Jump to content
Redaksjonen.

Ionity går for stiv ladepris

Recommended Posts

BippeStankelbein skrev (38 minutter siden):

Jeg misforstår ikke med vilje, jeg kan ikke med min beste velvilje forstå hvorfor Tesla skal være døråpneren for massene, noe mer enn hva Nissan er det. Nissaen Leaf kom først, og til en pris som er mye mer "for massene".

Misforstå meg rett, jeg respekterer din subjektive mening, akkurat like mye som jeg respekterer troen på Jesus, Mohammed og Steve Jobs. Jeg kan bare ikke med min beste velvilje forstå at oppegående mennesker kan mene slikt.

Skal jeg tro på at du ikke klarer å se forskjellen mellom det å være pioneer og det å være oppfinner, eller at du ikke så hva jeg faktisk skrev?

Greit å vite om det var "vond vilje" til å forstå, eller at du ikke evnet.

Forøvrig, hvordan mener du man skal tro du respekterer meninger, når du forsøker å latterliggjøre med den "akkurat like mye som jeg respekterer troen på Jesus, Mohammed og Steve Jobs. Jeg kan bare ikke med min beste velvilje forstå at oppegående mennesker kan mene slikt."-kommentaren din?

Forøvrig lite interessert i svaret ditt på dette, for nå har du stilt deg selv utenfor diskusjonen for egen del. Dette er en type diskusjon jeg ikke har noen som helst interesse av å delta i.

  • Like 3

Share this post


Link to post
BippeStankelbein skrev (44 minutter siden):

Jeg legger til alt jeg har av godvilje, og likevel kommer jeg ingen vei med å forstå hvorfor Tesla nevnes som pioner, og ikke Nissan.

Nissan har gjort mye i form av salgstall på bilene, ingen tvil. Det sagt så har de ikke biler som egner seg for langkjøring og heller ikke et ladenettverk. Nissan er litt som first price nudler. Du blir mett, men det er ikke noen opplevelse ut over det. Jeg har tidliger hatt en NV200 diesel og er fortsatt skuffet over hvor dårlig e-NV200 er selv i nyeste utgave. Den er dessverre ganske unik på kombinasjonen antall seter og bagasjeplass så jeg forstår at noen ser på den som det minste ondet, men jeg håper virkelig at noen andre gidder å lage noe som gruser den. Om merket begynner med T eller ei bryr meg midt bak.

  • Like 4

Share this post


Link to post
42 minutes ago, Drunkenvalley said:

Når i verdenshistorien har pioneer vore eit ekslusivt begrep? Det er ikkje akkurat som "Death camps" kor det er ein tydeleg ting det kan bety. Pioneer er jo berre eit uttrykk om at ein leder veien for andre.

Uttrykket er jo originalt ein beskrivelse av fotsoldater som leder veien med å etablere logistikk og infrastruktur. Høyres det ut som ein einmannsjobb?

Det blir likevel en unnlatelsessynd, når man nevner nummer 10 i rekken, men glemmer alle forran som var tidligere ute og/eller gjorde mer.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Annonse
14 minutes ago, Simen1 said:

Nissan har gjort mye i form av salgstall på bilene, ingen tvil. Det sagt så har de ikke biler som egner seg for langkjøring og heller ikke et ladenettverk. Nissan er litt som first price nudler. Du blir mett, men det er ikke noen opplevelse ut over det. Jeg har tidliger hatt en NV200 diesel og er fortsatt skuffet over hvor dårlig e-NV200 er selv i nyeste utgave. Den er dessverre ganske unik på kombinasjonen antall seter og bagasjeplass så jeg forstår at noen ser på den som det minste ondet, men jeg håper virkelig at noen andre gidder å lage noe som gruser den. Om merket begynner med T eller ei bryr meg midt bak.

Akkurat som Tesla da, den får deg fra A til B, men det går ikke fort og det er ikke gøy.

  • Like 2

Share this post


Link to post
32 minutes ago, Snowleopard said:

Skal jeg tro på at du ikke klarer å se forskjellen mellom det å være pioneer og det å være oppfinner, eller at du ikke så hva jeg faktisk skrev?

Greit å vite om det var "vond vilje" til å forstå, eller at du ikke evnet.

