Gå til innhold

Sony utsetter PlayStation 5-sendingen


Anbefalte innlegg

Croc Man skrev (30 minutter siden):

Vanskelig å patche et spill på fysisk disk når alle Xbox Series X Enhanced spill skal kjøres fra SSD ?

 

Mener du virkelig at Digital Foundry har sagt at Sony har vært bedre på bakoverkompabilitet? Når Sony ikke har hatt bakoverkompabilitet siden 2006?

At alle Xbox one spill kjøres fra disk i dag er nytt for meg..?

Jeg må alltid innstallere en del av spillet på disk og så har jeg kunnet patche spillet til Xbox One X enhanced.. 

Så hvorfor ikke på XsX... Ja, det må kjøres fra SSD så jeg og vil tro at hele disken må installeres på SSDen. Men hvorfor ikke patche den.

Ja.. DF sier selv på video på youtube.com(SE LINK) at Sony har tidligere vært best på bakoverkompabilitet. Hva mer trenger du... 

Men du tror at det utsagnet plutselig sier at Sony har vært best på dette gjennom alle tider uansett medium.... Vel da drar du det hele ut av kontekst.

Når videoen spesifikt tar for seg PS5 og nevner i slutten av videoen at siden XsX har full bakoverkompabilitet, så stiller de spm ved Sonys valg. Og spekulerer i om at det er fordi PS4 ikke hadde like god kompabilitet som ved tidligere PSs.

btw litt morsomt at du nå begynner å tro at dette kan fungere men bare ikke på en god måte hehe :D

 

Til barezell

Jeg tror så for når store selskaper som MS lar seg sitere at de vil tilby noe som de kaller Smart Delivery og viet en stor del av presentasjonen sin til dette. En feature som skal gi deg den beste utgaven av spillet på den konsollen du har i deres nye XsX og tidligere Xbox one/XoneX.

Så vil jeg tro at dette er gjennomtenkt, og at de ikke nærmere lansering må innrømme. Btw du må laste ned "200GB", og synd hvis du ikke har rask/stabil nok internett linje.. For de sikter på et globalt marked og ikke bare G7 landene i verden. Da vil jeg tenke meg at de har bygget videre på konseptet "Xbox one X enhanced" Når de sier dette såpass tidlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Lush said:

Ja.. DF sier selv på video på youtube.com(SE LINK) at Sony har tidligere vært best på bakoverkompabilitet. Hva mer trenger du... 

Men du tror at det utsagnet plutselig sier at Sony har vært best på dette gjennom alle tider uansett medium.... Vel da drar du det hele ut av kontekst.

Har sett det nå. Og naturligvis snakker de om PS1 til PS2, som du tolker til at Sony har vært bedre enn Xbox, når ikke engang første Xbox hadde kommet når PS2 kom ut. Det er jo utrolig irrelevant.

6 minutes ago, Lush said:

At alle Xbox one spill kjøres fra disk i dag er nytt for meg..?

Jeg må alltid innstallere en del av spillet på disk og så har jeg kunnet patche spillet til Xbox One X enhanced.. 

Så hvorfor ikke på XsX... Ja, det må kjøres fra SSD så jeg og vil tro at hele disken må installeres på SSDen. Men hvorfor ikke patche den.

btw litt morsomt at du nå begynner å tro at dette kan fungere men bare ikke på en god måte hehe :D

Hvis du virkelig synes det er en god ide å inkludere 2 versjoner av samme spill på en disk så vær så god for meg ?

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (2 minutter siden):

Har sett det nå. Og naturligvis snakker de om PS1 til PS2, som du tolker til at Sony har vært bedre enn Xbox, når ikke engang første Xbox hadde kommet når PS2 kom ut. Det er jo utrolig irrelevant.

Hvis du virkelig synes det er en god ide å inkludere 2 versjoner av samme spill på en disk så vær så god for meg ?

