Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Cowboystrekk said:

Husk at kjernefrekvens har nada å si, men overklokk vram. Kjør så lav volt som takler vram oc, hos meg må jeg ha 731mv@1650 og da greier vram max å kjøre på 14,6GHz. Med 743mv@1680 kan jeg overklokke vram til 15GHz.

Ja, jeg ser den responderer på VRAM clock. Når jeg ser hvor lukrativt dette er gir det mening at det er utsolgt for alle PSU over 550W.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Nizzen Bruker du Kingpin 1000W biosen til daglig på ditt kort?

 

Litt usikker på om jeg tørr å bruke den, for usikker på andre komponenter som kanskje blir overbelastet her selv om jeg har låst PL til 75% (2x8pin, så 750x0.67 = 502W)  Fikk et betraktelig greit ytelsehopp fra 390W biosen og temp holder seg på 75 grader isj under load med luft. Allikevel litt skeptisk 😛


Kanskje bare bestille et strix istede med en gang? 😂

Lenke til kommentar
14 minutes ago, KriZZ said:

@Nizzen Bruker du Kingpin 1000W biosen til daglig på ditt kort?

 

Litt usikker på om jeg tørr å bruke den, for usikker på andre komponenter som kanskje blir overbelastet her selv om jeg har låst PL til 75% (2x8pin, så 750x0.67 = 502W)  Fikk et betraktelig greit ytelsehopp fra 390W biosen og temp holder seg på 75 grader isj under load med luft. Allikevel litt skeptisk 😛


Kanskje bare bestille et strix istede med en gang? 😂

Kan bare si det med engang. Det er en skummel bios til 24/7 bruk om du ikke har stålkontroll på mount av vannblokk (Hotspots etc) siden den ikke har NOEN sikkerhetsfunksjoner intakt. 

Tryggere å shunte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, KriZZ said:

@Nizzen Bruker du Kingpin 1000W biosen til daglig på ditt kort?

 

Litt usikker på om jeg tørr å bruke den, for usikker på andre komponenter som kanskje blir overbelastet her selv om jeg har låst PL til 75% (2x8pin, så 750x0.67 = 502W)  Fikk et betraktelig greit ytelsehopp fra 390W biosen og temp holder seg på 75 grader isj under load med luft. Allikevel litt skeptisk 😛


Kanskje bare bestille et strix istede med en gang? 😂

Bruker den, men ville nok brukt 480/520w bios i lengden med noe annet enn full vannkjøling

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/5/2021 at 5:44 PM, Mumriken said:

Shitz så vanvittig bottlenecked et 3080 er av en r5 3600 med tuned b-dies i cb2077(RT ON selvsagt) 😱 

GPU usage(og fps) dropper som en stein når man kjører bil/mye action etc. Intel riggen kjører virkelig fantastisk i forhold.. 

Finnes det en ryzen 3k fix? Cpu laster alle kjerner så det er ikke den gamle buggen 

Bilde fordi bilder er gøy 😅

Dette er litt flaut, men jeg fant feilen! 😅
Etter mye klaging på veldig dårlig ytelse fra fruen måtte jeg nesten se litt på maskinen!

https://www.3dmark.com/spy/17192739
Noen andre som ser det? 😛
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (26 minutter siden):

Personlig ser jeg ikke vitsen med 3070 når 3080 yter såpass mye bedre. I såmåte er 3060Ti ikke særlig mye under 3070

Om man fikk tak i 3080 da.
Selv fikk eg kanskje tak i et 3070 som plutselig kom på lager hos ene elektronik butikken her i Praha.
Håper eg fikk tak i det kortet.
Har ikke sett et eneste 3080 i salg her siden de ble lansert.
Bestanding utsolgt.
Men 3090 er tilgjengelig til blodpris. Kan kjøpe 3 3070 for prisen av 1 3090 her...

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Bruker den, men ville nok brukt 480/520w bios i lengden med noe annet enn full vannkjøling

Ja jeg tror ikke jeg tørr å bruke denne over tid, om afterburner klikker og den går opp til 100% blir det for fyr og flamme inne i kabinettet.

Finnes det en 480w bios for 2x8 pin da? 

Eller så blir det en 3090 strix istede, når jeg har sett hva de ekstra 110w gir.
Dukker opp på komplett igjen i begynnelsen av februar ser jeg.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KriZZ said:

Finnes det en 480w bios for 2x8 pin da? 

Nei

 

3 minutes ago, KriZZ said:

Ja jeg tror ikke jeg tørr å bruke denne over tid, om afterburner klikker og den går opp til 100% blir det for fyr og flamme inne i kabinettet.

Kortet trekker ikke mer enn det trenger. Sålenge du har vannloop så er ikke 660W som er makstrekket du kan få med 2x8pin som er problemet.

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (5 minutter siden):

Nei

 

Kortet trekker ikke mer enn det trenger. Sålenge du har vannloop så er ikke 660W som er makstrekket du kan få med 2x8pin som er problemet.

Har ikke vannloop 🤓

Skulle vært mulig å endret limit på disse biosene selv med et eller annet program, så kunne man jo satt power limit på 700w f.eks som ville vært 470w på et 2x8pin

Lenke til kommentar
1 minute ago, KriZZ said:

Har ikke vannloop 🤓

Skulle vært mulig å endret limit på disse biosene selv med et eller annet program, så kunne man jo satt power limit på 700w f.eks som ville vært 470w på et 2x8pin

Oioi... Playing with 🔥 

Men jeg prøver igjen! Det er IKKE strømtrekket som er problemet i første omgang. Dette er en xoc bios som skrur av funksjoner som hindrer kortet ditt i å ta livet av seg pga Hotspots, dårlig mount etc

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (2 minutter siden):

Oioi... Playing with 🔥 

Men jeg prøver igjen! Det er IKKE strømtrekket som er problemet i første omgang. Dette er en xoc bios som skrur av funksjoner som hindrer kortet ditt i å ta livet av seg pga Hotspots, dårlig mount etc

Jeg setter det tilbake 😱

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...