Forøvrig, hvordan mener du man skal tro du respekterer meninger, når du forsøker å latterliggjøre med den "akkurat like mye som jeg respekterer troen på Jesus, Mohammed og Steve Jobs. Jeg kan bare ikke med min beste velvilje forstå at oppegående mennesker kan mene slikt."-kommentaren din?

Forøvrig lite interessert i svaret ditt på dette, for nå har du stilt deg selv utenfor diskusjonen for egen del. Dette er en type diskusjon jeg ikke har noen som helst interesse av å delta i.

Jeg latterliggjør ingen, enten de tror på Musk eller Mohammed. Jeg sier at jeg ikke klarer å forstå hvordan oppegående mennesker kan tro slikt. Det skrev jeg, men det leste ikke du, så da er vi to som ikke vil/evner å forstå hverandre. Greit å slippe å sitte alene i båten.

  • Like 3

Share this post


Link to post
2 minutes ago, BippeStankelbein said:

Akkurat som Tesla da, den får deg fra A til B, men det går ikke fort og det er ikke gøy.

Porche 911 går vel heller ikke spesielt fort da.. den er vel heller ikke gøy kansje?

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
5 minutes ago, BippeStankelbein said:

Det blir likevel en unnlatelsessynd, når man nevner nummer 10 i rekken, men glemmer alle forran som var tidligere ute og/eller gjorde mer.

...Og? Dette virker som forferdelig mykje synsing uten noko poeng.

  • Like 1

Share this post


Link to post
4 minutes ago, BippeStankelbein said:

Helt korrekt.

 

Du å de motorsyklene dine..

Skulle likt å kjørt med motorsykkel istede for Teslan min her hvor vi har sne og is på veiene 8 måneder i året. 

Edited by Complexity
  • Like 1

Share this post


Link to post
1 minute ago, Drunkenvalley said:

...Og? Dette virker som forferdelig mykje synsing uten noko poeng.

Dette er subjektive meninger, ja het korrekt. Det har jeg skjønt for lenge siden, og jeg respekterer andres subjektive meninger.

Poenget er å prøve å illustrere nettopp det, for det er nemlig ikke alle som:

1* Er ydmyk for at deres egen meninger subjektiv.
og
2* Respekterer andres subjektive meninger.

  • Like 3

Share this post


Link to post
2 minutes ago, Complexity said:

Du å de motorsyklene dine..

Skulle likt å kjørt med motorsykkel istede for Teslan min her hvor vi har sne og is på veiene 8 måneder i året. 


Kjempekult det :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
9 minutes ago, BippeStankelbein said:


Kjempekult det :)

Så da vel så morro ut med den evoen på isen, og en Tesla Model 3 kjører fletta av den og. 

Du må da skjønne at biler og motorsykler ikke kan sammenlignes? Får ikke akkurat trukket 1 tonn henger med en motorsykkel. Ikke på lovlig vis iallefall.

Kjørte en del moped på vintern i min ungdom og savner ikke å måtte hoppe i dusjen etter hver tur for å få følelse i kroppen igjen.

Edited by Complexity
  • Like 4

Share this post


Link to post

Det er vel litt eple mot appelsin situasjon. Eg kan ikkje sjå for meg at bil og motorsykkel er i nærleiken same opplevelsen. Eg berre like ikkje føla meg  dødeleg som på sykkel ass.

Edited by Drunkenvalley
  • Like 3

Share this post


Link to post
12 minutes ago, Complexity said:

Så da vel så morro ut med den evoen på isen, og en Tesla Model 3 kjører fletta av den og. 

Du må da skjønne at biler og motorsykler ikke kan sammenlignes? Får ikke akkurat trukket 1 tonn henger med en motorsykkel. Ikke på lovlig vis iallefall.

Kjørte en del moped på vintern i min ungdom og savner ikke å måtte hoppe i dusjen etter hver tur for å få følelse i kroppen igjen.

Poenget, ihvertfall for meg, er hvor mye nytte/morro kan jeg få for den mengde penger jeg er villig til å bruke for kjøretøy.
Og svaret er at for prisen av 1 Tesla, så kan jeg ha

*1 motorsykkel som gjør 0-100 på 2,35 sekund.

*1 elbil med 16 mils rekkevidde som får meg gratis igjennom bomringen.

*1 kassebil med tilhengerkrok og plenty lastekapasitet.

*1 halvtrimma passat 1.8t (t3/t4 hybridturbo, 450 hk), bare for å lytte til litt turbolyder av og til.