Wow du kommenterte faktisk før du sjekket kildene jeg henviste til... Vel kudos for at du innrømmer det! :)

1. Poenget til Digital Foundry er jo bare at Sony har vært best på dette tidligere..

Mens nå har MS tatt tronen med dagens generasjon og trolig neste generasjon.. Men Sony kan hente inn forspranget, men de har ikke like mye data å analysere som har gjort at MS kan love full bakoverkompabilitet på XsX.

Sony sier at de lover 100 av deres mest spilte titler og har 1000 titler til undersøkelse og håper resten av de 3000 andre titlene også kan kjøres på PS5.

Med andre ord, de har nå begynt jobben som MS allerede er ferdig med. 

 

2. Nei jeg tror ikke de har begge versjoner på en disk.. Det ville ihvertfall hindre next gen spill?

Jeg kan tenke at med Xbox one utgaven på disk. Så installeres de delene som den vil dele med XsX versjonen på SSDen. Og resten lastes ned som en patch og voila du har en XsX utgave. 

Jeg synes det er en glimrende ide hvis det er slik de har tenkt å gjøre det. Ikke så glimrende, men ikke noe problem for meg siden jeg har en rask internett linje(nordmann), om du må laste ned en helt egen XsX versjon. Men veldig dumt for andre i andre deler av verden, men annen internett kvalitet. Og PR messig skikkelig negativt når de har frontet Smart Delivery såpass mye som de har gjort allerede.

Hvis du vil laste ned"200GB" og ikke bare "halvparten" værsågod for meg og :)

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (54 minutter siden):

 Nei, jeg skal på ingen måte avskrive at kan det utføres, teknologisk sett er det sikkert mulig. Jeg blir rett og slett litt imponert hvis det er slik det skal foregå. Ikke på en god måte da.

neinei, som skrevet helt enig i det. Poenget var at det var ikke så vanskelig å skjønne hva han mente selv om vi er enige om at det ikke er sannsynlig. :) 

Lenke til kommentar
Lush skrev (1 time siden):

Sony sier at de lover 100 av deres mest spilte titler og har 1000 titler til undersøkelse og håper resten av de 3000 andre titlene også kan kjøres på PS5.

Med andre ord, de har nå begynt jobben som MS allerede er ferdig med. 

Det Sony sier er at alle spillene de har testet så langt fungerer, men at det kan være ett eller annet spill som ikke fungerer.

Det tar lang tid å spille gjennom alle 4000+ spillene, derfor tester de et utvalg.

De tror, da det er mest sannsynlig basert på de spillene de allerede har testet, at alle spillene vil fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Det Sony sier er at alle spillene de har testet så langt fungerer, men at det kan være ett eller annet spill som ikke fungerer.

Det tar lang tid å spille gjennom alle 4000+ spillene, derfor tester de et utvalg.

De tror, da det er mest sannsynlig basert på de spillene de allerede har testet, at alle spillene vil fungere.

Kom gjerne med dine kilder..

Og jeg er i grunn ikke uenig med deg, vi sier omtrent det samme. Og jeg og vil tro at de aller aller fleste PS4 spill vil fungere etterhvert som det blir sagt i linken under... 

Men det er ikke garantert enda som på XsX. 

https://www.eurogamer.net/articles/ps5-backwards-compatibility-ps4-compatible-playstation-6300

Lenke til kommentar
Lush skrev (16 minutter siden):

Kom gjerne med dine kilder..

Jeg har allerede gjort dette... Viste direkte til Sony sin egen uttalelse hvor de rettet opp i det tullet med at det bare var 100 spill som ville virke...

We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch. 

Dette var 18. Mars.

Altså har de flere måneder på å teste resten av spillene.

 

Ifølge Sony skal de kjøre med høyere / mer stabil framerate og med høyere oppløsning.

 

I de tilfellene hvor et spill skulle vise seg å ikke virke vil de be utviklerne av spillet komme med en oppdatering for å få dem til å kjøre på ps5.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Lush said:

Kom gjerne med dine kilder..

