Gå til innhold

Brexit ble sementert av dronningen i dag


G

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (9 minutter siden):

Feil, man kan være ekstremist uten å være voldelig.

 

Nei. Man kan være ekstremist uten å utføre vold selv, men en ekstremist er per definisjon en som tar i bruk vold for å få politisk gjennomføring. Når du kaller brexit-motstandere for ekstremister så antyder du at de er voldelige eller ønsker et voldelig grep for å unngå brexit.

Sitat

Og om Radikalisme er begrenset til den definisjonen, så betyr det at det ikke kan finnes høyreradikale, da de som blir omtalt som høyreradikale ofte de som ikke ønsker endringer i samfunnet, og det blir jo veldig selvmotsigende.

Radikalisme er ikke å ønske endringer i samfunnet. Det er å endre samfunnsstruktur. F.eks. når høyreradikale ønsker å rive ned domstoler for å gjøre en quick-and-easy straff mot individer de ikke liker, eller når venstreradikale ønsker å overta all privateid industri og underlegge det til staten.

Nå som du har fått et crash course i ekstremisme og radikalisme så håper jeg vi unngår å slenge ut skjellsord bare fordi det høres sjokkerende ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 1/23/2020 at 11:22 PM, Gavekort said:

...rundgang hos de høyreradikale retorikerne...

 

11 minutes ago, Gavekort said:

Nå som du har fått et crash course i ekstremisme og radikalisme så håper jeg vi unngår å slenge ut skjellsord bare fordi det høres sjokkerende ut.

Spar meg den belærende tonen. Du har ikke gitt meg et crash course i noe som helst. Men om det er så viktig for deg så kan du jo begynne med å sette et godt eksempel ved å ikke bruke slike merkelapper selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 minutter siden):

Men om det er så viktig for deg så kan du jo begynne med å sette et godt eksempel ved å ikke bruke slike merkelapper selv?

Det er ingen nyhet at retorikere fra høyreradikale partier i Italia, Spania, Hellas og Frankrike har hevet seg på Brexit-bølgen og brukt EU som en syndebukk for all elendighet i landet demmes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gavekort said:

Det er ingen nyhet at retorikere fra høyreradikale partier i Italia, Spania, Hellas og Frankrike har hevet seg på Brexit-bølgen og brukt EU som en syndebukk for all elendighet i landet demmes.

Skjønner ikke helt fokuset på høyre-venstre i det her spørsmålet. For meg virker det som om pro-EU faksjonene er godt spredd over både høyre og venstre-spekteret i politikken. I sin tid var jo nei til EU godt sementert i venstresiden her til lands i alle fall, selv i dag er det vel bare Høyre som har ja til EU på partiprogrammet sitt. Synes det er mer hensiktsmessig å skille det langs linjene globalist vs. selvstyre-tilhengere ideologisk.

Lenke til kommentar
5 hours ago, freddy85 said:

Er eøs/eu avtalen som regulerer innvandring, såkalt et indre arbeidsmarked.

 

Schengen er kun at det er minre kontroll på grensen, altså ikke hvem som kan jobbe og "innvandre" til landet slik eøs avtalen gjør.

 

Om man hadde sagt opp schengen avtalen så hadde ikke det ført til stopp på velferdsmigrasjonen fra øst f.eks

Jeg satt å tenkte i det sporet du beskriver nå, etter at jeg fikk kommentarene. Greit, da benyttet jeg et for enkelt ord å stappe inn som har noe med grensekontroll å gjøre.

Men, naturligvis så forstår jeg jo at det er forskjeller på ren grensekontroll aktivitet og adgangen på varig opphold.

Lenke til kommentar

Hva skjer nå med Britene? De har i sin iver etter å avslutte forholdet med EU fått en tollmur midt i Irskesjøen og kanalen. Irland har fått 1 Million søknader om Irsk pass fra Nord Irland og resten av GB. Scotland er rasende at Engelskmennene har meldt dem ut og vil kreve selvstendighet fra GB. Engelskmennene må nå subsidiere bøndene i Wales som ikke lenger kan selge tollfritt til EU. Akademia mister EU midler og må finansieres fra egne budsjett. Boris Johnston & de konservative har lovet velgerne 100 tusen nye arbeidsplasser i helsetjenesten og 50 tusen nye politifolk. Han har også lovet velgerne nye arbeidsplasser i industrien og en genrell økning i levestandard. Alt dette uten et øre på bok. En gjeldstunget økonomi som nå mister markedsadgang til godt og vel 60% av kundene sine. Industrien har i den tiden GB har vært medlem i EU fått helt nye eiere. Disse vil nå få en helt uavklart situasjon hvor ingen vet hva som skal skje med investeringene deres. Engelskmennene har en hard og grå hverdag foran seg. Jeg vil tro at ingenting av det Boris har lovet vil bli realisert. Tvert imot. Jeg tror at 10/15% av GNP vil bli tapt, oppdeling av GB, massiv ledighet, hardt press på lønninger med senkning i levevilkår og en ny runde av EU fientlig retorikk fra de konservative. Lykke til Brittain.

