Gå til innhold

Koronaviruset og fotball (datoer i førstepost)


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MartinF skrev (25 minutter siden):

Så vanvittig uforsvarlig! Han er testet, men han får starte selv uten svar på prøven? Her fortjener både lag og spiller utestengelse imo.

Dette er vanlig praksis for alle lag som ikke bruker hurtigtester, de må bare vente på svar.

Han testet negativt mandag, men i går positivt og svaret kom ikke før pausen i kampen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
MartinF skrev (9 minutter siden):

Når jeg ble testet fikk jeg beskjed om at jeg nå var i karantene til testresultatet kom. Hvorfor skal det være annerledes for profesjonelle fotballspillere? 

1. Andre land og regler kan være en sak.

2. At film/fotball/musikk-stjerner, rike og politikere får spesialbehandling er helt standard. Det er teit og burde ikke være slik, men det er jo derfor det er annerledes for de.

Lenke til kommentar
MartinF skrev (26 minutter siden):

Når jeg ble testet fikk jeg beskjed om at jeg nå var i karantene til testresultatet kom. Hvorfor skal det være annerledes for profesjonelle fotballspillere? 

Profesjonell idrett har unntak fra/eller andre regler så lenge de opererer innenfor et strengt smittevern- og testregime som er godkjent av myndighetene, og som kameleonen sier er det også forskjellige regler fra land til land. Når det gjelder landslag må de følge UEFAs regler, som fordrer at de lokale myndighetene har godkjent det. I Norge har myndighetene godkjent UEFAs opplegg.

Det ville ikke vært mulig å gjennomføre for eksempel Premier League dersom man hadde hatt karantene før testresultat foreligger. Dessuten bruker de hurtigtester, så det er heller ikke noe tema.

I min jobb for eksempel blir jeg testet annenhver dag med hurtigtest. Da kommer svaret i løpet av 15 minutter, og det er ingen testkarantene siden vi er underlagt helt spesielle, svært strenge regler. Men vi er i praksis omtrent i karantene 24/7 over en periode på flere måneder på grunn av reglene, slik også fotballspillerne er (skal være). Det blir mye pinne i nesa foråsidetsånn.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig, de burde stoppe Nations League også. Er stor fan av landslagsfotball, men dette er for dumt og uansvarlig. Det setter spillerne, støtteapparat og familiene deres i unødvendig fare.

Sykehusene nærmer seg helt fulle i mange land i Europa og i går var det rekordhøyt antall dødsfall i verden, med over 10.000 på et døgn. Mesteparten i Europa. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...