Gå til innhold

IS-kvinne tilbake til Norge sammen med sine barn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
neglesprett skrev (11 minutter siden):

Du må slutte med moraliseringen, det ser ikke bra ut ?

Det var et legitimt spørsmål da disse er det mest logiske stedene dette ville ha blitt diskutert på nåværende tidspunkt. 

 

Hvem andre kanaler gidder å bruke tid på å finne "dritt" som kan brukes som skyts. Ikke at det spiller noen rolle nå som de uansett er i Norge. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (33 minutter siden):

Kvifor klandre du venstresida for dette når endringa du sikter til trådde i kraft så sent som ei måned siden?

Endringa? Var vel heller at det ikke ble noe endring. Listhaug måtte gå av pga hun kritiserte AP for å ikke støtte forslaget(norges mest omtalte Facebook post) Så er mye lengre siden enn en mnd siden.

Lenke til kommentar
Just now, freddy85 said:

Endringa? Var vel heller at det ikke ble noe endring. Listhaug måtte gå av pga hun kritiserte AP for å ikke støtte forslaget(norges mest omtalte Facebook post) Så er mye lengre siden enn en mnd siden.

??

Fram til nyttår kunne du miste statsborgerskapet ditt om du hadde meir enn eit statsborgerskap. Dette blei vedtatt i November, etter det eg kan finna.

Kva endring er det nøyaktig du sikte til elles då?

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (11 minutter siden):

??

Fram til nyttår kunne du miste statsborgerskapet ditt om du hadde meir enn eit statsborgerskap. Dette blei vedtatt i November, etter det eg kan finna.

Kva endring er det nøyaktig du sikte til elles då?

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/slik-skapte-frp-statsrad-sylvi-listhaug-krise-for-solberg-regjeringen-1.1117388

Lenke til kommentar
7 minutes ago, freddy85 said:
Quote

uten domstolsbehandling.

Eg kan sjå to skjebnesvangre ord som senka den skuta. Dette var politikk som er bevisst så urimelig at det veldig åpenbart ikkje kan godtas.

Så ta deg ei bolla, her har Listhaug tydeleg foreslått politikk for politikkens skyld, ikkje for å utføra ein einaste skit.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (12 minutter siden):

Eg kan sjå to skjebnesvangre ord som senka den skuta. Dette var politikk som er bevisst så urimelig at det veldig åpenbart ikkje kan godtas.

Så ta deg ei bolla, her har Listhaug tydeleg foreslått politikk for politikkens skyld, ikkje for å utføra ein einaste skit.

Ta deg en bolle selv, det som skjedde fra nyttår er at det nå er tillat med dobbelt statsborgerskap her i norge. Noe som absolutt har ingenting med denne saken å gjøre. Før gjaldt det bare flyktninger og div andre særtilfeller, nå alle.

Det listhaug.. egentlig både høyre og frp ønsket var den samme praksisen som dem har i Danmark.. Men ble ikke vedtatt pga flertallet  på stortinget inkl venstre og krf ville noe annet.

Nå nylig så mistet en person sitt Australske statsborgerskap pga tilknytting til is.. Men her på berget så følger vi svenskene i tykt og tynt på alt

 

Ender vel med 1 år i fengsel for så å få alt inclusive og generell særbehandling med gratis bolig og trygd resten av livet. For er vel ingen med vettet i forstand som vil ha henne ansatt noen stand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg tenkte, naive sosialister har, tradisjonen tro, gått på limpinnen nok en gang

Det feiler neppe barnet noe som helst, bare en bløff for å komme hjem

Advokaten er pinlig taus

Jaja, slik er det når primitive følelser styrer politikken, og stemmekveget bifaller det, intet nytt under solen.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/01/19/195642787/terrorsiktes-forsvarer-nekter-a-opplyse-om-5-aringens-helsetilstand

Endret av the 3 X
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, freddy85 said:

...

Eg er rett og slett sur fordi dette er skamløs praksis av dei som kom med forslaget. Det er kun eit PR-grep. Det kan ikkje gjennomføras slikt dei presenterte forslaget.

La oss si at Frp foreslo dødsstraff med tilbakevirkende kraft for ABB. Ser du problemet? Norge har ikkje dødsstraff. Det er og ikkje lov med tilbakevirkende kraft. Dette forslaget du lenker til er av samme naturen: Det kan ikkje gå gjennom, fordi det er skamløst i mot loven. Men siter det ut av kontekst, og plutseleg kan du spy ut falske påstander ala "Venstresiden vil ikkje straffe ABB" osv.

Eller i dette tilfelle kan dei påstå "Venstresiden vil ikkje straffe fremmedkrigere," samtidig som dei sjølv ikkje hadde nokon planer om å gjera det sjølv. Fordi dei har sjølv foreslått noko dei veit ikkje kan tillates i Norsk rettsvesen.

Håper alle involverte der blei kjeppjagd ut av politikk, dette er skamløs vill-leiing av sauer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (5 minutter siden):

Eg er rett og slett sur fordi dette er skamløs praksis av dei som kom med forslaget. Det er kun eit PR-grep. Det kan ikkje gjennomføras slikt dei presenterte forslaget.