Lenke til kommentar
Quote

The UK may borrow some aspects of European Union law after Brexit, but the approach to digital copyright won't one of them. Universities and Science Minister Chris Skidmore has indicated that the UK won't implement the EU's Copyright Directive once it's out of the Union on January 31st. This will let British internet companies and users avoid contentious aspects like Article 13 (renamed Article 17), which requires that sites check all uploaded content for copyrighted material. The EU had softened the requirement to allow memes and other content that offers "quotation, criticism, review, caricature, parody and pastiche," but this would eliminate the requirement entirely in the UK.

https://www.engadget.com/2020/01/26/uk-will-not-implement-eu-copyright-directive/

Brexit et slag for ytringsfriheten? :)

Lenke til kommentar

Kommer sikkert ikke til å gjelde ting som vi i Norge sliter med, som f.eks. Lovdata.no kopiering for engelskmenn. Men slike ting er jo også en del av ytringsfriheten. Ytringsfrihet er vidtdekkende tematikk. Postet helst for å dele nyheten, ganske fersk artikkel er det jo også lenke til (5 timer elns.). En er jo blitt vant med at briter virker å bli mer og mer en politistat med all slags overvåkning. Men, her ser man altså at de ser ut å velge annerledes enn hva EU og EØS-land kommer til å gjøre vedrørende kopiering. Kan hende det er et tiltak så de slipper å få fullt så mange politifolk på lønningslisten som de kanskje hadde behøvd om politiet skulle jaget ytringsfrihetsforkjempere.

Leste en annen ferskere kilde som hevder at england kommer til å ansette 50 tusen nye politifolk, men lukket nettlesersiden for en kort stund siden. Denne litt eldre kilden prater om 20 tusen.

https://www.bbc.com/news/uk-49123319

Endret av G
rettet piratkopiering til kopiering, da UK fortsatt vil slå net på PK
Lenke til kommentar

Personleg er eg glad for Briter. Etter å ha budd i EU de siste 3 åra, så mener eg at EU ikkje fungerer. Det er for stor forskjell på landa (både økonomi og kultur). De eneste som virkelig tjener på EU er største selskaper i Tyskland, Frankerike, UK. De får billig råvarer, billig arbeidskraft og kan danke ut små butikker/bedrifter i land som Polen, Romania, Bulgaria.
Det eneste landet (igjenn, slik som eg ser det) som har komt bra ut av EU var Polen. De greide faktisk å forandre ein del av systemet, bygge ganske mye med EU penger og dra god nytte av det. Ungarn, Romania og de andre ble slukket av korrupsjon.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (På 26.1.2020 den 22.33):

Hva skjer nå med Britene? De har i sin iver etter å avslutte forholdet med EU fått en tollmur midt i Irskesjøen og kanalen. Irland har fått 1 Million søknader om Irsk pass fra Nord Irland og resten av GB. Scotland er rasende at Engelskmennene har meldt dem ut og vil kreve selvstendighet fra GB. Engelskmennene må nå subsidiere bøndene i Wales som ikke lenger kan selge tollfritt til EU. Akademia mister EU midler og må finansieres fra egne budsjett. Boris Johnston & de konservative har lovet velgerne 100 tusen nye arbeidsplasser i helsetjenesten og 50 tusen nye politifolk. Han har også lovet velgerne nye arbeidsplasser i industrien og en genrell økning i levestandard. Alt dette uten et øre på bok. En gjeldstunget økonomi som nå mister markedsadgang til godt og vel 60% av kundene sine. Industrien har i den tiden GB har vært medlem i EU fått helt nye eiere. Disse vil nå få en helt uavklart situasjon hvor ingen vet hva som skal skje med investeringene deres. Engelskmennene har en hard og grå hverdag foran seg. Jeg vil tro at ingenting av det Boris har lovet vil bli realisert. Tvert imot. Jeg tror at 10/15% av GNP vil bli tapt, oppdeling av GB, massiv ledighet, hardt press på lønninger med senkning i levevilkår og en ny runde av EU fientlig retorikk fra de konservative. Lykke til Brittain.

 

følg med i timen

 

UK er fortsatt med i indre marked og  i tollunionen og har full aksess til indre marked som før

 

det er ved utgangen av dette året at ting kan endre seg

 

Lenke til kommentar
aomt skrev (7 timer siden):

Personleg er eg glad for Briter. Etter å ha budd i EU de siste 3 åra, så mener eg at EU ikkje fungerer. Det er for stor forskjell på landa (både økonomi og kultur). De eneste som virkelig tjener på EU er største selskaper i Tyskland, Frankerike, UK. De får billig råvarer, billig arbeidskraft og kan danke ut små butikker/bedrifter i land som Polen, Romania, Bulgaria.
Det eneste landet (igjenn, slik som eg ser det) som har komt bra ut av EU var Polen. De greide faktisk å forandre ein del av systemet, bygge ganske mye med EU penger og dra god nytte av det. Ungarn, Romania og de andre ble slukket av korrupsjon.

