Gå til innhold

Kan fjernkontrollen til Canal Digital Oneplace gå gjennom to etasjer?


Anbefalte innlegg

Jeg har et teknisk rom i kjelleren og tv-stua to etasjer over, og da mener jeg rett over. Så vurderer jeg å kjøpe en Oneplace. Men det står at Oneplaces BT-fjernkontroll bare har en rekkevidde på 6 m, og da er vel det uhindret. Her blir det altså ca. 4 meter (én etasje på 2,4 m pluss avstanden fra sofahøyde til gulvet og fra taket i teknisk rom og ned til racken), men da med to gulv mellom. Er det noen som har noen formening om det vil funke, eller kan jeg bare glemme Oneplace? Det er lite aktuelt å legge opp en parabolkabel fra teknisk rom (der antennekablene kommer inn) til tv-stua. Det hadde vært så mye enklere med en infrarød fjernkontroll, for alt sånt kjører jeg RF-forlengere på, så det funker overalt i huset.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel basert på Android TV, og tror det finnes fjernkontroll for Android TV som app også - i tilfelle det ikke skulle fungere. Er vel også et spørsmål om hvor mye grums man ellers har som går på 2,4 GHz (aka søppelbåndet, hvor man finner Bluetooth, wifi, microbølgeovn, babycall osv osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...