Gå til innhold

Facebook tar grep for å hindre spredning av feilinformasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote

Kategoriene «pseudovitenskap» og «konspirasjonsteorier» blir nå fjernet av Facebook, som lenge har fått kritikk for å bidra til spredning av desinformasjon.

Sosiale medier har den siste tiden vært fulle av konspirasjonsteorier om koronapandemiens opphav og desinformasjon om vidunderkurer mot viruset.

Med andre ord : Facebook driver med sensur, akkurat som Youtube, Vimeo og andre tech selskaper i disse tider. Ja, det finnes mange tvilsomme kilder til informasjon der ute, men slik har det alltid vært. Folk bør i det minste ha muligheten til å selv ta standpunkt til hva som er hva. For de som ikke vet det, så er slikt noe som ALLE diktaturer og fascist stater gjør for å ta kontroll over informasjonen folket får - dette handler om kontroll og ikke om å stoppe desinformasjon!

Jeg sletta min Facebook konto i 2013 og kommer aldri tilbake dit. Jeg bruker heller ingen andre "sosial media" heller.

Endret av Betroz
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (16 minutter siden):

Med andre ord : Facebook driver med sensur, akkurat som Youtube, Vimeo og andre tech selskaper i disse tider. Ja, det finnes mange tvilsomme kilder til informasjon der ute, men slik har det alltid vært. Folk bør i det minste ha muligheten til å selv ta standpunkt til hva som er hva. For de som ikke vet det, så er slikt noe som ALLE diktaturer og fascist stater gjør for å ta kontroll over informasjonen folket får - dette handler om kontroll og ikke om å stoppe desinformasjon!

Jeg sletta min Facebook konto i 2013 og kommer aldri tilbake dit. Jeg bruker heller ingen andre "sosial media" heller.

Dette handler om hva annonsører kan sikte seg inn mot, så jeg er litt usikker på hva det har med sensur å gjøre. Ingen hindrer jo kunnskapsløse folk i å fortsette å se på dette innholdet de elsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, hekomo said:

Ingen hindrer jo kunnskapsløse folk i å fortsette å se på dette innholdet de elsker.

Folk som stoler blindt på det dem hører fra media og "experter" er ikke mere kunnskapsrike de heller.

Poenget er fri flyt for informasjon og meninger. INGEN har rett i å stoppe det, hverken Facebook eller andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Janvik said:

Du har glemt at sosialt media ikke er en menneskerettighet?

Jeg skrev Facebook eller andre, som da inkluderer vanlig massemedia som NRK, TV2, Dagbladet, VG, CNN, BBC osv. 

Den dagen folk flest er enig om at informasjon bør styres av kun godkjente kilder, da er politistaten og fascistmen her for fullt, fordi folk får sine oppfattninger/meninger fra den informasjonen de har tilgang til, og fra her styres deres valg og handlinger i livet. En av de mest effektive metodene for tankekontroll av mennesker, er å repitere noe om og om igjen, og dette skjer nå med COVID-19 der kun 1 vinkel er tillatt å sirkulere i media, og siden alle i massemedia sier det samme om Corona, så tror folk at dette er hele sannheten, men det er det ikke.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 minutter siden):

Jeg skrev Facebook eller andre, som da inkluderer vanlig massemedia som NRK, TV2, Dagbladet, VG, CNN, BBC osv. 

Den dagen folk flest er enig om at informasjon bør styres av kun godkjente kilder, da er politistaten og fascistmen her for fullt, fordi folk får sine oppfattninger/meninger fra den informasjonen de har tilgang til, og fra her styres deres valg og handlinger i livet. En av de mest effektive metodene for tankekontroll av mennesker, er å repitere noe om og om igjen, og dette skjer nå med COVID-19 der kun 1 vinkel er tillatt å sirkulere i media, og siden alle i massemedia sier det samme om Corona, så tror folk at dette er hele sannheten, men det er det ikke.

Hva er sannheten om Corona..? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil fortsatt være alternative media, nyhetspeilet osv vil fortsatt kunne drive videre selv om facebook sperrer slikt..

 

:utakt skrev (2 timer siden):

Når folk ikke klarer å skille mellom hva som er sprøyt og hva som er troverdig, så må noen voksne gjøre det for dem. 

Enkelte tar alle slike sperrer som ett kvalitets-stempel i stedet for som en advarsel, desverre..

Lenke til kommentar
14 minutes ago, afterall said:

Hva er sannheten om Corona..? 