*1 smykke av en veteranbil med rekke6 motor og forgasser. Gearstang på rattet, og sofaseter

 

Såvidt jeg kan se, så slår jeg Tesla i alt, og fortsatt koster det meg mindre enn en Tesla.

Edited by BippeStankelbein
  • Like 3

Share this post


Link to post
1 minute ago, BippeStankelbein said:

Hva det står i vognkortet til kjøretøyklasse driter jeg i, så lenge jeg finner igjen bokstaven i førerkortet mitt. Og det gjør jeg stort sett.

Poenget her er hvor mye nytte/morro kan jeg få for den mengde penger jeg er villig til å bruke for bil.
Og svaret er at for prisen av 1 Tesla, så kan jeg ha motorsykkel som gjør 0-100 på 2,35 sekund, jeg kan ha elbil med 16 mils rekkevidde som får meg gratis igjennom bomringen, jeg kan ha en kassebil med tilhengerkrok og plenty lastekapasitet, og jeg kan ha en halvtrimma passat 1.8 turbo, bare for å lytte til litt turbolyder av og til.

 

Såvidt jeg kan se, så slår jeg Tesla i alt, og fortsatt koster det meg mindre enn en Tesla.

Slenger du på forsikring, drivstoff og service på alt det der så tar det ikke lange tia før du bikker 370 tusen på kort tid. Litt av grunnen til at jeg kjøpte meg Tesla var fordi jeg var dritlei av å skru. Men hversin lyst :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
5 minutes ago, Complexity said:

Slenger du på forsikring, drivstoff og service på alt det der så tar det ikke lange tia før du bikker 370 tusen på kort tid. Litt av grunnen til at jeg kjøpte meg Tesla var fordi jeg var dritlei av å skru. Men hversin lyst :)

Pussig nok er det desidert dyreste kjøretøyet å holde i parken min, elbilen. Og ufra hva jeg hører om dekkforbruk hos kamerater med Tesla, så er det ingen grunn til å tro at det er billigere.
Første sommeren med Tesla, for kompisen min, så hadde han høyere dekkostnad enn jeg hadde dieselkostnad. pr km!

I hans forsvar, så skal det sies at dekk i Tesladimensjon har gått ned noe i pris i dag, men likevel!

  • Like 3

Share this post


Link to post
BippeStankelbein skrev (43 minutter siden):

Jeg latterliggjør ingen, enten de tror på Musk eller Mohammed. Jeg sier at jeg ikke klarer å forstå hvordan oppegående mennesker kan tro slikt. Det skrev jeg, men det leste ikke du, så da er vi to som ikke vil/evner å forstå hverandre. Greit å slippe å sitte alene i båten.

Jo, jeg både så den og tok den med i siteringen. Du sitter nok veldig alene i den båten din...

  • Like 4

Share this post


Link to post
33 minutes ago, Drunkenvalley said:

Det er vel litt eple mot appelsin situasjon. Eg kan ikkje sjå for meg at bil og motorsykkel er i nærleiken same opplevelsen. Eg berre like ikkje føla meg  dødeleg som på sykkel ass.

Spiller ingen rolle om du krasjer med bil eller sykkel i høy hastighet, dau er du likevel.

Og om poenget ikke var å kjøre fort? Da var vel alt dette skrytet om ytelse bare overflødig?

  • Like 3

Share this post


Link to post
7 hours ago, BippeStankelbein said:

Spiller ingen rolle om du krasjer med bil eller sykkel i høy hastighet, dau er du likevel.

Og om poenget ikke var å kjøre fort? Da var vel alt dette skrytet om ytelse bare overflødig?

 Begynte å bli mye vas på deg nå.

Sjansen for å overleve en ulykke i bil er myye større enn å overleve på motorsykkel, uansett hastighet. Spesielt med en Tesla som topper NCAP listene på sikkerhet.

  • Like 7

Share this post


Link to post
On 1/20/2020 at 11:50 PM, BippeStankelbein said:

Spiller ingen rolle om du krasjer med bil eller sykkel i høy hastighet, dau er du likevel.

Og om poenget ikke var å kjøre fort? Da var vel alt dette skrytet om ytelse bare overflødig?

Eg skjønne framleis ikkje kva som inspirere deg til å sei dette til meg, i.o.m. at eg ikkje har skrytt eine eller andre vegen? Virke som du burde retta detta mot nokon anna.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...