Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Red Frostraven said:

Det er litt ironisk.

Monumenter for landsforrædere som er gått inn i historiebøkene, som ønsket minoriteter og liberale / sosialister død og fordervelse og systematisk forfølgelse og undertrykkelse:
Helt greit. En del av historien. Forsøker vi å sensurere historien..??!?!!111

Monumenter for helter som ofret sine liv for rettferdighet som ble nektet posisjon i historiebøkene fordi de tilhørte en forfulgt politisk retning som ønsket likeverd for alle mennesker i landet, og som kjempet mot fascisme før vanlige mennesker hadde våknet:
Må fjernes, om monumenter for landsforrædere skal fjernes.

...

Jeg håper for deres egen del at dere er bare troller.

Og kommunismedebatten er virkelig så off topic at det ikke er verdt å fortsette i denne tråden -- men jeg sier bare;
Forklar hvordan Soviet eller Kina oppfyller hovedkriteriene for kommunisme; demokrati.

Ironien at det nå er er ytterste høyre som faller for KGB-propaganda er dog morsom.

Jeg skjønner at det er tungt for deg når rollene settes på hodet men apropos landsforrædere, så ble Sunde dømt for nettopp det (rett eller ikke), og spionasje for Sovietunionen. De jobbet direkte under Stalin og NKVD,  de samme som massakrerte sivile over en lav sko andre steder, og at du prøver å skyve det under teppet for å forsvare kommunismen er ingen overraskelse...

Jeg vet ikke om noen andre monumenter for landsforrædere?

For øvrig går poenget rett over hodet ditt og du skjønner ikke at dette ikke handler om at jeg på død og liv må rive ned det grusomme monumentet med kommunistsymboler, men at du/dere ønsker all definisjonsmakt og vil rive i hytt og pine helt til noen ønsker å fjerne dine helter; da blir det plutselig moralsk forkastelig, og du kan ikke forstå det.

Ja, jeg mener det er et gyselig monument, og det hadde vært mye bedre om de lagde en statue eller byste av ham enn en hyllest til kommunismen. Landsforræder eller ikke, han er en del av historien. Det jeg ikke vil er at kommunister på ytterste venstre skal plukke ut hvilke deler av historien som skal være igjen, og hvem som skal fjernes.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Black Lies Matter-pøbler river ned og brenner enda en statue, denne gangen i Washington D.C. 

De ødelegger statuen på grunn av rasisme eller noe sånt, lissom. Dette er de folka venstresiden og MSM heier på og mener er "the good guys". Er ikke slik ordentlige folk oppfører seg, etter min mening. Galskapen fortsetter. 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, debattklovn said:

De ødelegger statuen på grunn av rasisme eller noe sånt, lissom. Dette er de folka venstresiden og MSM heier på og mener er "the good guys". Er ikke slik ordentlige folk oppfører seg, etter min mening. Galskapen fortsetter. 

Rett meg om dette ikke stemmer,
men er det ikke sånn at du konsekvent avviser at rasisme er et problem/er et systemisk problem?
Dermed ville vel alt disse menneskene gjorde ifølge deg vært overflødig?

At du insisterer på å skrive 'lies' fremfor 'lives' insinuerer vel bare dette, at du mener hele bevegelsen ikke har noen livsrett?

En påstand som går igjen fra de som protesterer er jo at det ikke bar frukter å være rolig, ikke gjøre noe, og vente, så nå må de heve stemmen og ta til gatene om de skal bli hørt.
At det hindrer dem i å være 'ordentlige folk' i din bok tror jeg de kan leve med, 'ordentlige folk' er kanskje undertrykkerne i deres bok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Atib Azzad said:

En påstand som går igjen fra de som protesterer er jo at det ikke bar frukter å være rolig, ikke gjøre noe, og vente, så nå må de heve stemmen og ta til gatene om de skal bli hørt.

De kan gjøre noe, de kan stemme på politikere som taler deres sak og de kan demonstrere fredlig.