Og jeg er i grunn ikke uenig med deg, vi sier omtrent det samme. Og jeg og vil tro at de aller aller fleste PS4 spill vil fungere etterhvert som det blir sagt i linken under... 

Men det er ikke garantert enda som på XsX. 

https://www.eurogamer.net/articles/ps5-backwards-compatibility-ps4-compatible-playstation-6300

Det er fordi de var ærlige…

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe okei gode kilder dere la fram her.. la oss håpe de begge er "ærlige" ^^,  

 

"Microsoft has revealed details on how Xbox Series X backwards compatibility will work, calling the new Xbox "the most compatible next-generation console".

In an Xbox Wire post, Jason Ronald, director of program management for Xbox Series X, revealed that the Xbox Series X will launch with thousands of games, across four generations of Xbox. Not only that, but these games will "play better than ever before" thanks to Microsoft's new HDR reconstruction technique and the Xbox Series X's Quick Resume feature.

In addition, the Xbox Series X's powerful specs will enable select backwards-compatible titles to run at higher resolutions or double the frame rate."

https://www.techradar.com/news/xbox-series-x-backwards-compatibility-microsoft-reveals-how-it-works

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (59 minutter siden):

Hehe okei gode kilder dere la fram her.. la oss håpe de begge er "ærlige" ^^,  

Ja, vi får håpe det.

 

Ifølge Microsoft skal Xbox bruke sin egen "ai" for å gi HDR funksjonalitet til spill.

Dette har de testet og ser ut til å fungere greit.

 

Hva gjelder dette med framerate og oppløsning (på begge konsollene) så blir det altså spill som har unlocked framerate og dynamisk oppløsning på de eldre konsollene.

Lenke til kommentar

Du vil nok måtte laste ned hele spillet på nytt med Smart Delivery for å spille på en annen platform. En ting er konsoll til PC versjon, men selv Xbox One versjonen kan nok ikke bare patches i de aller fleste tilfeller, for så å fungere på Xbox One X series. Og ja, dette vil nok være en utfordring for folk som ikke har raskt internett. Men det er det også i dag om du har dårlig internettlinje og skal laste ned COD: Modern Warfare som tar 175GB...

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (2 timer siden):

Du vil nok måtte laste ned hele spillet på nytt med Smart Delivery for å spille på en annen platform. En ting er konsoll til PC versjon, men selv Xbox One versjonen kan nok ikke bare patches i de aller fleste tilfeller, for så å fungere på Xbox One X series. Og ja, dette vil nok være en utfordring for folk som ikke har raskt internett. Men det er det også i dag om du har dårlig internettlinje og skal laste ned COD: Modern Warfare som tar 175GB...

Enig og det er det som du sier med f.eks modern warfare. Men de har sagt at neste generasjon vil virke mer som ved pc spill. Men de har ikke utdypet dette særlig mer enn det. I pc verden så er vi jo vandt med patcher :)

 

Men tror folk flest hadde tatt det som villedende markedsføring hvis f.eks MW hadde vært en lanseringstittel til Xbox One med Smart Delivery. Men så når det ble lansert og gamere verden over plutselig innser at det i deres tilfelle hadde vært bedre å kjøpe XsX disken(slik Ps5 legger opp til) fordi å laste ned hele spillet ville vært upraktisk til tilnærmet umulig i noens tilfelle. Så tror jeg ikke vi vil bli så veldig fornøyde.. 

