Gå til innhold

Bredbånd på landet - løsninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Janvik skrev (5 minutter siden):

 

Riktig.

Så lenge man tar rennafart og holder seg langt unna miniruteren (den er 100% søppel) og bruker en av de andre modemene Ice har/hadde (A1/W1) så er det mulig å velge hvilke bånd modemet skal bruke.
Skjermbildene er fra A1 modemet til Ice.

 

Kan du være en engel og ta en ekstra titt for meg? Det at du har fungerende LTE 450 med mobilabonnement virker litt rart ettersom KS sier det motsatte. Jeg fikk jo forsåvidt bekrefta det nå nettopp ?


 

 

 

Så etter igjen nå og det står 450 og Ice+.

Lenke til kommentar
Janvik skrev (3 minutter siden):

Du har såpass svakt signal at du sliter med å få 9-10 mbit? Og påstår fortsatt at ekstern antenne er tull?

Jeg har ikke sagt det at ekstern antenne er tull, jeg sa at jeg ikke har ekstern antenne og at det fungerer bra nok til mitt bruk, blir hovedsaklig brukt til surfing og strømming av film fra netflix, har ikke opplevd noen lagging ennå.

Lenke til kommentar
Janvik skrev (45 minutter siden):

Så lenge man tar rennafart og holder seg langt unna miniruteren (den er 100% søppel) og bruker en av de andre modemene Ice har/hadde (A1/W1) så er det mulig å velge hvilke bånd modemet skal bruke.

Må ha nyeste / veldig ny firmware for at dette skal være tilfellet, fant jeg selv ut nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, kim_InnleggNO said:

Som jeg sa til deg, les tråden. Står i OP. Første post. 

Å herre gud, jeg spør hvor du får ""meget godt med Ice+." = 800 mhz" fra, ICE selv sier ikke at "Meget godt" betyr 800mhz.

 

TS skriver ingen steder at han har god dekning på 800mhz, det er noe du har påstått hardnakket uten noen som helst kilde, også klarer du å gå inn for å mistolke meg hver eneste gang jeg spør hvor du har denne informasjonen kun du sitter på kommer fra.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, kim_InnleggNO said:

@MariusJSHadde du giddet å faktisk sjekke posten jeg viser til så ser du jo at han selv sier det etter å ha sjekket dekningskart!   Ice+ på dekningskart = 800/1800

Så hva mener du 450 er for noe da? ice-?

Ice+ betyr bare at det er ice selv som ar dekning og at du ikke er på telia sitt nett.....................................

 

:rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kjempebra at det diskuteres her nå, men kan vi prøve å holde en anelse finere tone? Jeg "anklager" ingen og alle, så det er ikke rettet mot noen spesiell, men jeg ser tonen kunne vært hakket bedre. :)

Av signalene som var tilgjengelig til huset det er snakk om, så var alle på 800Mhz unntatt den som hadde fri sikt, som hadde både 450 og 800Mhz.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg lurer på:

Jeg spurte Komplett på chat hva de anbefalte av 4G router, og nevnte dette med 450 og 800Mhz, og fikk anbefalt denne:

TP-Link Archer MR600 4G-Router
https://www.komplett.no/product/1131934/datautstyr/nettverk/mobilt-bredbaand/tp-link-archer-mr600-4g-router#
men vedkommende kunne ikke svare på om denne støttet 450Mhz eller ikke. Og på spesifikasjoner på denne står det " UMTS, HSPA, DC-HSPA+, FDD LTE, TDD LTE " Hva er egentlig de forskjellige tingene her? Forskjellige standarder for 4G? Har det egentlig noe med frekvensene å gjøre?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Drunkenvalley said:

Einaste eg vil anbefala for TS er å vera obs på Windows Update. Windows Update har ein lei tendens til å vera helvete på forbindelser som han beskriv. I mitt tilfelle opplevde eg ofte at eg sleit med seriøs lag i perioder fordi kvar gong eg kom heim skulle den laste ned noko... 

Oh yes. Vet om det der. Forhåpentligvis kan det bedre seg LITT ved å sette Windows til "metered data"/"data limit". Eller?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ratleto said:

Oh yes. Vet om det der. Forhåpentligvis kan det bedre seg LITT ved å sette Windows til "metered data"/"data limit". Eller?

Opplevde at "metered" forbindelse ga sine egne problemer. Eg anbefale at når dykk vil lasta ned oppdateringar at dykk skrur av metered, for det opplevde eg som at av ukjente årsaker aktivt rævkjørte ting for meg. Nedlastinger som ikkje ville fullføre, etc...

Generelt sett: Imponert kor dårleg Windows Update er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Ratleto said:

Det er kjempebra at det diskuteres her nå, men kan vi prøve å holde en anelse finere tone? Jeg "anklager" ingen og alle, så det er ikke rettet mot noen spesiell, men jeg ser tonen kunne vært hakket bedre. :)

Av signalene som var tilgjengelig til huset det er snakk om, så var alle på 800Mhz unntatt den som hadde fri sikt, som hadde både 450 og 800Mhz.

Eneste måten å finne ut av hva som faktisk er tilgjengelig er jo å teste, men utifra hva du igjen svarte her så har du jo bekreftet det jeg har skrevet hele tiden, beklager at det sporer litt av, men når noen går inn for å mistolke absolutt alt jeg skriver og i tillegg åpenbart har mistolket flere andre grunnleggende biter av informasjonen for så å ta en frekk tone, da svarer jeg faktisk med samme mynt.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, MariusJS said:

Eneste måten å finne ut av hva som faktisk er tilgjengelig er jo å teste, men utifra hva du igjen svarte her så har du jo bekreftet det jeg har skrevet hele tiden, beklager at det sporer litt av, men når noen går inn for å mistolke absolutt alt jeg skriver og i tillegg åpenbart har mistolket flere andre grunnleggende biter av informasjonen for så å ta en frekk tone, da svarer jeg faktisk med samme mynt.

Ja, jeg vurderer å be de i huset kjøpe en prøveperiode med enten mobiltlf med 30GB for 99,- i mnden, eller mobilt bredbånd 300GB der prisen bare er 100,- for å få router og sånn, også vil det bare koste returportoen hvis det ikke fungerer for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...