Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glam det...

Kan det være Little Britain?

 

"I'd like to welcome you all to the Annual Police Dinner. My name is Denver Mills and I am a former Olympic Silver Medallist. When I think about it, being an Olympic runner, is a lot like being a police officer - we both spend most of our running chasing after black guys, but the difference is, I actually beat some of mine, not just BEAT them like you do."

 

:grin:

Lenke til kommentar

En kortfilm der alt er filmet fra samme sted, og vi ser et kjøkken. En ball kommer inn vinduet, en gutt henter den og klatrer ut vinduet igjen. En dame går fordi, samtidig som gutten henter ballen sin igjen (det samme klippet). Slik fortsetter det, flere og flere mennesker kommer inn i bildet, og til slutt forsvinner de en og en, til bare gutten er igjen.

Jeg synes å huske at den vant en Oscar, ca 1990, men fant den ikke.

Lenke til kommentar
En kortfilm der alt er filmet fra samme sted, og vi ser et kjøkken. En ball kommer inn vinduet, en gutt henter den og klatrer ut vinduet igjen. En dame går fordi, samtidig som gutten henter ballen sin igjen (det samme klippet). Slik fortsetter det, flere og flere mennesker kommer inn i bildet, og til slutt forsvinner de en og en, til bare gutten er igjen.

Jeg synes å huske at den vant en Oscar, ca 1990, men fant den ikke.

Tror jeg fortsatt har den, men isåfall er den på den HD'en som jeg ikke har koblet til enda. Er ikke sikker, men mener jeg har de kortfilmene du viste meg, inkl. den. Kan ta den med ned senere...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en film jeg nesten ikke husker noe av. Den er fra sent 80-tall eller tidlig 90-tall. (Ikke sikkert det stemmer engang)

 

-Mulig den er dansk eller tysk.

-Det handler om en gutt som bor alene i en trehytte.

-Han drikker masse brus og kaster korkene bak huset sitt, så det er en megahaug med korker.

-Han får to venner, en gutt og en jente. (Mulig søsken).

-Det er en skummel mann i nærheten. (Husker han VAR skummel).

-De skal i bursdagselskap og han ekle mannen var i nærheten. (Tror jeg).

-De bader nakne. (hehe).

 

Jepp, det er alt jeg husker. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ikke film, men en serie.

 

Britisk, tørr humoristisk serie. Gått på nrk etter krim i sommerferien, er ikke sikker på hvilken/hvilke dager.

tothemanorborn1981.jpg

 

Kanskje "To the manor born"/"Født på solsiden"?

 

Vignetten kan sees her, krever RealPlayer.

 

Min forespørsel hører ikke direkte hjemme i denne tråden, men å spørre her er kanskje like greit som å opprette en ny tråd.

Aner noen av dere hvor jeg kan få tak i kyllingmann-klippet til Bård Tufte Johansen?

 

Tenker på hele, deler av eller bilder fra TV 2-reportasjen med Elin Sørsdal rapporterende fra Rikshospitalet mens Bård kakler i bakgrunnen.

Dersom dette er fy-fy å snakke om og distribuere, glem hele forespørselen. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Var og så en film på dansk TV3 i går kveld rundt midnatt. Kevin Bacon var med i denen filmen og det hele utspilte seg i en liten landsby ute i ørkene. Så plutselig begyner det å dukke om mark ut av jorden og spiste opp mennesker. Knall film! :D Noen som vet navnet på denen da den het noe fælt på dansk noe jeg forstod lite av. Og i så fall finnes det oppfølgere til denen filmen?

 

EDIT: Fant ut av det var vist Tremors, eller marskommer på norsk.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Jeg husker en film som gikk på TV2 for 10 år siden eller mer. På norsk ble den kalt Max Uflaks. Det er en annen engelskspråklig film som har blitt gitt det navnet også i seinere tid, men det er ikke den filmen jeg jakter på. Utvalgte hendelser fra filmen:

 

- Hovedpersonen er en hvit, ung mann.

- Det er en scene med en dansende hamburger (med ansikt, armer og bein og alt). Den spiller også gitar, tror jeg.

- Hovedpersonen skylder et syklende avisbud penger, $2 eller noe sånt. Avisbudet maser verre. I en scene dukker det opp haugevis av kopier av dette avisbudet som forfølger hovedpersonen.

- I en scene mot slutten, i en skibakke, har hovedpersonen showdown med en overvektig kar med briller. De fekter med skistaver.

 

Veit noen hva denne filmen kan hete på engelsk?

Lenke til kommentar
Jeg husker en film som gikk på TV2 for 10 år siden eller mer. På norsk ble den kalt Max Uflaks. Det er en annen engelskspråklig film som har blitt gitt det navnet også i seinere tid, men det er ikke den filmen jeg jakter på. Utvalgte hendelser fra filmen:

 

- Hovedpersonen er en hvit, ung mann.

- Det er en scene med en dansende hamburger (med ansikt, armer og bein og alt). Den spiller også gitar, tror jeg.

- Hovedpersonen skylder et syklende avisbud penger, $2 eller noe sånt. Avisbudet maser verre. I en scene dukker det opp haugevis av kopier av dette avisbudet som forfølger hovedpersonen.

- I en scene mot slutten, i en skibakke, har hovedpersonen showdown med en overvektig kar med briller. De fekter med skistaver.

 

Veit noen hva denne filmen kan hete på engelsk?

Better Off Dead.../ Maks Uflaks (1985).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...