Gå til innhold

Kjapt! 2 x HDMI eller 1 x HMDI og 1 x DP ut til 2 skjermer ??


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kontakte en PC opp mot 2 skjermer

Kjøpte meg akkurat 2 (kontor) skjermer ( 1920x1080 VA, 4ms, 3000:1) som bare 2 x HDMI innganger hver.
Jeg har dette skjermkortet > Asus GeForce GTX 1050 Phoenix som har følgende utganger:
1 stk HDMI, 1 stk DisplayPort, 1 stk DVI ... 

Jeg spiller ikke (Bare litt sjakk!) og trenger ikke et super skjermkort.
Så spørsmålet er:  Er det best å bytte skjermkort til et med 2 HDMI utganger eller går det fint an å kjøpe en DP til en HDMI kabel ??
Så jeg kan kjøre en HDMI utgang til 1 skjerm og en DP>HDMI kabel til den andre skjermen.

Hva mener dere ??

GOD PÅSKE!!


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved Fulll-HD (1920x1080) er HDMI like bra som DisplayPort. Det er først ved høyere oppløsninger og / eller høyere oppdateringsfrekvens at DP er nødvendig.

HDMI-HDMI på skjerm 1 og HDMI-DP på skjerm 2 vil fungere fint.

Vær obs på at DP kan overstyre analoge lydutganger. Så hvis du har PC-høyttalere via minijack og lyden plutselig blir borte, så har lydutgangen blitt overstyrt og må endres tilbake manuelt i kontrollpanelet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

I praksis spiller ikke det noen rolle om du bruker separat adapter eller egen kabel med HDMI-DP (eller HDMI-DVI hvis det er billigere - ved kun 1920x1080 @ 60 Hz vil begge deler fungere like bra).

Personlig vil jeg anbefale egen kabel da adaptre bare er enda ett ledd som kan skape dårlig kontakt i signaloverføringen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...