Gå til innhold

IS-kvinne tilbake til Norge sammen med sine barn.


Anbefalte innlegg

neglesprett skrev (4 timer siden):

Har du noen ide om hvorfor jeg spør? 

Kanskje du er en barmhjertig sjel som ikke får sove før du får vite at ungen har det bra? Eller har det noe med saken hos resett over her å gjøre? Jeg vet jo ikke hvor mye du ønsker å vite om et barns helsetilstand, men det er jo ikke vanlig at noens medisinske journaler offentliggjøres. Kan du ikke forklare selv, i steden for å svare med spørsmål?

Edit: Forøvrig veldig koselig å lese lovprisingen av NRKs journalist i kommentarfeltet hos Resett for en gangs skyld. Selv om den første som kommenterer kaller seg "NRK er Propaganda".

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, frohmage said:

Kanskje du er en barmhjertig sjel som ikke får sove før du får vite at ungen har det bra? Eller har det noe med saken hos resett over her å gjøre? Jeg vet jo ikke hvor mye du ønsker å vite om et barns helsetilstand, men det er jo ikke vanlig at noens medisinske journaler offentliggjøres. Kan du ikke forklare selv, i steden for å svare med spørsmål?

Edit: Forøvrig veldig koselig å lese lovprisingen av NRKs journalist i kommentarfeltet hos Resett for en gangs skyld. Selv om den første som kommenterer kaller seg "NRK er Propaganda".

Det var et ja/nei-spørsmål utenriksministeren ikke ville svare på: Er han alvorlig syk eller ikke? Hvordan kan det være omfattet av taushetsplikt?, spurte Solvang.

 

Selv om jeg også er litt nyskjerrig på hva som faktisk feiler barnet (om noe) så forstår jo vi alle at selve diagnosen kanskje ikke kan komme frem pr dags dato. Men om barnet faktisk er syk burde nå gå ann å bekrefte???

Lenke til kommentar
MysticoN skrev (2 minutter siden):

Men om barnet faktisk er syk burde nå gå ann å bekrefte?

Når det i det siste har blitt gjort et stort nummer av at ungen er dødssjuk er jeg kanskje delvis enig i det, men uansett synes jeg ikke det er veldig interessant.

Hovedsaken er jo hva vi skal gjøre med fremmedkrigerne, ikke hva som feiler ungene deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, frohmage said:

Forøvrig veldig koselig å lese lovprisingen av NRKs journalist i kommentarfeltet hos Resett for en gangs skyld.

Pussig. Hva hvis man ikke lovpriser NRK, er det ukoselig?

1 minute ago, frohmage said:

Hovedsaken er jo hva vi skal gjøre med fremmedkrigerne, ikke hva som feiler ungene deres.

Vel, i denne saken har jo hva som feiler ungene til fremmedkrigerne blitt gjort til hovedtema. Da er det vel ikke så rart at folk snakker om hva som feiler ungene til fremmedkrigerne.

Endret av geirfugl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (2 minutter siden):

Pussig. Hva hvis man ikke lovpriser NRK, er det ukoselig?

Nei, men hatefulle kommentarer er ukoselig, noe som ikke er uvanlig der.

Ja, ungens sjukdom har blitt et stort tema i det siste, men jeg personlig synes ikke det er interessant. Vi kommer uansett til å måtte forholde oss til de norske statsborgerne som ikke har sjuke unger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, frohmage said:

Nei, men hatefulle kommentarer er ukoselig, noe som ikke er uvanlig der.

Ja, ungens sjukdom har blitt et stort tema i det siste, men jeg personlig synes ikke det er interessant. Vi kommer uansett til å måtte forholde oss til de norske statsborgerne som ikke har sjuke unger.

 

Ungens sykdom er jo ene og alene grunnen til at denne kvinnen nå er i Norge. Hvordan er da ungens helsetilstand ikke interessant?  Jeg ser på det som aller viktigste info i denne saken.

Ja, vi må forholde oss til mange norske statsborgere som ikke har syke barn, men få av de må hentes hjem fra syria etter å ha valgt vekk norge for terror gjentatte ganger og nekter helsesjek for barna.

 

Leser at hun må dekke private utgifter i forbindelse med hjemhenting, hva betyr det? At PST legger ut for mat som ho må tilbakebetale?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
5 minutes ago, frohmage said:

Vi kommer uansett til å måtte forholde oss til de norske statsborgerne som ikke har sjuke unger.

Ja, det er nå sant. Har du noen idéer til hvordan vi kan forholde oss til dette på noen god måte? Er jo ikke så rart om det strider litt med folks rettsfølelse om vi skal ha folk som har dratt avgårde for å delta i slaveri, tortur og systematiske sexovergrep for så å komme tilbake for en smekk på lanken og late som ingenting har hendt. Trenger jo åpenbart noen nye mekanismer i samfunnet for det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MysticoN skrev (2 minutter siden):

Ungens sykdom er jo ene og alene grunnen til at denne kvinnen nå er i Norge. Hvordan er da ungens helsetilstand ikke interessant?  Jeg ser på det som aller viktigste info i denne saken.