Om det ikke fungerer så er det fordi majoriteten er imot dem. Da har de ingen rett til å få igjennom sine krav og hvis de klarer det allikavel med vold, så kommer det på bekostning av demokratiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Atib Azzad said:

Rett meg om dette ikke stemmer,
men er det ikke sånn at du konsekvent avviser at rasisme er et problem/er et systemisk problem?
Dermed ville vel alt disse menneskene gjorde ifølge deg vært overflødig?

Har vel strengt tatt lite med statueknusing å gjøre hva jeg mener om rasisme. 

Quote

En påstand som går igjen fra de som protesterer er jo at det ikke bar frukter å være rolig, ikke gjøre noe, og vente, så nå må de heve stemmen og ta til gatene om de skal bli hørt.

Å heve stemmen og protestere i gaten er helt greit. Kunsing av historiske objekter og bybrenning er ikke greit. 
Å si at man ikke kan protestere fredelig fordi det ikke hjelper er jo en god unnskyldning til å plyndre. 

Quote

At det hindrer dem i å være 'ordentlige folk' i din bok tror jeg de kan leve med, 'ordentlige folk' er kanskje undertrykkerne i deres bok.

Er disse vandaliserende statueknuserne noen du støtter? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, debattklovn said:

Har vel strengt tatt lite med statueknusing å gjøre hva jeg mener om rasisme.

Altså hele bevegelsens legitimitet avhenger vel av at man kjøper fundamentet for den.
Hvis du ikke engang kjøper premisset, så sier det vel seg selv at alle aspektene ved bevegelsen blir meningsløse for deg?

Quote

Å heve stemmen og protestere i gaten er helt greit. Kunsing av historiske objekter og bybrenning er ikke greit. 
Å si at man ikke kan protestere fredelig fordi det ikke hjelper er jo en god unnskyldning til å plyndre. 

Men det kan vel være sant, samtidig?

Quote

Er disse vandaliserende statueknuserne noen du støtter? 

Tja, jeg har skrevet mer utfyllende om det i en annen post, jeg tror nok ting blir litt klarere når frustrasjonen roer seg.
Jeg tror ikke nødvendigvis statueknusing er veldig konstruktivt, men jeg er samtidig åpen for en større diskusjon rundt hvilke symboler vi ønsker å perpetuere i offentlig rom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, jjkoggan said:

Så Putin burde behandles helt likt Trump for de samme uttalelser?

Hva har Putin med saken å gjøre? 

Alt jeg sier er at det ble ikke engang hevet et øyenbryn over at Obama kalte rioters og looters for thugs, men når Trump gjorde det så er han plutselig rasist, og verden er i ferd med å gå under osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Atib Azzad said:

Men det kan vel være sant, samtidig?

De samme resultatene ville nok ha blitt oppnådd med fredelige demonstrasjoner. 
Plyndring, tilfeldig vold og bybrenning kommer bare til å gå utover dem selv, gitt at ihvertfall noen av dem betaler skatt da. Eliten kommer ikke til å måtte ta regningene for denne knusingen, det er skattebetalerne og tildels privatpersoner som uforsikrede butikkeiere osv. 

Quote

Tja, jeg har skrevet mer utfyllende om det i en annen post, jeg tror nok ting blir litt klarere når frustrasjonen roer seg.
Jeg tror ikke nødvendigvis statueknusing er veldig konstruktivt, men jeg er samtidig åpen for en større diskusjon rundt hvilke symboler vi ønsker å perpetuere i offentlig rom.

Diskusjoner og protester rundt offentlige uønskede symboler er helt greit. Det er ikke greit å knuse alt vi ikke liker. 
Nå har det kommet frem at politiet stod og så på mens disse ulovlighetene fant sted.  Og gjorde ingenting. 
Presidenten kritiserer dette, og med rette. 

The D.C. Police are not doing their job as they watch a statue be ripped down & burn. These people should be immediately arrested. A disgrace to our Country!
5:29 a.m. · 20. jun. 2020·Twitter for iPhone


 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...