La oss si at Frp foreslo dødsstraff med tilbakevirkende kraft for ABB. Ser du problemet? Norge har ikkje dødsstraff. Det er og ikkje lov med tilbakevirkende kraft. Dette forslaget du lenker til er av samme naturen: Det kan ikkje gå gjennom, fordi det er skamløst i mot loven. Men siter det ut av kontekst, og plutseleg kan du spy ut falske påstander ala "Venstresiden vil ikkje straffe ABB" osv.

Eller i dette tilfelle kan dei påstå "Venstresiden vil ikkje straffe fremmedkrigere," samtidig som dei sjølv ikkje hadde nokon planer om å gjera det sjølv. Fordi dei har sjølv foreslått noko dei veit ikkje kan tillates i Norsk rettsvesen.

Håper alle involverte der blei kjeppjagd ut av politikk, dette er skamløs vill-leiing av sauer.

Vi har livstidsstraff her i Norge (forvaring) så det får holde, like ille som dødsstraff.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (Akkurat nå):

Vi har livstidsstraff her i Norge (forvaring) så det får holde, like ille som dødsstraff.

Gratulerer, du svarte ikke på noe annet enn et hypotetisk eksempel om dødstraff. 

Det var du som sa at venstre, SV og resten av røkla stemte ned forslaget. Du får en god og fyldig på forklaring på hvorfor det ble nedstemt, også er det eneste du greier å skrive at vi ikke har livtidsstraff i Norge, men forvaring. Flaut... 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (16 minutter siden):

Gratulerer, du svarte ikke på noe annet enn et hypotetisk eksempel om dødstraff. 

Det var du som sa at venstre, SV og resten av røkla stemte ned forslaget. Du får en god og fyldig på forklaring på hvorfor det ble nedstemt, også er det eneste du greier å skrive at vi ikke har livtidsstraff i Norge, men forvaring. Flaut... 

Det var vel noen artikler om kakespising og feiring av dobbelt statsborgerskap, kvalmt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (29 minutter siden):

Eg er rett og slett sur fordi dette er skamløs praksis av dei som kom med forslaget. Det er kun eit PR-grep. Det kan ikkje gjennomføras slikt dei presenterte forslaget.

La oss si at Frp foreslo dødsstraff med tilbakevirkende kraft for ABB. Ser du problemet? Norge har ikkje dødsstraff. Det er og ikkje lov med tilbakevirkende kraft. Dette forslaget du lenker til er av samme naturen: Det kan ikkje gå gjennom, fordi det er skamløst i mot loven. Men siter det ut av kontekst, og plutseleg kan du spy ut falske påstander ala "Venstresiden vil ikkje straffe ABB" osv.

Eller i dette tilfelle kan dei påstå "Venstresiden vil ikkje straffe fremmedkrigere," samtidig som dei sjølv ikkje hadde nokon planer om å gjera det sjølv. Fordi dei har sjølv foreslått noko dei veit ikkje kan tillates i Norsk rettsvesen.

Håper alle involverte der blei kjeppjagd ut av politikk, dette er skamløs vill-leiing av sauer.

Masse minuspoeng for relativisering.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (31 minutter siden):

Som jeg tenkte, naive sosialister har, tradisjonen tro, gått på limpinnen nok en gang

Det feiler neppe barnet noe som helst, bare en bløff for å komme hjem

Advokaten er pinlig taus

Jaja, slik er det når primitive følelser styrer politikken, og stemmekveget bifaller det, intet nytt under solen.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/01/19/195642787/terrorsiktes-forsvarer-nekter-a-opplyse-om-5-aringens-helsetilstand

Jeg vet ikke, men dette er ihvertfall flagget som en hovedgreie for hele saken. Det er litt pussig at det er uklarhet rundt dette. Og nei, dette er ikke en privatsak slik det står.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (18 minutter siden):

Gratulerer, du svarte ikke på noe annet enn et hypotetisk eksempel om dødstraff. 

Det var du som sa at venstre, SV og resten av røkla stemte ned forslaget. Du får en god og fyldig på forklaring på hvorfor det ble nedstemt, også er det eneste du greier å skrive at vi ikke har livtidsstraff i Norge, men forvaring. Flaut... 

Hva skulle jeg svare på? At du mener at tilbakekalling av statborgerskapet bryter med "ingen lov må gis tilbakevirkende kraft" loven. Det tviler jeg sterkt på er tilfelle, ellers har lite kunnskap om temaet. Jeg regner med det er lovlig med tanke på at flere land med tilsvarende lovverk som oss har en slik praksis.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (2 minutter siden):

Hva skulle jeg svare på? At du mener at tilbakekalling av statborgerskapet bryter med "ingen lov må gis tilbakevirkende kraft" loven. Det tviler jeg sterkt på er tilfelle, ellers har lite kunnskap om temaet. Jeg regner med det er lovlig med tanke på at flere land med tilsvarende lovverk som oss har en slik praksis.

Du kunne svart : Jeg tok feil. Venstre vil ikke beskytte fremmedkrigere, men stemte med hjernen og sunn fornuft. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...