Gå til innhold

Betaling med mobiltelefon?


Anbefalte innlegg

On 5/22/2020 at 9:12 AM, Nidar2 said:

Mener jeg har sjekket dette, og det gir ikke trumf. Hos Rema får man avslag direkte i kassen, og der virker det ikke.

Man kan håpe Vipps betaling snart får ut fingeren og blir mer tilgjengelig i butikker for da skal visstnok kundeprogrammene virke.

 

Men vil TrumfVisa og Bank Norwegian funka da? Bruker dette mye for å få cashback. Har noen testet?

 

Kan man ikke legge inn Curve kortnummer i Æ appen for rabatter?

Endret av borchgrevink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere vet at Google pay har en telefon dere kan ringe? Jeg snakket en del med de da jeg startet med Pay når corona kom.

Og ba de sjekke at alt stemte, har litt noia for nye løsninger, så liker å bli informert at alt stemmer og er safe.

Han jeg snakket med var norsk eller svensk, veldig enkelt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Curve virker ikke med google pay.

Finnes det tilsvarende løsninger som virker med google pay som gjør at jeg kan omgå begrensningene med banker som ikke er støttet, feks Sparebank1

Tenker følgende for mest mulig utnytte av bonuser jeg likevel får når jeg handler

- Coop mastercard i coop sine butikker og drivstoff (yx og circle k)

- Trumf Visa i norgesgruppen sine butikker og sammarbeidspartnere

- Sparebanken 1 for annen handel, restauranter, biletter osv

Eventuelt tips til et annet alternativ som er gratis og gir gode fordeler og kan erstatte Sparebanken1 der Trumf Visa og Coop sitt kort ikke benyttes?

Lenke til kommentar
On 5/22/2020 at 9:12 AM, Nidar2 said:

Mener jeg har sjekket dette, og det gir ikke trumf. Hos Rema får man avslag direkte i kassen, og der virker det ikke.

Man kan håpe Vipps betaling snart får ut fingeren og blir mer tilgjengelig i butikker for da skal visstnok kundeprogrammene virke.

Coop har det beste kunde-reward systemet sånn sett, det funker uansett hvordan du betaler.

Forøvrig kjipt at svært få banker i norge støtter google pay

Lenke til kommentar

Norske banker må åpenbart trekkes hylende og skrikende, baklengs inn i fremtiden. De holder fast ved Vipps og vil så gjerne, så gjerne at det er Vipps som skal bli markedsledende her i Norge. Don Quixote og vindmøller er begreper som dukker opp i hodet mitt. Selv handelsnæringen trakk jo på beina og det var jo ikke før lovverket krevde at de måtte tilby kontaktløs betaling at denne muligheten i det hele tatt ble aktivert på terminalene deres.

Jeg har brukskonto i SBanken siden den banken (så vidt jeg har fått med meg) er den mest moderne og støtter flest av disse nye betalingsløsningene. Lønns- og regningskonto samt huslån har jeg i en annen bank fordi jeg "må" på grunn av fagforeningsfordeler – den renta jeg får i den banken kan ikke noen annen bank hamle opp med og de krever en del ting for at jeg skal få ha den renta så da har jeg måttet gjøre det sånn.

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (2 timer siden):

Norske banker må åpenbart trekkes hylende og skrikende, baklengs inn i fremtiden. De holder fast ved Vipps og vil så gjerne, så gjerne at det er Vipps som skal bli markedsledende her i Norge.

Dette er forsåvidt forståeleg nok ettersom Vipps representerer eit lite gjennombrudd i seg sjølv ved at alle norske bankane gjekk saman om å satse på ein og samme plattform. Uten dette samarbeidet så hadde vi fortsatt hatt både Vipps, mCash og MobilePay som berre kunne overføre mellom kvarandre og berre kunne brukast som betaling i bestemte butikkar.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, The Avatar said:

Dette er forsåvidt forståeleg nok ettersom Vipps representerer eit lite gjennombrudd i seg sjølv ved at alle norske bankane gjekk saman om å satse på ein og samme plattform. Uten dette samarbeidet så hadde vi fortsatt hatt både Vipps, mCash og MobilePay som berre kunne overføre mellom kvarandre og berre kunne brukast som betaling i bestemte butikkar.

Gjennombrudd og gjennombrudd, en kopi av Swish, mange år senere, og med latterlig mengde teknisker problemer

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (10 minutter siden):

Dette er forsåvidt forståeleg nok ettersom Vipps representerer eit lite gjennombrudd i seg sjølv ved at alle norske bankane gjekk saman om å satse på ein og samme plattform. Uten dette samarbeidet så hadde vi fortsatt hatt både Vipps, mCash og MobilePay som berre kunne overføre mellom kvarandre og berre kunne brukast som betaling i bestemte butikkar.

Joda, og meningen var egentlig ikke å disse Vipps. Til vennebetaling er det jo det eneste reelle alternativet vi har her til lands og fungerer glimrende til det. Kioskbetaling og tilsvarende "tillitskasse" opplegg er også uovertruffent.

