Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Con Air er en flott popcornfilm, men ikke noe enn det.

 

En film som minner litt om Passenger 57 er Turbulence med Ray Liotta.

5037913[/snapback]

 

Takk , noterer den også :thumbup: ser forresten at den har 2 oppfølgere

 

----------------------------------------------------------------

 

Så over til et nytt spørsmål. Har spurt om denne en gang i tiden før, men prøver igjen.

Dette er sikkert en oppgave for den harde kjerne av film-eksperter på dette forumet:

 

En film som ble sendt på Nrk en gang ca mellom 1987 - 1992 (temmelig usikker her)

 

Tror filmen var Spansk, evt Latin Amr.

 

Den handlet om et eller annet slags omreisende tivoli og teatergruppe ..noe sånt.

De hadde flere lastebiler og muligens hestekjerrer som var pyntet og malt o.l.

 

Det var en leder/direktør som var en liten tynn neger med flosshatt, og en pen danserinne som også var kjæresten hans (hun var en vanlig Spansk type kvinne).

Klarer ikke å huske hva handlingen gikk ut på, men det var en annen kvinne som også hadde en hovedrolle, og det var et eller annet med noe lureri som hun havnet i tror jeg.

Husker de to nevnte kvinnene sloss i en scene

 

Filmen hadde et visst erotisk tilsnitt såvidt jeg husker, og helt i begynnelsen var det noe med at hun Spanske kvinnen sto med hodet gjennom et hull i veggen mens hun viste bar rumpe til publikum på andre siden

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Eneste jeg kan komme på er Santa Sangre. Men jeg tviler sterkt på at det er filmen du er ute etter. Og at NRK har vist den gjør det enda mer usannsynlig. Men verdt et forsøk.

5044240[/snapback]

 

Absolutt, kikket på traileren og det var et ganske opplagt forslag etter det jeg forklarte :yes:

 

Men det er nok ikke den nei.. Vil tippe den filmen jeg mener er fra begynnelsen av 80 tallet uten at jeg er sikker. Språket var Spansk

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Jeg har veldig dårlig hukommelse, så jeg gir dere lite å gå på, men jeg er sikker på at noen filmnerder klarer å finne frem til tittelen.

 

Handlingen utspilles i Los Angeles. Jeg tror den er laget tidlig på 90-tallet. Introen til filmen inneholder helikopter flyging, og disse går igjen gjennom hele filmen, selv om de ikke har så mye med handlingen å gjøre. Vi følger en en gruppe mennesker, handlingen hopper fra den enes liv over til den andres uten at de har noe å gjøre med hverandre (tror jeg). Formen til filmen er ganske lik Magnolia.

 

Beklager at jeg gir dere lite å gå på, det er så lenge siden jeg har sett den, jeg husker bare at den var skikkelig bra, og vil prøve å spore den opp for å se den en gang til.

Takk!

Lenke til kommentar

lurte på om noen kunne hjelpe meg med en film jeg så,

husker ikke når den kom ut men det var vel ca. 1995-1999 en gang...

 

Det var en komedie som handlet om en dårlig skoleklasse som dro på skoletur til washington... så var det med en star trek nerd, noen dophuer..ei drit fin kjerring... husker at en nerd med briller spillte piano med tissen...

 

husker ikke helt noen tittel men kan ha vært noe som, hell high school?

 

irriterende at jeg ikke finner den, er ikke sikker på om den er noe bra men syntes hvertfall det da..

Lenke til kommentar

Leiter etter tittelen på en fransk grøsserfilm. Så den hos en kamerat i sommerferien en gang. Den var fransk med var dubbet til engelsk.

 

Det starter retrospektivt da hun ene dama drømmer om slutten av filmen (at hun blir befulgt av seg selv ellerno), så våkner hun. Det er hvertfall 2 jenter som kjører i en liten bil for å besøke familien til hu ene. I løpet av den første natta, banker det på døra og inn kommer det fremmed mann som begynner å gå løs på familien...

 

Tror den er fransk hvertfall. Tror ikke den er gammel heller, men den er sinnsyk!

Endret av Alderon
Lenke til kommentar

Moren min lurte på hva en film hun hadde lyst til å se igjen, og fortalte meg dette om filmen:

Hun kunne ikke huske noen av skuespillerene som var meg, ikke om de hadde vært med i noen annen film hun hadde sett før heller.

Det var med barn og mor i filmen.

Filmen gikk ut på at barna fikk moren sin til å bli værdama, og det regnet og alt mulig rart der.

 

Noen som har en anelse om hvilken film hun snakker om? :ermm:

Lenke til kommentar

Den Spanske filmen der var nok vanskelig ja, men kan noen ha et eller annet tips om hvor det kan være en idé å spørre om en sånn type film? (et eller annet spesielt utenlansk forum e.l., er nødt til å finne ut av det :hm: )

------------------------------

 

nytt spørsmål:

 

En film der djevelen er i kvinneskikkelse og driver og dunker på en fyr hele tiden av en eller annen grunn jeg ikke husker. Mener fyren ble spilt av Armand Assante, men er ikke sikker. Finner det hvertfall ikke ut. Gikk på Tv en gang på 90 tallet

Lenke til kommentar
En film der djevelen er i kvinneskikkelse og driver og dunker på en fyr hele tiden av en eller annen grunn jeg ikke husker. Mener fyren ble spilt av Armand Assante, men er ikke sikker. Finner det hvertfall ikke ut. Gikk på Tv en gang på 90 tallet

5071999[/snapback]

Bedazzled?

 

Djevel i kvinneskikkelse iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...