At det ikke er noe farligere enn vanlig influensa. Tallene er høyere for "COVID-19" fordi sykehus og eldrehjem har fått beskjed fra WHO om å diagnosere COVID-19 der det ikke er tilfelle. Altså folk som f.eks har en vanlig lungebetennelse og dør at det, får COVID-19 på dødsattesten sin, og dermed så øker tallene. Ikke bare for lungebetennelse forresten heller. RT-PCR testen dem bruker for å teste for COVID-19 finner genetiske bevis for Coronavirus i folk ja, men alle har slike virus i mer eller mindre grad. Testen klarer ikke å skille mellom andre corona virus og dette COVID-19 de snakker om. Dødeligheten er som for vanlig influensa, altså 0.1 til 0.3%, som ikke er god nok grunn for å stenge ned halve planeten!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (10 minutter siden):

At det ikke er noe farligere enn vanlig influensa. Tallene er høyere for "COVID-19" fordi sykehus og eldrehjem har fått beskjed fra WHO om å diagnosere COVID-19 der det ikke er tilfelle. Altså folk som f.eks har en vanlig lungebetennelse og dør at det, får COVID-19 på dødsattesten sin, og dermed så øker tallene. Ikke bare for lungebetennelse forresten heller. RT-PCR testen dem bruker for å teste for COVID-19 finner genetiske bevis for Coronavirus i folk ja, men alle har slike virus i mer eller mindre grad. Testen klarer ikke å skille mellom andre corona virus og dette COVID-19 de snakker om. Dødeligheten er som for vanlig influensa, altså 0.1 til 0.3%, som ikke er god nok grunn for å stenge ned halve planeten!

Har du en kilde på at WHO gjør dette?

Hva er grunnen til at WHO ønsker å paralysere samfunn og økonomi på et globalt nivå? Og hvorfor hører de fleste land i verden på WHO? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, afterall said:

Hva er grunnen til at WHO ønsker å paralysere samfunn og økonomi på et globalt nivå? Og hvorfor hører de fleste land i verden på WHO? 

Først må man forstå at politikk, finans, helse og det meste i verden er styrt fra topp ned i en pyramide formet struktur. For hvert steg ned vet man mindre og mindre, men nok til å gjøre ditt bidrag til helheten. Så nei, selvfølgelig er ikke alle innen helsevesenet med i en gigantisk konspirasjon :p Ting styres fra topp, og folk følger de råd og ordrer de får i god tro på at det er riktig.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (14 minutter siden):

 

Du gir meg 3 linker. Jeg gidder ikke å tråle gjennom en haug med nettsider for å finne noe som kanskje støtter påstanden din. Kan du komme med en ordentlig referanse, altså sitere det som faktisk er relevant?

Denne youtube-konspirasjonsvideoen du poster orker jeg ikke.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, afterall said:

Kan du komme med en ordentlig referanse, altså sitere det som faktisk er relevant?

Hvis du mener om jeg har en innrømmelse fra WHO sjefen selv eller noen andre i ledelsen der, så nei det har jeg ikke, men at de ikke gjør det sier vel seg selv. Du orker ikke det nei. Hvorfor skal jeg sitte her å forklare mer da hvis du allerede har gjort opp din mening? Det er da bare bortkastet tid for begge.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 minutter siden):

Hvis du mener om jeg har en innrømmelse fra WHO sjefen selv eller noen andre i ledelsen der, så nei det har jeg ikke, men at de ikke gjør det sier vel seg selv. Du orker ikke det nei. Hvorfor skal jeg sitte her å forklare mer da hvis du allerede har gjort opp din mening? Det er da bare bortkastet tid for begge.

Jeg forventer jo at du kan argumentere for en påstand du kommer med, og at argumentasjonen din kan backes opp med kilder. Jeg skal ikke måtte finne argumentene for deg. 

Med videoen du postet, kan du for eksempel gjengi innholdet i den, og fortelle meg hvorfor jeg skulle ta den seriøst? 

Endret av afterall
  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, afterall said:

Jeg forventer jo at du kan argumentere for en påstand du kommer med, og at argumentasjonen din kan backes opp med kilder. Jeg skal ikke måtte finne argumentene for deg. 

Siden jeg selv ikke har en doktorgrad innen medisin så begrenser det seg hvor mye jeg kan argumentere med. Derfor linker jeg til steder/folk som kan forklare det bedre. Ok glem den første videoen, hva med å høre det fra en som har en doktorgrad innen medisin, som f.eks Dr Andrew Kaufman her. Nei, jeg skal ikke summere den videoen for deg. Se den eller avvis det. Den varer i bare 35 min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Betroz: desverre er det altfor mange som tar internasjonal og statlig propaganda som den eneste sannheten. Alt som utfordrer denne sannhetene blir avfeid som galskap og man vil ikke gå inn på det, fordi man er redde for å slå brister i sitt eget "religiøse bilde" av hvordan verden er.

Historisk så har det alltid vært sånn, folk flest tør og klarer ikke å stille spørsmål ved vedtatte sannheter.

Ethvert samfunn som er til for befolkningens beste burde ønske all kritikk og konspirasjonsteorier velkomment fordi dette kan være med på å avdekke feil og forbedringsmuligheter.

Når vi ser at det å bare komme med en teori om at ting ikke er som det burde være, er noe av det verste man kan gjøre, så vitner det også om at samfunnet ikke handler om hva som er i befolkningens interesse, men heller i interessen til noen få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...