Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet0187
Betroz skrev (Akkurat nå):

Så hva nå...? Det er en vegg et sted... Ikke alle 10900K har en god IMC og ikke alle Viper 4400 C19 brikker er like gode.

Brikkene klarer dette.. Kjør 10 x 100 mb HCI.. Kjører du AUTO IO/ SA ? 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Carillo said:

Brikkene klarer dette.. Kjør 10 x 100 mb HCI.. Kjører du AUTO IO/ SA ? 

Ja, auto på IO og SA. Hvorfor 10 x 100 mb? Trodde man skulle bruke mesteparten av minnet jeg. Med litt igjen til Windows.

Edit : Jeg satt 20 x 715 MB i stad.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Betroz skrev (Akkurat nå):

Ja, auto på IO og SA. Hvorfor 10 x 100 mb? Trodde man skulle bruke mesteparten av minnet jeg. Med litt igjen til Windows.

For å finne ut om det er minne eller IMC som er problemet. SIkker på CPU har 100 prosent stabil overklokk ? 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Carillo said:

prøvd å justere v-dimm ? 1.55 eller 1.57

Har prøvd 1.50v, 1.55v, 1.56v og 1.60v mens jeg har testa oppsettet. Jeg mistenker nå IMC jeg da... Kan hende, selv om det er rart, at 4400 er max.

Edit  2 : Først da jeg testa CPU OC med minne på 2133, så fant jeg ut at min 10900K er IKKE av de beste. 5100 allcore krever en del mer vcore enn 5.0, og 5.2 var bare å glemme. Jeg har en Kraken X62 AIO.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Betroz skrev (3 timer siden):

Så hvilke timings burde jeg stramme inn nå med sikte etter 4400 Mhz som min 24/7 setting @Carillo ?
VDIMM er fortsatt på 1.56v satt i BIOS. Kan enten prøve å senke volten eller stramme timings inn mere.

strak 16 , med 1.55 volt burde du klare uten problem. Mode 2. Vil også du skal prøve 1T. Husk Auto RTL :) 

EDIT: IMC'n på 10 gen er ikke glad i varme.. Om du hadde gått for direct die, hadde du nok klart 4600 pluss uten å svette, selv med en kraken kjøler :) 

Ser du har satt TWR 8 i bios (9 i TC) Endre den til 9 i bios

Endret av Slettet0187
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Carillo said:

snipp

Strake 16 har jeg allerede prøvd - a no go. CR1 på prøvde jeg i forgårs, og BSOD på vei inn i Windows eller da jeg starta AIDA64 minne testen - a no go.

Delidde CPU har jeg ingen planer om. :)

Skal teste om dette er stabilt nå :
 

memtesting5.PNG

Lenke til kommentar

da har jeg fått 10900k  i gang. klarer 5.3 allcore 1.35v nå. har ikke begynt på cache eller ram enda. scorer 6533 på Cinebench r20

noen forslag til timings jeg kan teste? har gskill 4266 ram brikker

 

holder på å senke volten nå :)

Endret av QuadFeed
Lenke til kommentar
3 minutes ago, QuadFeed said:

da har jeg fått 10900k  i gang. klarer 5.3 allcore 1.35v nå. har ikke begynt på cache eller ram enda. scorer 6533 på Cinebench r20

noen forslag til timings jeg kan teste? har gskill 4266 ram brikker

 

holder på å senke volten nå :)

Feil rekkefølge.
Lås inn ring før du senker Vcore

Ellers ligger det masse screens fra meg og andre med timings du kan prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...