Gå til innhold

Sony Xperia 5


Trond HB

Anbefalte innlegg

ilpostino skrev (2 timer siden):

Jeg sliter også med å få bort det jævelige filteret som telefonen automatisk legger på når jeg tar selfier. Ser jo nesten ut som en 14-årig Instagram'er. 

Har brukt kameraet mye, det er grusomt i hverdagsbruk. Bildene er aldri i fokus, sensoren er noe av det Værste jeg har brukt. Du får aldri se hvordan bildene blir, ofte ser fokus helt fæl ut også blir det litt bedre. Men aldri mulig å se ordentlig før man tar bilder.

Telefon i helhet er ikke slik at jeg velger neste generasjon.

Eneste jeg er fornøyd med er filmtitting og spill. Men batteriet er dårlig og det går ut over det som er bra, dvs multimedia bruk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Har innstallert, skjerm virker litt annerledes.

når det gjelder Camera, så foretrekkker jeg å bruke mellom linsa 4:3, men sensoren er dårlig på nærfotografering; den klarer heller ofte ikke å lese koder heller.

Tenker du på qrkoder? På Firefox kan du enkelt trykke på adresselinja. På andre nettlesere vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (13 minutter siden):

Tenker du på qrkoder? På Firefox kan du enkelt trykke på adresselinja. På andre nettlesere vet jeg ikke.

Ja, tror den tar bankid qr  men alle andre sånne sliter Xperia 5 med å ta, tror cameraet er bra; men er dårlig sensor. På avstand er den veldig bra og smart; tracking osv men nærbilder osv er vanskelig.

sensor på 5II er også en annen enn 1II, og jeg synes de kunne hatt bedre sensor i 5 også. Er det den samme i 5II som i 5 så er det ikke fristende.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gouldfan said:

Ja, tror den tar bankid qr  men alle andre sånne sliter Xperia 5 med å ta, tror cameraet er bra; men er dårlig sensor. På avstand er den veldig bra og smart; tracking osv men nærbilder osv er vanskelig.

sensor på 5II er også en annen enn 1II, og jeg synes de kunne hatt bedre sensor i 5 også. Er det den samme i 5II som i 5 så er det ikke fristende.

Jeg mener at 5 ii og 1ii har samme sensor? Uten å ha sjekket da..

Men 5ii sitter kamera skal være vesentlig forbedret fra 5. Det sagt, nærbilder er fortsatt ganske fjernt med 5 ii :p

Edit: Jeg var ikke fornøyd med 5 ii, men det kommer nok an på bruksområdet.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar
Axefjord skrev (5 timer siden):

Jeg mener at 5 ii og 1ii har samme sensor? Uten å ha sjekket da..

Men 5ii sitter kamera skal være vesentlig forbedret fra 5. Det sagt, nærbilder er fortsatt ganske fjernt med 5 ii :p

Edit: Jeg var ikke fornøyd med 5 ii, men det kommer nok an på bruksområdet.

Nei de har ikke det, fikk det bekreftet i review.

Skulle gjerne vist mer om 1II har lyst til å kjøpe den, men absolutt ikke pga Xperia 5.

Mer fordi Trump har rasert Huawei, men Realme er også geniale... Der får du toppmobil for 5k.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (17 timer siden):

Virker som lyden er mer dynamisk med Android 11 og det kan jeg like. Litt høyere Max lydvolum også. Ny meny når man holder på-knapoen inne også. 

Fremdeles heslig filter når man tar selfie. Det foreslo av ale ting at jeg var baby i dag tidlig. Makan.  😁

Ta det som et kompliment. Sony synes at du ser ung ut. Telefonen for de føler seg litt gamle da kanskje?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men hvordan i all verden klarer dere å komme igjennom dagen med batteriet til denne mobilen?

Jeg hører litt radio på blåtannhøytaler, litt headphones, surfer litt, ringer et par samtaler og videosamtaler, kanskje litt enkle spill. Må alltid lade på kvelden, tror jeg ladet 18.30 idag..

Kjører dere Stamina modus hele tiden?

Min går på Stamina på 15% og jeg liker ikke å gå veldig i bunn før jeg lader, liker å ha litt å gå på.

Er blitt bedre på Kameraet, er mye å tweake, men synes det er enklest å bruke 4:3 linsa. Sikkert fordi det er det jeg bruker mest...

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, funker jo å lade på kvelden som jeg gjør her.

Er I veldig tvil om jeg skal ha iPhone fra året før elns eller Sony Xperia 1ii neste gang.

Sony må skjerpe seg med selfie kamera, de er kamera produsenten jo, og bruk bedre større sensorer og jobb mer med kamera appen, ikke alle som er proff, sleng i større batteri også....

De tingene jeg nevner er mer verd enn en oppløsning i 4k som sjelden blir brukt annet til en serie eller wow følelse av dyr på Youtube...

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (12 minutter siden):

Tviler på at jeg går for ny Sony neste gang. Men tenk på at du sammenligner iPhone med en semi-budsjettmobil

Vel prisen er nesten så høy som iPhone...

Sony lager proffkamera og kameraer til alle mobiltelefoner...

Da er det latterlig at Huawei med litt reklame fra Leica har bedre bilder... Tilogmed Oppo og Realme er "bedre" totalt sett.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke satser alt når det er det de lager, Kanskje de er for store og ikke har kontakt med sine egne avdelinger...

Jeg har lyst På 1ii også, det er en bra mobil. Men er sånne ting som irriterer meg...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...