Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Mumriken skrev (6 timer siden):

Hvordan ustabilt?  Io/sa?
Høy vdimm gir ikke nødvendigvis stabilitet siden det kommer veldig ann på IC'ene om de skalerer med spenning. Prøvd 1.55ish?

Ser du har strake 16. Særlig A0 pcb liker ikke det på høy hastighet (aner ikke hva du har riktignok)
Men 16-17-17 eller 16-18-18 kan være verdt et forsøk

Men Viper er ikke et dumt valg ?

Har 1.3io og 1.45 sa. Kommer error veldig fort i memtest. Har testet 1.55v vdimm, det er egentlig ingen forskjell, får error like kjapt. Dominator skal være A2, har vistnok en litt spesiell PCB i følge buildzoid. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N o r e n g skrev (På 15.7.2020 den 7.28):

 

En ny hardware-revisjon måtte til, det hjelper ikke med software. Dette var kjent før Z490 lanserte også.

Jeg har et Asus Maximus X Apex HK og sliter med onboard 5G nic som fungerer langt fra som det skal.

Har også et XG-C1000 kort som også fungerer dårlig, nesten samme problemer som onboard 5G nic.

Etter Mai oppdateringen av Windows ble problemene slik at disse 2 enhetene fungerer svært dårlig. Onboard Intel 1G nic fungerer som det skal.

Har testet flere drivere inkludert den som @Nissen linket til uten forbedring.

Feil nevnt tidligere i tråden her eksisterte det også på Z370 HK?

Asus påstår de ikke skjønner noen ting ad XG kortet, etter lang kommunikasjon har jeg fått beskjed om og kontakte en annen avdeling og starte saken på nytt? Feilen på 5G onboard har de ikke reagert på eller kommentert annet at jeg må starte saken på nytt til annen avdeling. Dvs avdelingen jeg henvente meg til lol.

Multicom har hatt inne XG kortet og funnet etter test at det er ok, men vil ikke oppgi hvordan og hva de har testet, ei heller hvilket HK, HK bios og driver det har brukt. Har de kun testet lasting av vg.no etc har de nok ikke funnet feil siden det ikke er en del av feil beskrivelsen.

Beklager OT  

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
21 minutes ago, N o r e n g said:

Har dere testet effekten i spill eller benchmarks av å senke RTL/IOL, tXP, og tPPD?

Da snakker jeg ikke om AIDA64, men ting som Time Spy, Geekbench, Battlefield, Shadow of the Tomb Raider, og så videre...

Nei, de to sistnevnte har jeg ikke testet i noen annet enn Aida og HCI :)
Kan teste SotTR evt noe annet med in-game benchmark senere

EDIT: Kjørte SotTR fort å galt
Ikke mye, men alle bekker små...

Screenshot (122).png

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Jeg prøvde å sette samme verdier som deg i MemtweakIt for tXP og tPPD, og BOOM instant hard lock! Så...man må kanskje ha høyere IO og SA spenninger i det minste da... :p

Skal ikke se bort fra det. Jeg kjører alltid litt overhead på mine spenninger 

Intel har hvertfall gjort mye riktig med Comet Lake. Den er lynrask ?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Cowboystrekk said:

Noen som har testa Micron rev E med Z490? Ser Bullzoid har testa en haug med rev E minnebrikker, hvorav alle greier 4900-5100 og mange med 1.55V 18-26-52 så bra cl men kjip nr 2, 3 og 4.

Skulle gjerne testet så mulig jeg plukker opp et litt til ny pcn til ungen. 

Tipper det blir som 5k på b-die at du må orfre latency på bekostning av hastighet, men så har e-die "dårlig" latency uansett så det er kanskje verdt det allikevel 

Lenke til kommentar
On 7/12/2020 at 7:02 PM, Betroz said:

Du kan prøve mine settings for jeg har samme brikker på mitt Apex kort. 1.54 VDIMM satt i BIOS (kan hende du må et hakk mer), 1.28v IO og 1.35V SA. Hvilket hovedkort hadde du igjen?
 

Viper4400.PNG

da har jeg fått ramma. disse timingsa booter. usikker om det er stabilt. så det blir å teste

kjører 1.55v på ramma

5.3all core, 4.8 cache

blir testing fremover nå.

eneste har ikke stapt inn rtl og iol.

 

BI5NXGz.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...