Det som irriterer meg er at de bevisst fragmenterer markedet ved å trenere de globale løsningene. For uansett hvor bra Vipps er, så er det ubrukelig utenfor Norge. Apple Pay, Google Pay og alle de som baserer seg på EMV Payment Tokenization fungerer på alle steder på kloden hvor MasterCard, VISA og Diners Club fungerer og løper som sådan ringer rundt Vipps på det området. Den kampen er tapt, og det er bare et spørsmål om tid før virkeligheten innhenter bankene og de er nødt til å tilby disse globale standardene.

I mellomtiden må vi brukere sjonglere med forskjellige kort og banker for å kunne ta del i moderne løsninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at det er en god løsning på slik jeg ønsker å ha det.

Hos coop sine butikker kan jeg betale med deres app og deres kredittkort for maks bonus, men det hjelper ikke når appen ikke kan brukes på bensinstasjoner de samarbeider med. Så kortet må jeg da ha med meg.

Trumf visa er ypperlig hos norgeskjeden, men ingen app støtter dette og registrerer trumfbonus.

Dumt det skal være slik, men tror jeg løser det med å bruke sbanken og google pay videre. Har trumf visa og coop mastercard liggende i bilen klar til jeg skal på større handel eller fylle drivstoff.

Lenke til kommentar
7 hours ago, ProphetSe7en said:

Ser ikke ut til at det er en god løsning på slik jeg ønsker å ha det.

Hos coop sine butikker kan jeg betale med deres app og deres kredittkort for maks bonus, men det hjelper ikke når appen ikke kan brukes på bensinstasjoner de samarbeider med. Så kortet må jeg da ha med meg.

Trumf visa er ypperlig hos norgeskjeden, men ingen app støtter dette og registrerer trumfbonus.

Dumt det skal være slik, men tror jeg løser det med å bruke sbanken og google pay videre. Har trumf visa og coop mastercard liggende i bilen klar til jeg skal på større handel eller fylle drivstoff.

DNB mastercard med 4% rabatt på alt på alle bensinstasjoner utgjør vel som regel mer rabatt enn coop?

Lenke til kommentar

For min egen del så ser det ut som at mobilbetaling blir mest ein resrveløysning for dei gongane eg har gløymt kortmappa, samt meir tilfeldig betaling av småbeløp der det er like enkelt å dra fram mobilen.

Det at eg ikkje får med rabatten i dagligvarebutikkar gjer det lite praktisk som primærbetaling. Hos coop kan eg riktignok gjennom appen hente opp min strekkode for medlemskort å scanne slik at eg der får med rabatten utan å ha med coop-kortet, men som ProphetSe7en seier så kan ein då like gjerne også betale gjennom coop-appen.

Det sagt; i disse koronatider så kan det være ein fordel å ikkje få trumf-bonus ettersom du då ikkje treng å klikke OK for å gjennomføre betaling. Når eg då betaler med mobilbetaling (utan å få trumf-bonus) så går betaling rett igjennom utan at eg treng å ta borti terminalen i det heile tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (13 minutter siden):

For min egen del så ser det ut som at mobilbetaling blir mest ein resrveløysning for dei gongane eg har gløymt kortmappa, samt meir tilfeldig betaling av småbeløp der det er like enkelt å dra fram mobilen.

Merkelig hvordan vi er så forskjellige. ? For meg er det helt motsatt, jeg aner nesten ikke hvor kortmappa mi er en gang lenger jeg. Med førerkortet som en app på mobilen og med Apple Pay trenger jeg fryktelig sjelden en gang ta med kortmappa mi ut av huset. Jeg betaler stort sett kun med mobilen eller klokka.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
henrikwl skrev (2 timer siden):

Merkelig hvordan vi er så forskjellige. ? For meg er det helt motsatt, jeg aner nesten ikke hvor kortmappa mi er en gang lenger jeg. Med førerkortet som en app på mobilen og med Apple Pay trenger jeg fryktelig sjelden en gang ta med kortmappa mi ut av huset. Jeg betaler stort sett kun med mobilen eller klokka.

Helt enig. Tar aldri med lommebok lenger. Kun mobil :)

Lenke til kommentar
2 hours ago, henrikwl said:

Merkelig hvordan vi er så forskjellige. ? For meg er det helt motsatt, jeg aner nesten ikke hvor kortmappa mi er en gang lenger jeg. Med førerkortet som en app på mobilen og med Apple Pay trenger jeg fryktelig sjelden en gang ta med kortmappa mi ut av huset. Jeg betaler stort sett kun med mobilen eller klokka.

Får ikke brukt førerkort appen som ID ?

Lenke til kommentar
2 hours ago, ProphetSe7en said:

Var ikke klar over det med dnb MasterCard, greit å ta med seg.

For min del ønsker jeg ikke å ha med meg kort i det hele tatt, derfor jeg ønsker å bruke mobilen eller klokken, det har jeg stort sett med meg uansett

Er ganske digg, mener du får rabatten på alt av bensinstasjoner nedover europa også :)

Gjelder også alle varer, så er plutselig 4% rabatt på burger/pølse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...