Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk testet litt mer på gigabyte kortet. Har prøvd nyeste bios og nyeste XOC bios. Uansett hvilken bios jeg kjører eller hva slags instillinger jeg velger i BIOS blir alltid RTL og IOL det samme. Prøvde å justere IOL ned til 7, men fikk da problemer med å starte. Ned til 8 fungerte med engang. Her er før og etter justering. Kjører ikke minne på disse instillingene til daglig, så stabiliteten har jeg ikke testet og jeg er tvilsom til om det er stabilt. 

4600c18 rtl.jpg

4600C18.jpg

Lenke til kommentar
Te5lac0il skrev (1 time siden):

Fikk testet litt mer på gigabyte kortet. Har prøvd nyeste bios og nyeste XOC bios. Uansett hvilken bios jeg kjører eller hva slags instillinger jeg velger i BIOS blir alltid RTL og IOL det samme. Prøvde å justere IOL ned til 7, men fikk da problemer med å starte. Ned til 8 fungerte med engang. Her er før og etter justering. Kjører ikke minne på disse instillingene til daglig, så stabiliteten har jeg ikke testet og jeg er tvilsom til om det er stabilt. 

4600c18 rtl.jpg

4600C18.jpg

tCWL liker visstnok partall best, booter 16?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Te5lac0il said:

Fikk testet litt mer på gigabyte kortet. Har prøvd nyeste bios og nyeste XOC bios. Uansett hvilken bios jeg kjører eller hva slags instillinger jeg velger i BIOS blir alltid RTL og IOL det samme. Prøvde å justere IOL ned til 7, men fikk da problemer med å starte. Ned til 8 fungerte med engang. Her er før og etter justering. Kjører ikke minne på disse instillingene til daglig, så stabiliteten har jeg ikke testet og jeg er tvilsom til om det er stabilt. 

4600c18 rtl.jpg

4600C18.jpg

Hvilke rtl og iol'er får du på 4400 16-16-16-34 om du starter på nytt, med resten på auto? Dem du har der skjønner jeg ikke bæret av ?

Her er sann dem skal se ut
 

 

 

aida64.jpg

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (7 timer siden):

tCWL liker visstnok partall best, booter 16?

Kan prøve etter jobb. 

 

Mumriken skrev (7 timer siden):

Hvilke rtl og iol'er får du på 4400 16-16-16-34 om du starter på nytt, med resten på auto? Dem du har der skjønner jeg ikke bæret av ?

Her er sann dem skal se ut
 

 

 

aida64.jpg

Hehe, kan teste det etter jobb også, men jeg har tilgode å se iol under 10 og rtl under 70 på auto settings. Tydelig at dette er noe gigabyte sliter med, slik du sa. 

Lenke til kommentar

Prøvde meg på X50 ring i dag. Med X49 ring har jeg brukt 1.28v IO BIOS satt. Selv med 1.35v IO satt i BIOS, så hang AIDA64 minnetesten med engang. Ingen BSOD, ren hard lock. Jeg kunne prøvd mer volt, men kommer ikke til å kjøre 1.40v++ uansett på IO. Eneste jeg kan prøve (igjen) er CR1 for å senke latency ned til ~36ns, men forrige gang jeg prøvde det så hang Windows seg under oppstarten, men da hadde jeg ikke testet andre ting skikkelig. Er vel ingen vits å prøve CR1 siden X50 ring ikke er i nærheten av å funke med mitt oppsett. Så IMC er vel ikke av de beste, men som jeg sa til Mumriken, så hadde jeg sikkert klart bedre med delidda CPU og custom loop. Dette klarer jeg iallefall :
 

4400C16-17-17-34-x49ring.PNG

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Er vel ingen vits å prøve CR1 siden X50 ring ikke er i nærheten av å funke med mitt oppsett. Så IMC er vel ikke av de beste, men som jeg sa til Mumriken, så hadde jeg sikkert klart bedre med delidda CPU og custom loop. Dette klarer jeg iallefall :
 

4400C16-17-17-34-x49ring.PNG

1T burde gå fint det, men det krever nærmere 1,6 vdimm med manuelle rtl og iol samt en liten bump av io/sa

Lenke til kommentar

@Mumriken Jeg måtte sette VDIMM til 1.62v i BIOS for at testen skulle kjøre... IO og SA på Auto for denne testen. Jeg tjente akkurat 0.5ns i latency ved å gå til CR1. Ikke verdt det for meg. (Maximus Tweak var fortsatt på Mode 2 og Trace Centering var disabled)

Edit : RTL på 59/59 og IOL på 7/7.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Betroz said:

@Mumriken Jeg måtte sette VDIMM til 1.62v i BIOS for at testen skulle kjøre... IO og SA på Auto for denne testen. Jeg tjente akkurat 0.5ns i latency ved å gå til CR1. Ikke verdt det for meg. (Maximus Tweak var fortsatt på Mode 2 og Trace Centering var disabled)

Edit : RTL på 59/59 og IOL på 7/7.

Litt mer båndbredde anntar jeg

Har du en Screenshot av Aida? 

Det er nok ikke verdt det nei ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...