Gå til innhold

Betaling med mobiltelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
minim skrev (1 time siden):

Men er der ikke da bedre å vise bankene at det ikke er greit med å skifte? 

Jo, det kan man gjerne si. Men det er ikke bare bare å bytte bank.

For å ta meg som et eksempel: gjennom fagforeningen min får jeg et huslån i én bestemt bank omkring 20.000 kroner billigere i året enn i noen annen bank. Så å ha huslånet i noen annen bank er uaktuelt. Men, for å få den renta så krever banken at jeg har dem som dagligbank, det vil si at jeg må ha lønnsinngang og daglig bruk hos dem (jeg tror de definerte det som 10 betalinger eller korttransaksjoner i måneden).

Før jeg oppdaget Curve så opprettet jeg en brukskonto hos SBanken, som støtter moderne betalingsløsninger, og fører penger dit hver måned mens jeg betaler regninger fra den andre banken min.

Så jeg er altså nødt til å ha denne andre banken på grunn av huslånet da dette her ikke er verdt å betale 20.000 kroner ekstra i året for, og så må jeg drive og styre med å overføre penger og bare generelt ha to banker å forholde meg til. Og det synes jeg er så hoppende irriterende. Igjen, spesielt siden det bare er et spørsmål om tid før alle banker blir nødt til å entre 2020.

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg ikke I det hele tatt betale med mine innlagte kort(Handelsbanken og SAS mastercard), I Curve men kortene fungerte på terminalen. 

Testet på KID, G-Max(på Tvedt senteret), Ikea, Biltema og Kiwi. Alle plasser i Stavanger. 

Kan det være min Samsung Galaxy Note 9 mobil? Har vel fungert bra tidligere. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, ray001 said:

Idag fikk jeg ikke I det hele tatt betale med mine innlagte kort(Handelsbanken og SAS mastercard), I Curve men kortene fungerte på terminalen. 

Testet på KID, G-Max(på Tvedt senteret), Ikea, Biltema og Kiwi. Alle plasser i Stavanger. 

Kan det være min Samsung Galaxy Note 9 mobil? Har vel fungert bra tidligere. 

Samsung pay eller google pay?

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (10 timer siden):

Samsung pay eller google pay?

Har ikke satt opp Samsung Pay. Må vel gå igjennom Sverige da, eller trikse på et vis? 

Det har fungert relativt veldig bra før gårsdagen. Har ikke gjort noen endringer enn tidligere.

Har lagt inn et par kort i Google Pay tidligere, men nå sier Google Pay at jeg skal legge til kort igjen. Det er merkelig for kort hadde jeg lagt inn tidligere. 

Men det er vel ikke sammenheng mellom Gpay / Samsung Pay og Curve app'en? En skrur vel på NFC på mobilen og bruker Curve app i butikken? 

Men idag skal jeg jeg hente min nye SGN20 ULTRA, så setter alt opp på ny?

 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, ray001 said:

Har ikke satt opp Samsung Pay. Må vel gå igjennom Sverige da, eller trikse på et vis? 

Det har fungert relativt veldig bra før gårsdagen. Har ikke gjort noen endringer enn tidligere.

Har lagt inn et par kort i Google Pay tidligere, men nå sier Google Pay at jeg skal legge til kort igjen. Det er merkelig for kort hadde jeg lagt inn tidligere. 

Men det er vel ikke sammenheng mellom Gpay / Samsung Pay og Curve app'en? En skrur vel på NFC på mobilen og bruker Curve app i butikken? 

Men idag skal jeg jeg hente min nye SGN20 ULTRA, så setter alt opp på ny?

 

Meg bekjent kan du ikke betale med curve appen?

Du legger Curve kortet inn i samsung pay eller google pay?

Lenke til kommentar

Nytt svar fra Curve, men fra en annen saksbehandler.

De har nå økt til £2000 pr dag, £5000 siste 30 dager, men foersarr £ 10 000 siste 365 dager.

Dette vil nok hjelpe godt på selv om det blir for lavt siste 365 dagene til at jeg kan la kortet ligge igjen hjemme til en hver tid. Men får heller overleve at når nytt kjøkken skal betales, eller nye hvitevarer skal på plass så benytter jeg ett annet kort til dette og bruker Curveb+ Google pay eller Garmin pay til hverdag.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, ProphetSe7en said:

Nytt svar fra Curve, men fra en annen saksbehandler.

De har nå økt til £2000 pr dag, £5000 siste 30 dager, men foersarr £ 10 000 siste 365 dager.

Dette vil nok hjelpe godt på selv om det blir for lavt siste 365 dagene til at jeg kan la kortet ligge igjen hjemme til en hver tid. Men får heller overleve at når nytt kjøkken skal betales, eller nye hvitevarer skal på plass så benytter jeg ett annet kort til dette og bruker Curveb+ Google pay eller Garmin pay til hverdag.

Bruker du over 100k i året via "tæpping"? ?

Jeg som syntes det var grovt at jeg har over 500kr på sb1 cashback allerede :rofl:

Lenke til kommentar
1 hour ago, ProphetSe7en said:

Alt forbruk er jo tæpping eller Coop sin app for min del. Nytt kjøkken med hvitevarer er jo fort 100k alene. Familie på fem skal ha mat, klær, drivstoff, møbler osv. Synes ikke 100k på et år er så mye

Sant nok når du stiller det på den måten, på kjøp over si 500kr så pleier jeg å dra ut kortet eller handle på nett uansett

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 time siden):

Sant nok når du stiller det på den måten, på kjøp over si 500kr så pleier jeg å dra ut kortet eller handle på nett uansett

vi har 8k i matbudsjett alene i mnd så det er nesten 100k i året bare der. Nå etter jeg la inn kortet på mobilen bruker jeg ikke annet så noen sånne begrensninger ville vært showstopper. 

Tok nå å sendte et par mailer rundt til stabeis banker i dag og lurte på om de var intressert i å ta i mot en familie som kunder med lån/innskudskonto/sparekonto/bsu/vps/pensjonssparing osv. Eneste forutsetning var konkuransedyktig renter/gebyrer og ufravikelig krav om apple pay og google pay. Ikke at jeg har planer om å skifte, men oppfordrer folk til å gjøre det samme så de ser behovet for å støtte 2020 betalingsformer og ikke trenere med dette vipps tullet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
minim skrev (4 minutter siden):

Ikke at jeg har planer om å skifte, men oppfordrer folk til å gjøre det samme så de ser behovet for å støtte 2020 betalingsformer og ikke trenere med dette vipps tullet. 

Godt forslag!
Vipps får jo aldri ut fingeren til å komme med noe nytt heller, de har bare lagt ned den ene tjenesten etter den andre. For min del er Vipps dårligere nå enn for 2 år siden da ikke lenger støtter oppgjør hvor alle IKKE deler regningen(e) likt.

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (9 timer siden):

Er Garmin og Fitbit sin løsning så annerledes fra Apple/Google/Samsung sin siden de støtter de to første?

Nei, det er nøyaktig det samme. Alt det der er forskjellige implementasjonen av EMV Payment Tokenization standarden. Jeg tipper grunnen til at de støtter Garmin og Fitbit er at de ikke er store nok til å være det bankene ser for seg er en reell konkurrent. 

Det der er en typisk norsk greie, det å skulle gjøre alt på vår egen sære måte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...