Gå til innhold

TEST: Arlo Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteridrevet? Spesiell hub? Ingen lagring på lokal NVR? Leketøy. Anbefaler heller Ubiquiti sine kameraer, med en Cloud Key G2 Plus for lagring. Man slipper abonnementer, kan aksessere alle opptak fra appen og kan koble kameraene opp med PoE. Billige er de også, et Unifi G3 Flex kamera koster under 900 kroner og kan endog felles inn i taket om man ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det trekkes for at kameraet ikke kan stå tilkoblet strøm??. Vel, kabel til utendørsbruk får man kjøpt.

https://www.power.no/hjem-og-fritid/hjemmesikkerhet-og-overvaakning/smart-sikkerhet-og-overvaakning/arlo-ultra-outdoor-ladekabel/p-1026450/

2 av mine 4 Arlo Pro 2 står koblet til strøm. Man får da, i motsetning til å ha de på kun batteri, 3 sekunders "look back" på opptak og mulighet for 24/7 CVR (krever mnd abb)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Har Arlo baby-cam, og er en av de dårligste jeg har testet, mye pga. programvare/app. Til tross for gode test-resultater rundt om på nettet.

1: Du kan kun være innlogget et sted. Når du tar opp iPad eller logger inn på PC, så blir du logget ut fra andre enheter. De påstår at dette er sikkerhet, men det tar lang nok til før du blir logget ut, til at du rekker å opprette en ny administrator-konto ?

2: Rett som det er, får jeg beskjed om at grensen for antall pålogget er nådd, selv om jeg bare har en fast enhet som er pålogget nå. Ble paranoid, byttet passord, osv... Men har konkludert med at det er en bug.

3: Web-løsningen bruker flash som det nevnes.

4: Kamerabilde i app henger ofte. Bruker lang tid på å koble seg opp, osv...

Har nå 8 kamera på Ubiquiti, som er helt annen kvalitet + lokal lagring. Har ikke regnet pris på Arlo sin løsning, men når jeg skulle gå for et merke, så regnet jeg på bl.a. Nest og Ring (antar at Arlo ligger i samme priskategori). Disse kom ut på 21.392 kr og 16.964 for mitt oppsett (over 3 år). Ubiquiti med G3 kamera kom på 8.889 kr (inkl. Cloud key, men ikke PoE-adapter og nettverkskabel). Litt ekstra jobb med å dra kabel, men fordel med at jeg slipper å ødelegge WiFi hjemme på at kamera skal streame Full HD/4K opp til skyen i enhver tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...