Leser at hun må dekke private utgifter i forbindelse med hjemhenting, hva betyr det? At PST legger ut for mat som ho må tilbakebetale?

Ja, selvfølgelig. Barnets tilstand er det vesentlige i saken, slik det er blitt fremstilt. 

 

Lenke til kommentar
geirfugl skrev (3 minutter siden):

Har du noen idéer til hvordan vi kan forholde oss til dette på noen god måte?

Nei, egentlig ikke. Det er vanskelig. Det strengeste vi har er jo forvaring, men vet ikke om hun risikerer det.

edig: Jeg synes selvfølgelig vi må følge gjeldende rettsprinsipper.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (3 minutter siden):

Ja, det er nå sant. Har du noen idéer til hvordan vi kan forholde oss til dette på noen god måte? Er jo ikke så rart om det strider litt med folks rettsfølelse om vi skal ha folk som har dratt avgårde for å delta i slaveri, tortur og systematiske sexovergrep for så å komme tilbake for en smekk på lanken og late som ingenting har hendt. Trenger jo åpenbart noen nye mekanismer i samfunnet for det her.

Jeg håper vi aldri får de mekanismene i vårt samfunn og jeg synes disse menneskene burde dømmes og avtjene straff der de utførte sine handlinger.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, frohmage said:

Det viktigste for meg er å få vite i hvilken grad hun har støttet IS, og hvordan rettssystemet vårt skal håndtere saken. Hvem som har betalt maten hennes på flyturen tenker jeg ikke så mye på.

Helt klart, sier ikke at det er uviktig. Men hadde det ikke vært for barnet sin helsetilstand hadde ho blitt i syria og i den grad fått straffen sin på en mye mer "fair" måte enn her i Norge.

Jeg håper at det kommer frem masse bevis i rettsaken men frykter det blir svært vanskelig å bevise hva hun faktisk har gjort eller ikke gjort.

 

Quote

dømmes og avtjene straff der de utførte sine handlinger.

Ja enig, derfor jeg mener at de burde overkjørt mor og hentet barna og latt ho være igjen.

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 minutter siden):

Det viktigste for meg er å få vite i hvilken grad hun har støttet IS, og hvordan rettssystemet vårt skal håndtere saken. Hvem som har betalt maten hennes på flyturen tenker jeg ikke så mye på.

Det er nå så. Men det er også andre som tenker på totaliteten heldigvis, alle momenter.

Lenke til kommentar
1 minute ago, frohmage said:

Nei, egentlig ikke. Det er vanskelig. Det strengeste vi har er jo forvaring, men vet ikke om hun risikerer det.

Greit nok, jeg har ikke noe godt svar jeg heller. Men det er jo hva vi må finne ut av som samfunn, for det kan jo se stygt ut som om dette blir for het potatis for de stakkars nikkedukkene på stortinget som kanskje helst bare vil sparke ballen nedover korridoren og la det stå til. Kan jo kanskje for eksempel se tilbake til etterkrigsoppgjøret for inspirasjon eller noe, er jo ikke som om vi ikke har presedens for å gå utenfor vanlige rammer her i landet. Ikke vet jeg. Uansett, kan nok si ganske sikkert at hvis det ender opp med at vi bare henter inn resten for å "forstå" og "integrere" så kommer det til å øke betraktelig en allerede ganske grov samfunnspolarisering vi har på gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, neglesprett said:

Jeg håper vi aldri får de mekanismene i vårt samfunn og jeg synes disse menneskene burde dømmes og avtjene straff der de utførte sine handlinger.

Også selvsagt et poeng, og jeg sympatiserer med det. Men det blir nok ganske utopisk å drømme om med tanke på hvordan det politiske landskapet i Norge ser ut i  dag. Ikke mye fornuft og integritet å spore. Så jeg synes det er viktig å prøve å tenke innenfor rammene av hva som kan være best mulig utfall innenfor hva som faktisk er realistisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MysticoN skrev (Akkurat nå):

Helt klart, sier ikke at det er uviktig. Men hadde det ikke vært for barnet sin helsetilstand hadde ho blitt i syria og i den grad fått straffen sin på en mye mer "fair" måte enn her i Norge.

Jeg håper at det kommer frem masse bevis i rettsaken men frykter det blir svært vanskelig å bevise hva hun faktisk har gjort eller ikke gjort.

Ja, barnet har vært momentet/brekkstangen for retur.

 

Dessverre tror jeg resten av saken kommer til vannes og treneres ut ala Krekar. Som sagt har vi ikke nok trøkk i vårt rettsapparat til å håndtere slikt. Det hadde vært enklere om kvinnen hadde snytet på skatten eller fyllekjørt.

Lenke til kommentar

Jeg har foreslått i en annen tråd at de burde stenges inne sammen med ABB, så de kan sitte der og hate hverandre til de råtner, men det er det vel ikke muligheter for med dagens lovverk.

Eller så er kanskje akkurat hu her bare en klinke "uskyldig" idiot. Blir vanskelig for retten å avgjøre iallefall. 

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...