Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
50 minutes ago, raym123 said:

Noen som er spente på flight simulator i morgen som lanseres på gamepass? 🙂

Er selv veldig spent, men samtidig litt skeptisk til hvor lenge det er gøy, har hørt at det ikke er noe som helst missions å gjøre, heller ikke noe og unlocke. 
Kun training missions, det andre jeg har sett er nok mods til pc. Uansett blir det gøy og utforske forskjellige steder, og fly over eget nabolag 🙂

En god pekepinn for hvor lenge det er gøy er hvor interessert du er i å fly som pilot. Det er mer i gata Euro Truck Simulator 2 enn det er i gata F1 2021.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

MSFS er ikke et typisk spill med progresjon, dett er en simulator med jorden som sandkasse. 

Det er noen missions og slikt som kommer godt med, men i mine øyne så er ikke det grunnen til at man spiller. Nå kommer jeg riktignok fra PC-versjonen. Jeg vil anta at casuals vil bli tatt mer hensyn til på Xbox. Den DLCen de annonserte er nok et lite hint om det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, raym123 said:

Noen som er spente på flight simulator i morgen som lanseres på gamepass? 🙂

Er selv veldig spent, men samtidig litt skeptisk til hvor lenge det er gøy, har hørt at det ikke er noe som helst missions å gjøre, heller ikke noe og unlocke. 
Kun training missions, det andre jeg har sett er nok mods til pc. Uansett blir det gøy og utforske forskjellige steder, og fly over eget nabolag 🙂

Bare lurer på hvor mange folk og hvor mange timer det har tatt totalt sett å modellere hele verden som er bygget opp i simulatoren siden førsteversjonen. Det er nok lagt noen timer ned i mods også.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (43 minutter siden):

Det meste er basert på data man prosesserer og ikke så mye manuell modellering.

Ja, men de har trent noen neural nets for å gjøre det. Er og en hel del manuelle innslag som unike bygninger og havbunn krever en del manuelt arbeid enda. Flymodellene krever mye arbeid, ikke bare i detaljer på skrog og cockpit, men modeleringen av hvordan det oppfører seg i luften, avionikken om bord og flight controlls. Kommer en stor oppdatering snart til Garmin 1000 som er avionikken i de fleste små til mellomstore fly (Cessna 172, Piper Matrix etc.). Har spilt litt på PC, men en aldrende PC med GTX970 og Core i7 4.gen er ikke akkurat i samme kraftklassen som Series X er så spent på 4K HDR på 75" vs 1080p på 27"😃

Lenke til kommentar
1 hour ago, Magnus Rydningen said:

Ja, men de har trent noen neural nets for å gjøre det. Er og en hel del manuelle innslag som unike bygninger og havbunn krever en del manuelt arbeid enda. Flymodellene krever mye arbeid, ikke bare i detaljer på skrog og cockpit, men modeleringen av hvordan det oppfører seg i luften, avionikken om bord og flight controlls. Kommer en stor oppdatering snart til Garmin 1000 som er avionikken i de fleste små til mellomstore fly (Cessna 172, Piper Matrix etc.). Har spilt litt på PC, men en aldrende PC med GTX970 og Core i7 4.gen er ikke akkurat i samme kraftklassen som Series X er så spent på 4K HDR på 75" vs 1080p på 27"😃

Det er helt korrekt. Ville bare korrigere inntrykket av at det skulle være manuelt arbeid ift. landskapet.

Også spent på hvordan dette blir på XSX.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjøpte en brukt Xbox series X i dag. Er det virkelig slik at hvis opprinnelig kjøper kjøpte All access, så følger det maskinen og ikke hans konto? Fant nettopp innpå innstillinger: «Inkludert med denne konsollen» Der står det jeg har 24 måneder Ultimate. 

Lenke til kommentar
On 7/25/2021 at 1:33 PM, MacBain said:

Så ikke videoen under, men årsaken er de små "paddene" som skal dempe selve trykket. Disse sitter festet med dobbeltsidig teip og har en tendens til å løsne over tid. Da får man limrester som fører til at triggerene blir sticky.
Har fikset dette selv og er relativt greit, eneste problemet er at 100% av limrestene må være fjernet, noe selv isopropanol hadde problem med. Er uansett dette som er årsaken.

Hvis jeg var deg hadde jeg bare ringt Microsoft å fått en ny 🙂

Service er i gang.  Takk for sparket bak. 😉

Lenke til kommentar
48 minutes ago, Blu-Boss said:

Noen som har testa Flight Simulator på Series X og har OLED tv?
Tror ikke 30fps spill på min LG OLED vil bli særlig bra.(tidligere erfaring)
Nå er ikke Flight Simulator akkurat FPS skyte spill men alikevel......
En annen ting,må spillet kjøpes digitalt?

Fungerer over all forventing, nå er vell 30fps regnet som OK i flysim verdenen. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Blu-Boss said:

Noen som har testa Flight Simulator på Series X og har OLED tv?
Tror ikke 30fps spill på min LG OLED vil bli særlig bra.(tidligere erfaring)
Nå er ikke Flight Simulator akkurat FPS skyte spill men alikevel......
En annen ting,må spillet kjøpes digitalt?

Jeg har en LG CX OLED og er veldig sensitiv når det kommer til 30fps og har inntil nå ikke klart noe 30 fps innhold på denne tv'en, men Flight Simulator syntes jeg virket utmerket. Har spilt det en del timer i dag og tenker ikke over 30 fps stutter på dette spillet.

Har du Gamepass er spillet inkludert 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...