Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
4 minutes ago, Noxhaven said:

Det var mye trafikk i morges, lurer på om flere folk kjører bil nå enn vanlig fordi de ikke vil ta buss, tog og annen kollektivtransport, eller om det bare er tilfeldig/andre ting.

Blir bra med forhøyet luftforurensning når mange star ovenfor en potentiell lungesykdom da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Det interessante er at hverken jeg eller sambo nå kommer igjennom på telefon til hverken 116117 eller fastlege. Vi står i telefonkø i ca 30 min. Til det blir brutt.

Helsevesenet har i realiteten brutt sammen allerede. Ikke lenge før dem låser dørene for å skjerme ansatte fra smitte. Dette er bare starten, når folk begynner å dø unna, sykehusene stenger ned og butikkene låser dørene så blir det totalt kaos og anarki.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Singo said:
Quote

Dr. Chen Katz, MIGAL’s Biotechnology Group Leader, commented, “The scientific framework for the vaccine is based on a new protein expression vector, which forms and secretes a chimeric soluble protein that delivers the viral antigen into mucosal tissues by self-activated endocytosis (a cellular process in which substances are brought into a cell by surrounding the material with cell membrane, forming a vesicle containing the ingested material), causing the body to form antibodies against the virus. In pre-clinical (IN-VIVO) trials, MIGAL’s researchers have demonstrated that the oral vaccination induces high levels of specific anti-IBV antibodies.

 

Jeg hatt lyst å spørre om en slik "chimeric", arvestoffendrende vaksine da forblir for evig i kroppen, eller om immunforsvaret da dreper disse proteinskapende cellene også?

Hva om et helt organ (kanskje litt søkt, men..) blir infisert av dette. Mister man da eksempelvis lever til apoptose (programmert celledød) da? (Rett og slett fordi det ikke er noe leverceller å replikere lengre?)

Jeg ønsker heller ikke at 100 % av kroppens celler fortsetter å produsere disse proteinbitene i en evig runddans, da jeg mener at cellene har andre nyttige ting å drive på med som produksjon av signalstoffer og mye annen virksomhet.

Endret av G
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (8 minutter siden):

Blir bra med forhøyet luftforurensning når mange star ovenfor en potentiell lungesykdom da.

En får ikke lungesykdom av en mild forkjølelse? Hadde en fått litt mer riktig beskjed i stedet for å bli ført bak lyset hadde mange flere kanskje tatt hensyn?  

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Telefonnummeret til lokal fastlege er nå frakoblet og man kommer kun direkte til en mobilsvar funksjon. Jeg stod i kø i ca 52 minutter før også min samtale ble brutt. Ikke lenger mulig å ringe nummeret.

Fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, G said:

 

Jeg hatt lyst å spørre om en slik "chimeric", arvestoffendrende vaksine da forblir for evig i kroppen, eller om immunforsvaret da dreper disse proteinskapende cellen også?

Hva om et helt organ (kanskje litt søkt, men..) blir infisert av dette. Mister man da eksempelvis lever til apoptose (programmert celledød) da? (Rett og slett fordi det ikke er noe leverceller å replikere lengre?)

Jeg ønsker heller ikke at 100 % av kroppens celler fortsetter å produsere disse proteinbitene i en evig runddans, da jeg mener at cellene har andre nyttige ting å drive på med som produksjon av signalstoffer og mye annen virksomhet.

Vi får vente å se hva resultatene vil bære frem. Men ganske sikker på at  om vaksine innen 90 dager er korrekt. Blir spennende og se hvilket land som kommer med den dog. Jeg setter pengene mine på Israel

Lenke til kommentar
1 hour ago, PingEnt said:

Med tanke på at minst to store utbrudd har skjedd i evangeliske frikirker (Sør-Korea og Sveits), ville jeg vært forsiktig med å oppsøke bønnesteder for hjelp i nærmeste fremtid ?

Det er en overraskende grei andel folk som ikke står foran den hellige muren til et forgangent tempel og nikker i takt med bønnerop da ;)

Lenke til kommentar

Lange telefonkøer i dag kommer mest sannsynelig av at det er første arbeidsdag etter helgen. Nyhetene har tross alt vært en del tydligere over helgen om risikoen ved corona. Skal ut og handle vitaminer i dag før dem går tom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Prøver man så å ringe 116117 igjen så blir man implisitt bedt om å ringe fastlege. Catch22 rutine opprettet.

Montro hva som skjer om du ringer brannvesenets ikke-nødnummer, eller kommunen og ber om at kommuneoverlegen ser på det elns. Går jo ikke an å ha det slik med en catch22.. :D

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Professor Balthazar said:

Helsevesenet har i realiteten brutt sammen allerede. Ikke lenge før dem låser dørene for å skjerme ansatte fra smitte. Dette er bare starten, når folk begynner å dø unna, sykehusene stenger ned og butikkene låser dørene så blir det totalt kaos og anarki.

Dommedagsprofet? Anarki blir det ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vær så snill, ikke blokker linjene hvis du ellers er ved god helse, ikke vært på reise og har bare vanlig influensasymptomer - da har du mest sannsynlig en vanlig influensa.

Jeg er selv hjertetransplantert og bruker sterkt immundempende medisiner og har slitt med å komme gjennom på telefon til fastlege (blitt anbefalt å ta pneumokokkvaksine, men vanskelig å få tak i).

Endret av kilik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 minutes ago, G said:

Montro hva som skjer om du ringer brannvesenets ikke-nødnummer, eller kommunen og ber om at kommuneoverlegen ser på det elns. Går jo ikke an å ha det slik med en catch22.. :D

Kom igjennom på telefon til aleris. Fikk beskjed om å ringe fastlege eller 116117. Fortalte at man ikke kom igjennom der og at 116117 dirigerer deg tilbake til fastlege.

Etter litt felles humring av catch22 situasjonen de har satt opp og spørsmål om jeg hadde vært utenlands sa hun at det mest sannsynlig er sesonginfluensa men at de ikke kan ta meg i mot for å utføre en test. Fikk beskjed om å holde meg hjemme (ikke karantene) og ta kontakt med 116117 hvis det ble verre. Kunne også ringe dem frem til 20 på kvelden on 116117 ikke svarte.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, kilik said:

Vær så snill, ikke blokker linjene hvis du ellers er ved god helse, ikke vært på reise og har bare vanlig influensasymptomer - da har du mest sannsynlig en vanlig influensa.

Jeg er selv hjertetransplantert og bruker sterkt immundempende medisiner og har slitt med å komme gjennom på telefon til fastlege (blitt anbefalt å ta pneumokokkvaksine, men vanskelig å få tak i).

Jeg blokkerer ingen linjer og har selv en kronisk autoimmun sykdom som gjør at jeg lettere blir smittet av andre syke.

Om det var meg du mente?

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Theo343 said:

Jeg blokkerer ingen linjer og har selv en kronisk autoimmun sykdom som gjør at jeg lettere blir smittet av andre syke.

Om det var meg du mente?

Det var mer ment som en generell kommentar. At ikke folk ringer ned helsevesenet unødig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...