Hva mener du vil bli resultatet av å melde seg ut? At vi får adgang til EU's indre marked?  Tror du at Norsk industri vil få bedre vilkår utenfor EU's indre marked? Du tror sier du. Det gjør man i kirken.

Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (7 timer siden):

Island, Grønland, Liechtenstein, Monaco, Andorra, Holy See, San Marino 

Flisespikkeri, men korrekt. Alle land som er utenfor tjener på at de tilbyr tjenester til EU. Sveits har store inntekter fra turisme, logistikk transitt, bank og andre tjenester. Som Liechtenstein gjør. Andorra og San Marino er skatteparadiser som tjener penger på velstående folk som er borgere. Det er mye disinformasjon ute og går når det gjelder EU. En av dem er at EU vedtar lover i medlemslandene. Noe som ikke er sant. I GB tror folk at nå skal de få igjen jobbene sine og alle skal bli rike for nå er de i stand til å lage egne handelsavtaler. Det blir ikke lett for Brexit folk å forsvare de massive økonomiske resultatene som rammer dem negativt når alt blir realisert. Engelskmennene tror at USA skal redde dem. Tro om igjen folkens. USA vil SELGE ikke KJØPE. Alle vil selge. Kina vil bli fridd til av Boris. Det ser dere nå da GB har tillatt Huawei å bygge 5G. Hva ellers må de gi vekk til USA? Klorvaskede kylling produkter, gen modifisert matvarer, hva med kjøtt og meieri varer? Brexit er en kommende katastrofe og hvis Boris holder den samme linja overfor EU (sin største handelspartner) vil de risikere at de ikke får noen avtale med EU. Da faller GDP med 10% over natta. Amerikanerne vet dette og vil avvente og se hva GB får til med EU. De vil presse Engelskmennene for å få en best mulig avtale for dem. Se på hva de har gjort med Canada sin nærmeste nabo og største handelspartner. Om dere tror at dette er ferdig som noen har sagt som blir spurt om det på TV sier, så tar dere feil. Det har nettopp begynt.

PS: Holy see - mener du franske og engelske territorier i Vest India og Sør Amerika?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (16 minutter siden):

Flisespikkeri, men korrekt. Alle land som er utenfor tjener på at de tilbyr tjenester til EU. Sveits har store inntekter fra turisme, logistikk transitt, bank og andre tjenester. Som Liechtenstein gjør. Andorra og San Marino er skatteparadiser som tjener penger på velstående folk som er borgere. Det er mye disinformasjon ute og går når det gjelder EU. En av dem er at EU vedtar lover i medlemslandene. Noe som ikke er sant. I GB tror folk at nå skal de få igjen jobbene sine og alle skal bli rike for nå er de i stand til å lage egne handelsavtaler. Det blir ikke lett for Brexit folk å forsvare de massive økonomiske resultatene som rammer dem negativt når alt blir realisert. Engelskmennene tror at USA skal redde dem. Tro om igjen folkens. USA vil SELGE ikke KJØPE. Alle vil selge. Kina vil bli fridd til av Boris. Det ser dere nå da GB har tillatt Huawei å bygge 5G. Hva ellers må de gi vekk til USA? Klorvaskede kylling produkter, gen modifisert matvarer, hva med kjøtt og meieri varer? Brexit er en kommende katastrofe og hvis Boris holder den samme linja overfor EU (sin største handelspartner) vil de risikere at de ikke får noen avtale med EU. Da faller GDP med 10% over natta. Amerikanerne vet dette og vil avvente og se hva GB får til med EU. De vil presse Engelskmennene for å få en best mulig avtale for dem. Se på hva de har gjort med Canada sin nærmeste nabo og største handelspartner. Om dere tror at dette er ferdig som noen har sagt som blir spurt om det på TV sier, så tar dere feil. Det har nettopp begynt.

PS: Holy see - mener du franske og engelske territorier i Vest India og Sør Amerika?

Vatikanet

(dra til Island og kall landet flisepikkeri)

 

 

Endret av Kuhn Singhto
Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (16 timer siden):

Island, Grønland, Liechtenstein, Monaco, Andorra, Holy See, San Marino 

Jeg unnlot bevisst smålandene, skjønt Island er mer enn et mikroland da. Vatikanstaten kan ikke regnes som noen nasjon eller nasjonalstat i det hele tatt. Det er jo bare en samling av kirker midt inne i Roma(som er midt inne i tjukkeste EU). ten noen faste innbyggere og uten noen eksportindustri av noe slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...