Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Wars Jedi: Fallen Order


Anbefalte innlegg

Heh. Kjenner meg ikke helt igjen i denne anmeldelsen. Men er deilig å se at det finnes litt ulike meninger på spill. Jeg mener spillet er mye bedre enn det kommer frem her og klarer vel egentlig ikke helt å få nok av det enda. Men det får nok en del ekstra poeng av at jeg er såpass Star Wars fan, og liker veldig godt settingen... Post- clone wars og pre-a new hope.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
57 minutes ago, Guybrush 3pwood said:

Skjønner at du er en av de surmaga... Ja jeg stoler mer på IGN som er en seriøs side med et hovedkverter på størrelse ca 4X Oslo plasa. Og som er veldig store i fks USA. 
Tener på alle  plugger? Jeg har har hvilepuls... Husk at du leser innlegget mitt med din sintestemme. Ergo det er du som er hissig, ikke jeg. 
Jeg er helt rolig som alltid, Om dette spillet hadde fått 1 av gamer så hadde jeg fortsakt selvsagt likt det. Men statistikk lyver ikke... Derfor jeg ikke "tror" på denne karakteren

Så størrelse og penger gir bedre og sannere anmeldelser?

Gjelder dette alt?

Koch industries er verdt milliarder på milliarder av dollar, en av de mektigste og rikeste bedriftene i verden. De  får IGN til å se ut som en skolestil skrevet av en 5 åring. 

Så da regner jeg med du stoler på de når de sier gobal oppvarming ikke finnes.

Endret av Gunfreak
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (8 timer siden):

Kom ikke som en bombe at Gamer(Vi-liker-å-skille-oss-ut).no gir spillet 6/10 og havner nå helt på bunn av alle anmeldelsene av spillet på metacritic,  når nesten alle andre gir det skamgode karakterer og roser det i skyene så håper de fleste tar denne anmeldelsen med en bøtte salt.   IGN ga det 9/10 fks. Sjekk metacritic. 
Men det viktigste er at vi koser oss med spillet. Syns det er veldig underholdene.  Men synd på de som leser anmmeldelsen her og ikke kjøper det for de ser seg blind på denne karakteren. 
 

Vanligvis uenig med deg, men enig her. Synd de ikke klarer å være litt mer seriøs her på gamer.no, skjønner ikke helt behovet for å bøye seg for master race hipsterne som bare liker half life 1 så lenge det ikke spilles på moderne skjerm og baldurs gate 2.  Synd at en kul nettside som har mange artige artikler skal delegere bort anmeldelser til disse, og man sitter igjen med følelse at det er et glorifisert forum som var tidlig nok ute å sanket URLen gamer.no. Vi har heldigvis rune og co på levelup som prøver å være seriøse så jeg heller kan bruke til å se på anmeldelser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Synes dette var et helt fantastisk spill, selv uten at jeg er noen Star Wars-fan. Kjøpte spillet på grunn av traileren og god omtale, noe sjelden gjør, og angrer ikke!

Likte ikke Souls-spillene så godt, ei heller Uncharted-serien, men dette synes jeg tar elementer fra mange spill og gjør det til noe eget. Stemningen, Star Wars-følelsen, utforskningen blandet med lineær fremdrift og en god historie samt bra karakterer og skuespill gjorde det veldig underholdende.

Første spill på veldig lenge at flere i vennegjengen har vært unisont enige om at dette er bra saker. 

Registrerer dog at jeg stort sett er ganske uenig med denne anmelderens syn på spillene han har vurdert, så jeg tror spillet kan oppfattes annerledes enn denne anmeldelsen av mange. Anmelderen har nok et mye mer «seriøst» syn på spill og legger til grunn andre kriterier enn meg, og det er greit. Vi har alle våre kriterier.

Dette er jo en skikkelig nerdeside som legger mer enn underholding til grunn for om spill er anbefalt eller ei, slik jeg ser det.

