Gå til innhold

Har glemt passordet på krypterte filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har en gammel harddisk med backup av bilder. Nå har jeg bruk for innholdet. Problemet er at filene er kryptert og passord glemt. Tror ikke passord er komplisert og dermed egner seg for brute force. Finnes det online-vertkøy som kan finne passor ved hjelp av å laste opp et kryptert bilde?

Videoannonse
Annonse
  • Gjest endret tittelen til Har glemt passordet på krypterte filer
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Skrevet

Endret tittelen til noe som er litt mer beskrivende. :)

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Skrevet

Det er jo alltid mulig med Brute-force da, men jeg sitter dessverre ikke med slik ekspertise. 

Skrevet

Består det av ord kan man bruke ordlister. Men det forutsetter jo at man finner program eller tjenester som i det hele tatt støtter Cobian. At det er AES hjelper lite da det er en gilliard måter å implementere det på.

Skrevet
Luske_Ludvig skrev (2 timer siden):

10-12 tegn i verste tilfelle. Men ikke spesialtegn og ikke tilfelsige tegn

Tror du får håpe det er nærmere 8 enn 12...

password_time_and_length.jpg

Skrevet

Her kan det godt tenkast at social hacking er ein betre framgangsmåte? For det er vell ikkje heilt tilfeldig kva du kan ha satt som passord? 

Ved å systematisk skrive opp dei alternativa du har prøvd så vil det i mange tilfeller være mogleg å jobbe seg gjennom aktuelle passordalternativ. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg testet litt nå. Brute force 10-12 tegn a-z A-Z 0-9 på en Backup laget av Cobian med AES128 tar nesten 300 millioner år på en 8700K cpu, ikke testet med GPU fordi jeg må installere en spesifikk versjon. Ca 250 passord per sekund. Kanskje 350 hvis jeg avslutter noen programmer. 

Skrevet

Det finnes også en del open-source verktøy. Jeg ser du sier at du har en del av passordet, hvis du har brukt et ord eller noe i den duren kan du kanskje være tjent med å bruke en ordliste.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...