 

Men som sagt jeg tror de hadde tonet dette kraftig ned eller understreket at man må ha en god Internettlinje for at Smart Delivery vil være nyttig allerede nå :) En ting vil jeg påstå med stor sikkerhet og det er at Smart Delivery vil få folk til å slappe mer av og lettere bestille spillene til sitt system i dag når de vet at de der med er sikret spillet på XsX og ikke må kjøpe spillet 2 ganger eller utsette kjøpet til man har XsX :)

 

Tiden vil vise som dere har sagt hvor "Smart" Delivery virkelig er. For gamere verden over. Hvis ikke er det bare å se hvor mye dette vil ta fra hypen de har skapt til nå :)

Endret av Lush
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Lush said:

Men tror folk flest hadde tatt det som villedende markedsføring hvis f.eks MW hadde vært en lanseringstittel til Xbox One med Smart Delivery. Men så når det ble lansert og gamere verden over plutselig innser at det i deres tilfelle hadde vært bedre å kjøpe XsX disken(slik Ps5 legger opp til) fordi å laste ned hele spillet ville vært upraktisk til tilnærmet umulig i noens tilfelle. Så tror jeg ikke vi vil bli så veldig fornøyde.. 

Det ryktes allerede at Sony kommer til å ha akkurat samme løsning for tredjepartsutviklere som ønsker det. Og det er naturlig nok. Det koster så lite i kroner og øre å innføre, men kan potensielt koste så mye i negativ mediebacklash hvis man ikke tilbyr det samme som konkurrenten. Tipper også at det vil gjelde egenproduserte spill som TLoU 2 og Ghost of Tsushima.

Endret av Croc Man
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (1 time siden):

Det ryktes allerede at Sony kommer til å ha akkurat samme løsning for tredjepartsutviklere som ønsker det. Og det er naturlig nok. Det koster så lite i kroner og øre å innføre, men kan potensielt koste så mye i negativ mediebacklash hvis man ikke tilbyr det samme som konkurrenten. Tipper også at det vil gjelde egenproduserte spill som TLoU 2 og Ghost of Tsushima.

Enig og jeg og vil tro at Sony nå må tilby noe veldig likt. Bra med Konkurranse :) Spent på presentasjonen kl 22 i kveld ;)

Lenke til kommentar
Lush skrev (5 timer siden):

...tilfelle hadde vært bedre å kjøpe XsX disken(slik Ps5 legger opp til) fordi å laste ned...

Hvor legger Sony opp til dette?

Hvor har Sony påstått at tredjeparts spill ikke kan kjøpes på PS4 for så å lastes ned på ps5 med samme lisens?

Hvor har Sony påstått at dette ikke kan skje med førstepartsspill til ps4?

 

Lush skrev (5 timer siden):

fordi å laste ned hele spillet ville vært upraktisk til tilnærmet umulig i noens tilfelle. Så tror jeg ikke vi vil bli så veldig fornøyde.. 

Det vil være umulig å ha 2 spill på 1 plate.

Et enkelt spill tar lett opp all plassen man har tilgjengelig.

 

Uansett må man laste ned hele spillet på series X for at spillet skal fungere.

Skulle det være en patch så ville den være nesten like stor som hele spillet da den må inneholde nye lydfiler, ny kode for hele spillet, nye textures for hele spillet, osv.

 

I beste tilfellet ligger halve spillet av hver generasjon på platen, og du må laste ned resten fra internett på begge konsollene.

 

(For ikke å snakke om at de aller fleste ikke kommer til å kjøpe spillene på plater, så de aller fleste MÅ laste ned spillet flere ganger.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (På 9.6.2020 den 22.19):

Men dette avhenger jo av at PS5 spillene har gameplay som vil være umulig på eldre HW. Men dette har både dere og Sony enda ikke kunne vise til.

Og nå har Sony vist frem flere spill som kun er mulig på neste generasjon hardware.

Lenke til kommentar
Iki skrev (6 timer siden):

Hvor legger Sony opp til dette?

Hvor har Sony påstått at tredjeparts spill ikke kan kjøpes på PS4 for så å lastes ned på ps5 med samme lisens?

Hvor har Sony påstått at dette ikke kan skje med førstepartsspill til ps4?

 

Det vil være umulig å ha 2 spill på 1 plate.

Et enkelt spill tar lett opp all plassen man har tilgjengelig.

 

Uansett må man laste ned hele spillet på series X for at spillet skal fungere.

