Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat lagt inn en bestilliing på en 3090 FE, og ser at mitt kort har blitt trukket av nvidia store. Jeg har derimot ikke fått en email enda. Tipper de sjekker ordren først pga bots.

Virker forresten nvidia store åpner og lukker for salg og legger ut i batcher så det er bare å fortsette å prøve

Endret av torqueroll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, lashrasch said:

Så utrolig monoton type. orker aldri se mer enn 1 min

Tror mer problemet er at det mangler "engasjement" i stemmen, det høres hele tiden ut som han leser sakte fra ett script.

Level1techs kan være minst like "monotone", men du hører at de virkelig bryr seg og at de virkelig er interesserte, det gjør en stor forskjell.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

https://www.tek.no/test/i/41dlmV/msi-rtx-3090-gaming-x-trio

Skal vi bryte ned tallene i benchmarken til tek, så kan vi muligens forvente oss mer i kommende spill og med bedre drivere.

Gjennomsnitten i tek sin test viser:

1080p: 3080 160,7 fps / 3090 173.6 fps, kun 8,0 % høyere ytelse.

1440p: 3080 126,2 fps / 3090 135.8 fps, kun 7,6 % høyere ytelse.

2160p: 3080 81,4 fps / 3090 89.8 fps, 10,3 % høyere ytelse.

Nvidia har gått ut med at 3090 skal ha 10-15 % høyere ytelse på stock, derfor burde man kunne forvente et høyere snitt på 12,5 %, spørsmålet er om vi kan forvente at resultatene blir bedre i nyere spill, og med bedre drivere.

I såfall, burde 3090 klart snitt fps på: 180,7 fps i 1080p / 141,9 fps i 1440p / 91,5 fps i 2160p.

 

Tek bekrefter at høyeste reservasjon på vRAM (i deres tester) var 8,2 GB, og det er med dagens spill.

Jeg husker når Watch Dogs og Arkham Knight kom, de presset 980 ti på vRAM, selv om mange hevdet at man aldri ville trenge mer vRAM enn 6GB.

I og med at Watch Dogs Legion skal ha 20GB med 4K teksturerer, og Cyberpunk garantert vil bli krevende, så er det jo spennende å se hvor lenge 10GB vil holde. Det holder nå, men vil det holde ett år frem i tid om man skal ha alt på ultra? Vi vet jo at det spekuleres i 3080 med 20GB, og da kan man jo lure hva som kan forventes av systemkrav i fremtiden.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, MariusJS said:

Tipper 90% av de som kjøper 3090 når er folk som ikke fikk 3080 i første omgang

Jepp - ventet på 3090 fordi jeg forventet noe mer av det så fikk ikke noe 3080. I uken som har gått har det jo blitt avslørt en del mer om 3090, men nå er det jo for sent - et brukbart 3080 får en vel ikke før på nyåret...

Dessuten hadde jeg 10% rabatt hos komplett og når jeg kjøper noe til 20k så sparer jeg jo en ekstra tusenlapp på det i forhold til å kjøpe noe til 10k...

Spoiler

giphy.gif

 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (2 minutter siden):

Tek bekrefter at høyeste reservasjon på vRAM (i deres tester) var 8,2 GB, og det er med dagens spill.

Jeg husker når Watch Dogs og Arkham Knight kom, de presset 980 ti på vRAM, selv om mange hevdet at man aldri ville trenge mer vRAM enn 6GB.

I og med at Watch Dogs Legion skal ha 20GB med 4K teksturerer, og Cyberpunk garantert vil bli krevende, så er det jo spennende å se hvor lenge 10GB vil holde. Det holder nå, men vil det holde ett år frem i tid om man skal ha alt på ultra? Vi vet jo at det spekuleres i 3080 med 20GB, og da kan man jo lure hva som kan forventes av systemkrav i fremtiden.

Måten spill bruker vram på har endret seg. Man går mot en streaming-modell hvor ting lastes fra disk ofte til fordel for å holde alt mulig rart i minne over lang tid. Dette skjer ikke bare på PC, men er modellen både Xbox og PS5 har gått for. Båndbredde blir viktigere og viktigere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, MariusJS said:

Skjønner meg ikke på netbutikken til elkjøp, er de ikke redde for å bli tatt for falsk markedsføring med "på nettlager" greiene?

Pengene er trukket fra kontoen min, så jeg forventer at "nettlager" betyr at de ikke har de i fysisk butikk, men på et lager på østlandet eller helst her i trondheim ;) Men det står fortsatt "ubekreftet" på bestillingen min...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...