk måte? Høres jo suverent ut, slippe å tenke på hardware

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan funke greit til eldre spill, men ikke med god bildeflyt. 

Til 2020 spill vil jeg si det bare er å glemme, dette skjermkortet og prosessoren er temmelig utdatert, vil ikke være i nærheten av brukbar fps i kommende aaa spill. 

Nvidia shield har sine begrensninger, man får heller ikke alle spill, og det er ikke problemfritt. Mitt råd er å heller spare de pengene opp til en ny PC.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ser på FAQ siden til Nvidia at det er en del "greier" ift spill der og ikke bare tut og kjør. Google Stadia har ingen av spillene jeg er sprsielt interessert i.

Får vel begynne å se etter en ny gamingbærbar med litt futt da. Er nok ikke så aktuelt med en gamingdesktop i stua ?

Endret av QHamp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...