Skulle det være en patch så ville den være nesten like stor som hele spillet da den må inneholde nye lydfiler, ny kode for hele spillet, nye textures for hele spillet, osv.

 

I beste tilfellet ligger halve spillet av hver generasjon på platen, og du må laste ned resten fra internett på begge konsollene.

 

(For ikke å snakke om at de aller fleste ikke kommer til å kjøpe spillene på plater, så de aller fleste MÅ laste ned spillet flere ganger.)

Nei, de har verken eller så derfor sier jeg legger opp til.. Siden de ikke har uttalt og sagt at de har "likt" system som Smart Delivery. 

Men nå har vi fått PS5 presentasjonen og reveal av konsollen(e), og jeg kom mitt inni så kanskje de har vist noe på begynnelsen idk akkurat nå. Men de viste ikke noe i den kjappe oppsummeringen på slutten ihvertfalll. Så vi vet vel enda ikke da.. :) Så kom gjerne med kilde til hva du sier..

Som jeg sa tidligere, enig med at de ikke kan ha 2 hele spill på samme disk. Så hvorfor du bringer dette opp igjen skjønner jeg ikke. Har allerede forklart hva jeg mener vi kan forvente med Smart Delivery. Sony har ihverfall uttalt at de vil ha 100GB disker til PS5, vil tro MS legger seg på samme list inntil de har sagt noe om det.

 

Igjen, det at du mener man man MÅ laste ned hele spillet, har jeg forstått at du mener. Men savner fremdeles kilder eller annet for din bastante påstand. Men jeg påstår vi nå kan forvente oss patching opp til en XsX fullverdig versjon. Vi får se. Og jeg har prøvd å vise ihverfall deg med flere kilder og min tolkning av det vi vet i dag. Og det er helt greit at du er uenig.

 

Men virker som at du er enig at dette i at om det blir slik jeg påstår, så hadde det vært bra for oss gamer, og om Sony hadde kommed med noe helt likt eller enda bedre.

 

Og dette med at du mener at de aller fleste vil laste ned digitalt, helt enig med deg. Her i Norge og andre land med gode og raske internett tjenester, så vil jeg si at de aller fleste kjøper tilnærmet alt digitalt i disse dager. Men både Sony og MS må tenke globalt hvis de skal gå for "verdensherredømme" ? 

Å hype opp og fronte et system som Smart Delivery så tidlig og uten å understreke at man da må kunne ha mulighet til å laste ned mange potensielt hundre GB med data. Ville vært en kommende PR katastrofe for MS. Og dette er enda EN grunn til at jeg vil påstå at de har utviklet en patching system, eller noe annet jeg ikke har tenkt på. Som gjør at de kan tilby et solid system som mulig både digitalt som fysisk utgave med Smart Delivery. Nå som mange av oss hyller og priser hva de har sagt at Smart Delivery vil gi oss.

 

Og din siste post.

Som sagt jeg fikk kun sett siste halvdel av showet LIVE, skal seff se begynnelsen når jeg har skrevet dette. Uten at jeg nå har oversikt over hva som var PS5 eksklusives(Horizon vet jeg er ;) ), så var det kun 2 spill jeg fikk next gen viben av og det var Horizon Zero Dawn 2 og Demon Souls(mener jeg navnet var). Som virker som skikkelig next gen, de andre var mer samme type spill vi har i dag men med penere grafikk. Og jeg vet at streamen kun var 1080p og 30fps.. mener jeg de sa i forkant, så alt ser enda bedre ut når vi får spillene og konsollen(e). Og sikkert en 4k av PS5 Presentasjonen på youtube.

 

Om disse spillene kun er mulig på PS5 og ikke hadde vært det på XsX, får vi vel aldri vite siden de er eksklusives, så kappløpet er fremdeles åpent :) Og mtp min påstand om at flere av de andre spillene kunne vært på PS4 står jeg ved enda av det jeg såg, men seff med lavere grafikk. :)  

Endret av Lush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...