vidor Skrevet 7. mars 2020 Skrevet 7. mars 2020 1 hour ago, frohmage said: Er det en sånn til å legge sjøteledningen under? Skulle hatt mange sånne (og fryktelig lang ledning) om man har gateparkering her hvor jeg bor, siden man ofte må parkere flere kvartaler unna ? Da blir det litt verre. Tenkte mest på andre siden av veien.
frohmage Skrevet 7. mars 2020 Skrevet 7. mars 2020 Simen1 skrev (1 time siden): Det er frivillig å kjøre bil i det hele tatt Ja, selvfølgelig, så at vi skal subsidiere bilister i det hele tatt er jo derfor merkelig. Nå er det uansett sånn at de som kjøpte denne typen leiligheter for mange år siden gjorde det vel vitende om at det fungerte fint å ha bil der.
asshole Skrevet 8. mars 2020 Skrevet 8. mars 2020 "kan være billigere enn strømoverføring via fast forbindelse" Vel......det er i alle fall enklere. Men det argumentet er merkelig nok ikke så viktig. Fikk plutselig flashback til dem som la ned solcellepaneler i vegen, merkelig at det ikke fungerte. Håper dette fungerer bedre.
Sturle S Skrevet 9. mars 2020 Skrevet 9. mars 2020 8 hours ago, asshole said: Fikk plutselig flashback til dem som la ned solcellepaneler i vegen, merkelig at det ikke fungerte. Håper dette fungerer bedre. Kvar var det at det ikkje fungerte? Eg veit berre om denne i Nederland, som fungerer betre enn venta: https://www.sciencealert.com/solar-roads-in-the-netherlands-are-working-even-better-than-expected 1
Kahuna Skrevet 9. mars 2020 Skrevet 9. mars 2020 Induktiv lading for gateparkering høres ikke så dumt ut. Ladestolpene er jo litt eksponert der de står langs fortauskanten. En induktiv løsning blir liggende mer beskyttet. 3 1
Simen1 Skrevet 9. mars 2020 Skrevet 9. mars 2020 Sturle S skrev (4 timer siden): Kvar var det at det ikkje fungerte? Eg veit berre om denne i Nederland, som fungerer betre enn venta: https://www.sciencealert.com/solar-roads-in-the-netherlands-are-working-even-better-than-expected Er en naiv idealistisk artikkel fra 2015 alt du har for å backe opp påstanden? 1
Sturle S Skrevet 9. mars 2020 Skrevet 9. mars 2020 2 hours ago, Simen1 said: Er en naiv idealistisk artikkel fra 2015 alt du har for å backe opp påstanden? Nei, eg kan finne mange artiklar som backar opp påstanden. Vegen produserer meir enn dei hadde rekna med.
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. mars 2020 Skrevet 9. mars 2020 Sturle S skrev (9 minutter siden): Nei, eg kan finne mange artiklar som backar opp påstanden. Vegen produserer meir enn dei hadde rekna med. Wow, skal vi virkelig innom solar FREAKIN roadways igjen.....? Jeg trodde idiotiens fanebærer dødde sammen med solcelle-veier men jaggu prøver de seg med en siste krampetrekning i form av induktiv lading i fart. Nå kan det vel ikke bli dummere...
frohmage Skrevet 9. mars 2020 Skrevet 9. mars 2020 Kahuna skrev (9 timer siden): Induktiv lading for gateparkering høres ikke så dumt ut. Enig! Kanskje også på andre steder folk parkerer, og strekninger hvor det ofte er saktegående kø. 1
RJohannesen Skrevet 9. mars 2020 Skrevet 9. mars 2020 Veldig bra hvis dette kan legges under asfalten og likevel fungere bra, da gjenstår bare å se hva kostnaden virkelig blir. Hvis det kan bygges for en akseptabel pris ser jeg for meg at de i første omgang kan brukes: - der taxier venter, da kan de også rykke fram i køen mens de lader. - på bussholdeplasser og litt ut i veien, slik at busser kan starte lading allerede før de har stoppet og fortsette lading mens de akselererer opp på veien. - foran lyskryss slik at busser og taxier kan lade mens de venter i trafikken. Med disse punktene i boks kan nok både busser og taxier kjøre 24/7 om nødvendig, inkludert busser mellom byene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå