Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En film der djevelen er i kvinneskikkelse og driver og dunker på en fyr hele tiden av en eller annen grunn jeg ikke husker. Mener fyren ble spilt av Armand Assante, men er ikke sikker. Finner det hvertfall ikke ut. Gikk på Tv en gang på 90 tallet

5071999[/snapback]

Bedazzled?

 

Djevel i kvinneskikkelse iallefall.

5077007[/snapback]

 

Nei det er IKKE bedazzled, kjenner godt til den ;)

Lenke til kommentar

Lurer på originaltittelen til en engelsk grøsser jeg så for 10-12 år siden. Tror den het "Kvinnen i sort" på norsk. Handler om en advokat som skal gjøre opp dødsboet til en gammel dame. Hun bodde i et middelalderslott ute på en øy. Dit kom man seg bare når det var lavvann, ellers var man avskåret fra fastlandet. Det var også en kirkegård på øya. Any ideas?

Endret av Mjauritz
Lenke til kommentar
Lurer på originaltittelen til en engelsk grøsser jeg så for 10-12 år siden. Tror den het "Kvinnen i sort" på norsk.

5084926[/snapback]

Overraskende nok heter den The Woman in Black. Den er utgitt på DVD i USA (har den selv), men så vidt jeg vet ikke i UK (eller andre steder). Den amerikanske disken er Out Of Print, så du må nok lete litt for å finne den, evt kjøpe den brukt.

Lenke til kommentar
Er på jakt etter en film, men husker bare bildet på coveret. Er 3-5 menn på coveret og alle sikter på hverandre med pistoler. Er en ganske kjent film, men det står helt stille hos meg.

5093181[/snapback]

 

Du tenker ikke på Reservoir Dogs?

 

En film jeg er på jakt etter: Husker kun en spesiell scene. En fyr har blitt fortalt at det er én måte å finne ut om en jente liker deg. Det er hvis hun låser opp bildøra for deg fra innsiden, etter du har "hjulpet" hun inn først. Dette skjer så, og han vet da at de er "meant to be" :p. Noen som kjenner den igjen?

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Her er noen filmer med mexican standoffs. Kanskje det er en av dem.

 

A Better Tomorrow II*

Battle Royale**

Blown Away

Caught Up

City on Fire*

Confidence

Enemy of the State

Face/Off

The Good, the Bad and the Ugly

Hard Boiled*

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

High Voltage

Kill Bill

The Killer*

The Matrix Revolutions

The Mummy

Three Kings

True Romance

Money Talks

Nick of Time

Paycheck

Pulp Fiction

Red Line

Reindeer Games

Reservoir Dogs

The Rock

Saving Private Ryan

Shaun of the Dead

Windtalkers

 

*Hong Kong

**Japansk

Du husker sikkert om det er hvite eller orientalske folk med i filmen, så blir det lettere å finne hvilken av dem du er ute etter.

Lenke til kommentar

En film jeg er på jakt etter: Husker kun en spesiell scene. En fyr har blitt fortalt at det er én måte å finne ut om en jente liker deg. Det er hvis hun låser opp bildøra for deg fra innsiden, etter du har "hjulpet" hun inn først. Dette skjer så, og han vet da at de er "meant to be" :p. Noen som kjenner den igjen?

5093255[/snapback]

 

Er ikke helt sikker på om det er rett, men mener å huske den scenen fra filmen : "A Bronx Tale" (1993), lurer på om filmen heter "Mafiaens løpegutt" eller noe sånt på norsk. Men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
En film jeg er på jakt etter: Husker kun en spesiell scene. En fyr har blitt fortalt at det er én måte å finne ut om en jente liker deg. Det er hvis hun låser opp bildøra for deg fra innsiden, etter du har "hjulpet" hun inn først. Dette skjer så, og han vet da at de er "meant to be" :p. Noen som kjenner den igjen?

 

Er ikke helt sikker på om det er rett, men mener å huske den scenen fra filmen : "A Bronx Tale" (1993), lurer på om filmen heter "Mafiaens løpegutt" eller noe sånt på norsk. Men er ikke helt sikker.

5094028[/snapback]

 

Det er nok den ja. Er bare å sjekke quotes på imdb sin side om filmen - http://www.imdb.com/title/tt0106489/quotes

 

Edit: Helt fucka quoting her jo... Jeg fatter ingenting :no:

 

Edit2: Der gikk det litt bedre.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

En film jeg er på jakt etter: Husker kun en spesiell scene. En fyr har blitt fortalt at det er én måte å finne ut om en jente liker deg. Det er hvis hun låser opp bildøra for deg fra innsiden, etter du har "hjulpet" hun inn først. Dette skjer så, og han vet da at de er "meant to be" :p. Noen som kjenner den igjen?

5093255[/snapback]

 

Er ikke helt sikker på om det er rett, men mener å huske den scenen fra filmen : "A Bronx Tale" (1993), lurer på om filmen heter "Mafiaens løpegutt" eller noe sånt på norsk. Men er ikke helt sikker.

5094028[/snapback]

 

Ah, det kan stemme. Mener å huske det var no mafia involvert i filmen ja, nå som du sier det! Hjertlig, skal se om jeg ikke får tak i den filmen :D

Lenke til kommentar
Noen som har sett "Pat Garrett & Billy the Kid" med bl.a. Bob Dylan?

Er den helt umulig å få tak i? Den er ikke gitt ut på dvd hvertfall, ifølge imdb.

5094037[/snapback]

 

Hehe, i følge Amazon kommer DVD-en til å bli sluppet 31. Desember 1969 :ermm:

I følge DVD Profiler fins det en nederlands utgave av denne filmen på DVD (hvor du skal finne den vet jeg ikke).

Ellers kan du prøve denne siden http://www.cinemacom.com/ Men mulighetene for at det er en uoffisiel utgivelse er stor (hvis du bryr deg om slikt)

Og i følge DVD Pacific kommer filmen på DVD senere i USA, 10. Januar for å være nøyaktig.

Lenke til kommentar

Det kommer ganske mye restaurert Peckinpah i R1-land ganske tidlig neste år, deriblant Pat Garrett & Billy the Kid (så vidt jeg husker kommer det bl.a. en western-box).

:lete gjennom mailer sendt til samlevenner: Yep! :thumbup:

 

Edit: Husker ikke hvordan det står til med kommende utgivelser i R2, men det ligger så vidt jeg vet ikke info ute hos noen av de større etailerne.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Jeg leter etter 3 filmer jeg da.

 

1. Denne så jeg på TV2 for to år siden. Det var en sort, hvit film som handlet om et slag på vestfronten under 1 verdenskrig. Vi følgte en fransk legion som skulle ta en tysk

bunker. Generalen var gal og beorderet sine siste 10 men eller noe til å storme over slagmarken!

 

Da soldatene nektet dette fordi det var umulig, ble de skutt etter en rettsak

i Frankrike. Den sluttet med at en tysk kvinne sang på en pub eller noe.

 

2. Dette er en norsk film som jeg så flere ganger da jeg var liten. Den handler om en vampyr. Alt jeg husker er at KLM teamet spilte i den og at vampyren drakk i en blodbank.

 

3. Dette er en norsk krimfilm i teater stil. Tror Arve Opsahl spilller i den. Et mord utføres på et kontor, "and thats about all I can remember" :)

 

 

Tusen takk til alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...