Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som spiller BF5. Hva setter dere user.cfg fila til på disse settingsa :

Thread.ProcessorCount
Thread.MaxProcessorCount
Thread.MinFreeProcessorCount
Thread.JobThreadPriority
GstRender.Thread.MaxProcessorCount

Som @Mumriken sa til meg en dag, så bruker spillet bare 12 tråder effektivt. Jeg kjører min 10900K på 5.2 allcore med HT off. Sitter å lurer på om kanskje 5.1 med HT on vil gi bedre minimum fps eller ikke.

You know...in the name of science :p

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Betroz said:

Dere som spiller BF5. Hva setter dere user.cfg fila til på disse settingsa :

Thread.ProcessorCount
Thread.MaxProcessorCount
Thread.MinFreeProcessorCount
Thread.JobThreadPriority
GstRender.Thread.MaxProcessorCount

Som @Mumriken sa til meg en dag, så bruker spillet bare 12 tråder effektivt. Jeg kjører min 10900K på 5.2 allcore med HT off. Sitter å lurer på om kanskje 5.1 med HT on vil gi bedre minimum fps eller ikke.

You know...in the name of science :p

Jeg bruker ikkje configfil :)

 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Betroz said:

Dere som spiller BF5. Hva setter dere user.cfg fila til på disse settingsa :

Thread.ProcessorCount
Thread.MaxProcessorCount
Thread.MinFreeProcessorCount
Thread.JobThreadPriority
GstRender.Thread.MaxProcessorCount

Som @Mumriken sa til meg en dag, så bruker spillet bare 12 tråder effektivt. Jeg kjører min 10900K på 5.2 allcore med HT off. Sitter å lurer på om kanskje 5.1 med HT on vil gi bedre minimum fps eller ikke.

You know...in the name of science :p

HT on gir mer spiky å dårligere frametimes. Så kan du kjøre høyere klokk med ht off, men kan ikke du teste HT on på to kjerner da? Så slipper vi ?
Brukte tidligere en tilpasset versjon av Fr33thy sin config, men aner ikke hvor den har blitt av.
sannsynligvis 10,10,0?,100,10 eller 12,12,0?,100,12 med ht på to kjerner

NB! Du kan leke deg med IAPT. Sette en ledig kjerne/minst brukte til all IO(usb, gpu driver osv) feks.
Jeg gjorde dette på x299 riggen, men har ikke kommet så langt at jeg har testet det på z490. Gir nok ikke mer ytelse, MEN mus plottet blir penere

 

Interrupt Affinity Policy Tool.rar

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (4 timer siden):

Hadde styrt unna gigabyte om du vil klokke minne..

Når jeg skal sette opp en 10600kf rigg så blir det dette;  https://www.proshop.no/Hovedkort/MSI-MAG-Z490-TOMAHAWK-Hovedkort-Intel-Z490-Intel-LGA1200-socket-DDR4-RAM-ATX/2848670

Hvorfor styre unna gigabyte for minne? Det finnes sikkert bedre, men på mitt z490 elite får jeg mitt crap bdie minne (3600c18) opp til 4600mhz. Dette er riktig nok med ganske løse timings, men det kan like gjerne være minne som noe annet.

 

HiCookie ser ikke ut til å ha noen problemer med minne overklokk på z490 elite ?

 

Endret av Te5lac0il
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Te5lac0il said:

Hvorfor styre unna gigabyte for minne? Det finnes sikkert bedre, men på mitt z490 elite får jeg mitt crap bdie minne (3600c18) opp til 4600mhz. Dette er riktig nok med ganske løse timings, men det kan like gjerne være minne som noe annet.

 

HiCookie ser ikke ut til å ha noen problemer med minne overklokk på z490 elite ?

 

Når man overklokker luft, så blir resultatet deretter. HERRE min hatt hvor elendig resultat!

107191612_gigafailz490.PNG.0c5a125056eced26b83091b47d695690.PNG

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Te5lac0il said:

Hvorfor styre unna gigabyte for minne? Det finnes sikkert bedre, men på mitt z490 elite får jeg mitt crap bdie minne (3600c18) opp til 4600mhz. Dette er riktig nok med ganske løse timings, men det kan like gjerne være minne som noe annet.

Pga elendig trening (spesielt RTL) . Men jeg kan ta feil ang Z490. Kan du poste en minnetest fra aida64? 

Lenke til kommentar

Her er slik resultatet MINST burde vært med 5000mhz+ på minnet. PS: selv godt tweaket 4700c17 kan slå dette resultatet på alt.

Som dere skjønner så er det forskjell på bare høy hastighet og høy ytelse stabilt. Mye kan få et resultat med høy hastighet, men om det yter som det skal (bør) OG er stabilt er en annen sak. 

930478230_5100mhzThermaltakeddr4.thumb.PNG.d5b23e0d7e005b1ec986f007b67ceffd.PNG

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...