Som en kjøpsanbefaling ville jeg da lagt vekt på mer enn bare gamer.no sin vurdering for dette spillet. Jeg oppfatter mange ting ved spillet helt motsatt av anmelderen her, og det tror jeg også mange andre vil gjøre :)

 

Zeven skrev (51 minutter siden):

Bør man ha kjennskap/like Star Wars for å like spillet. Liker struktur og type spill,men har ikke noe særlig til overs for universet.

Det vil jeg ikke si, men du bør kanskje like humoren og kjenne igjen noe av det som utgjør Star Wars sin sjarm, da får du nok mer ut av universet i spillet. Men et godt spill åkkesom!

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
barezell skrev (4 timer siden):

Når det gjelder anmeldelser og hvem man hører på så handler det jo om at man over tid finner en eller flere anmeldere som har relativt lik smak som man selv har. Og derfor stoler man mer på han eller de. 

Min personlige favoritt døde i fjor, så det er litt vanskelig å finne en erstatter til John Bain.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Min personlige favoritt døde i fjor, så det er litt vanskelig å finne en erstatter til John Bain.

Ja, var ikke alltid enig med Totalbiscut, men han var en koloss innenfor redelig spilljournalistikk. Merker jeg ikke har samme interessen for spill samfunnet på YouTube uten han.

Jim Stirling er veldig veldig god til å holde utviklere i øra og han er  morsom,  men vi har veldig annerledes smak i spill,  så er sjeldent jeg legger vekt i hans anmeldelser. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (Akkurat nå):

Jim Stirling er veldig veldig god til å holde utviklere i øra og han er  morsom,  men vi har veldig annerledes smak i spill,  så er sjeldent jeg legger vekt i hans anmeldelser. 

Sterling er nok den som på et plan erstattet han for meg, men er fremdeles ikke det samme. Og jeg er veldig i samme båt som deg. Jim spiller mye plattform, noe jeg ikke er så veldig glad i. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Sterling er nok den som på et plan erstattet han for meg, men er fremdeles ikke det samme. Og jeg er veldig i samme båt som deg. Jim spiller mye plattform, noe jeg ikke er så veldig glad i. 

Han spiller mye platform og han spiller mest på console virker det som, da PS4 og Switch. Bain var først og fremst en PC spiller, og det er jeg også. Selv om jeg har en PS4 som brukes 99.999% av tiden til Netflix etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (Akkurat nå):

 Selv om jeg har en PS4 som brukes 99.999% av tiden til Netflix etc.

Haha, det er samme her. Jeg bruker den ikke til gaming overhode.. Den funker som et ypperlig mediasenter. 

 

Lenke til kommentar
Windoge skrev (6 timer siden):

Du spiller i 4K med noe som tilsvarer et GTX 1070, så det er ikke akkurat rart. 1440p og 60 FPS, uten tregheter hadde vært mye bedre.

Spillet er veldig godt optimalisert rundt 30fps på One X, og bruker ett meget godt implementert motion-blur system som jeg virkelig liker. Syns dette er ett godt eksempel på hvordan akkurat dette skal gjøres. Ikke alle spill føles bra, eller ser bra ut i 30fps. Fallen Order kommer seirende ut av den kampen mener jeg :)

 

Jeg foretrekker 30fps og høyere oppløsning her fremfor "performance mode" hvor fps spretter alle veier i 1080p oppløsning.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (20 timer siden):

Skjønner at du er en av de surmaga... Ja jeg stoler mer på IGN som er en seriøs side med et hovedkverter på størrelse ca 4X Oslo plasa. Og som er veldig store i fks USA. 
 

Det tror jeg må være den mest intetsigende og uopplyste kommentaren jeg har lest i hele mitt liv.

 

Håper gamer.no fremover kan opplyse oss hvor mange kvadratmeter de satt på når anmeldelsen ble fattet, slik at vi som brukere kan vite litt mer om hvor seriøs den faktisk er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...