Gå til innhold

Elbilsalget skyter fart igjen


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Du holder for øyne, ører - fortsetter å gjenta dette - og påstår andre vrøvler.. På tide å se deg selv i speilet..

Så lenge du velger å ha både øyne og ører lukket får du selvsagt ikke med deg hva det koster å kjøre en elbil pr km

......I kun verditapkostnader ?????????

Endret av Roy hansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen er vel diagnosen på Roy her at det er troll, gitt at han ikkje eig evne til å tilpasse seg åpenbare fakta når dei blir presentert. Me kan vel likegjerne fortsette uten han. ...Skjønt samtala eksistere vel enda fordi det er vrøvlet hans som prøver motgå strømmen. Også ein kar som prøve selge hydrogenbiler. Heh.

Einaste eg har å sei mot bilen min er at eg kjøpte ny bil i det heila (brukt, ny, diesel eller elbil er ikkje relevante faktorer). Men der er det jo berre eg som tråkka i salaten litt. Fekk jobb på Stord, men var uvillig å gje opp huset her i Haugesund. No er eg framleis uvillig til å gje opp huset... men tidlig vinter blei eg tilbudt jobb i Oslo. Så bilkjøp var nok ikkje det glupeste generelt, men slikt går nu dagan ein gong i blant. Ikkje alt ein kan forutse.

Skal flytta til Oslo snart, så får eg berre håpa bror min klare sikra sin del av huslånet.

Lenke til kommentar
Roy hansen skrev (2 minutter siden):

Det er pris pr kjørte km som gjelder. Intet annet

Da regner jeg med du har stjålet naboens trøsykkel og vinner diskusjonen med glans..

Roy hansen skrev (1 minutt siden):

Så lenge du velger å ha både øyne og ører lukket får du selvsagt ikke med deg hva det koster å kjøre en elbil pr km

Det går jo an å gløtte på regnestykket jeg ga deg. Velger man på nederste hylle kan det bli billig med både bensin, diesel og el. I hvert fall om du har flaks og ikke automatgirkassa ryker.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (7 minutter siden):

Kan si dette. El bil er uaktuelt nå for meg, utviklingen av dem går så fort at kjøper du nye nå er den gammel i morgen.

Så jeg venter. Holder meg til det jeg har nå. Hybrid(Lexus)

Så enkelt kan det sies. Vi snakker om elektronikk og ikke bil. Her misforstår nok en del...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Kjetil Lura said:

Kan si dette. El bil er uaktuelt nå for meg, utviklingen av dem går så fort at kjøper du nye nå er den gammel i morgen.

Så jeg venter. Holder meg til det jeg har nå. Hybrid(Lexus)

Nja, det er litt sant og usant. Sjølvsagt kjem det biler med betre rekkevidde etter kvart, men prisen blir nå deretter også. Kort etter eg kjøpte ioniq kom det ut ny ein med større batteri. Flott. Men den kostet jo også ein ikkje ubetydeleg sum høgare.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Complexity said:

Vel, Teslan min er dyrere nå enn da jeg kjøpte den for ett halvt år siden. Kan nok sansynligvis selge den for det jeg kjøpte den for.

Så den matematikken din stemmer ikke helt for alle biler.

Livet er for kort til å fryse å plages i bil, om man har mulighet til å faktisk ha glede av bilkjøringen istede :)

Kan det ha med at dollaren er gått opp?

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (2 minutter siden):

Nja, det er litt sant og usant. Sjølvsagt kjem det biler med betre rekkevidde etter kvart, men prisen blir nå deretter også. Kort etter eg kjøpte ioniq kom det ut ny ein med større batteri. Flott. Men den kostet jo også ein ikkje ubetydeleg sum høgare.

Kjører du elbil, så kjører du elektronikk. Alle burde kjenne historien ang elektronikk. Man hadde spart mye penger her om man tok deg tid til å tenke....spørre seg...hvordan er elektronikk verden og hvordan har utviklingen vært de siste 5 årene bare? 

Gårsdagens nyheter blir dritgammelt og uten verdi i morra ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Roy hansen said:

Kjører du elbil, så kjører du elektronikk. Alle burde kjenne historien ang elektronikk. Man hadde spart mye penger her om man tok deg tid til å tenke....spørre seg...hvordan er elektronikk verden og hvordan har utviklingen vært de siste 5 årene bare? 

Gårsdagens nyheter blir dritgammelt og uten verdi i morra ?

Så man skal aldri følge med i tiden? Ikke vits å kjøpe ny TV, ikke vits å kjøpe ny datamaskin, ikke vits å kjøpe noe nytt i grunn for det kommer jo alltid noe bedre?

Du må jo ha flott liv om du lever slik?


Kjenner en fyr med Diabetes - han fikk nylig montert inn elektronikk i armen sin som måler blodsukkeret så han slipper å stikke seg i fingeren hele tiden..

Var kansje fryktelig dumt av han å ta denne opperasjonen.. Det kommer jo snart noe bedre!!

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Roy hansen skrev (2 minutter siden):

Kjører du elbil, så kjører du elektronikk. Alle burde kjenne historien ang elektronikk. Man hadde spart mye penger her om man tok deg tid til å tenke....spørre seg...hvordan er elektronikk verden og hvordan har utviklingen vært de siste 5 årene bare? 

Gårsdagens nyheter blir dritgammelt og uten verdi i morra ?

Kjører du bil fra dette årtusenet så kjører du elektronikk. Apropos det - hvilken historie?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Så man skal aldri følge med i tiden? Ikke vits å kjøpe ny TV, ikke vits å kjøpe ny datamaskin, ikke vits å kjøpe noe nytt i grunn for det kommer jo alltid noe bedre?

Du må jo ha flott liv om du lever slik?


Kjenner en fyr med Diabetes - han fikk nylig montert inn elektronikk i armen sin som måler blodsukkeret så han slipper å stikke seg i fingeren hele tiden..

Var kansje fryktelig dumt av han å ta denne opperasjonen.. Det kommer jo snart noe bedre!!

Vi snakker fortsatt om fremkomstmidler?  Nå er du inne på helsevesenet, ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...