Gå til innhold

Kabinett med plass til 6 stk 3,5" HDD


Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å oppgraderer min gamle PC fra ca 2012. Har 6 stk 3,5" harddisker fra 2 TD til 8 TB så skulle helst hatt de med over til ny maskin. Utvalget av kabinetter med plass til mer enn 4 stk 3,5" var heller lavt hos Komplett og Digital Impuls. Noen som kan anbefale noe?

Vil gjerne også ha et støydempet kabinett. Ønsker ikke vannkjøling eller glass, og det bør være rimelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istemmer for Fractal Design R6 eller R7 (R7 er nyeste modell).

R6 er romslig og lett å bygge i. Byggekvaliteten er ikke 100 %, men den er helt innenfor på et kabinett til ~1500 Kr.

Jeg gikk selv for Define R6 da jeg bygde min nye PC, og det kabinettet har støtte for opptil 11 stk. 3,5" harddisker (pluss 4 stk. 2,5").
Det følger med diskskuffer for 6 stk. 3,5"-enheter og 2 stk. 2,5"-enheter, men flere kan kjøpes som 2-pakninger.

"Rimelig" kan være så mangt, men siden du vil ha noe med minst mulig bling er nok "Blackout" varianten å gå for:
https://www.multicom.no/fractal-design-define-r6-black/cat-p/c/p9906502

Hva støy angår, kjøp Corsair ML120 vifter og sett dem til "Silent"-mode i BIOS.
https://www.multicom.no/corsair-ml-series-ml120-pro/cat-p/c/p8842581

Jeg har kun Corsair ML120 Pro i min R6, og de satt til "Performance"-mode - de bråker fortsatt omtrent like mye som summingen til dimmeren i stålampen jeg har ved siden av meg (ved idle). De er ganske stille med andre ord. Men de spinner såklart opp så det høres under last.

Noctua NF-A14 PWM er et annet viftealternativ hvis du vil ha noe stillere. Define R6 tar 2 stk. 140 mm / 3 stk. 120 mm front, pluss 1 stk. 120 / 140 mm bak. R6 har medfølgende 3 vifter ferdig montert.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...