Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Husker ikke handlingen særlig godt men husker at den var i Monty Python stil. Handler om en ung mann i middelalderen som skal ut å drepe et monster. Han er svært betatt av en jente som er stygg og fet som f. Husker mer men bare usammenhengende bruddstykker, trodde det faktisk var en Python film, men alltså...

5131250[/snapback]

 

`Twas brillig, and the slithy toves

  Did gyre and gimble in the wabe:

All mimsy were the borogoves,

  And the mome raths outgrabe.

 

"Beware the Jabberwock, my son!

  The jaws that bite, the claws that catch!

Beware the Jubjub bird, and shun

  The frumious Bandersnatch!"

 

He took his vorpal sword in hand:

  Long time the manxome foe he sought --

So rested he by the Tumtum tree,

  And stood awhile in thought.

 

And, as in uffish thought he stood,

  The Jabberwock, with eyes of flame,

Came whiffling through the tulgey wood,

  And burbled as it came!

 

One, two! One, two! And through and through

  The vorpal blade went snicker-snack!

He left it dead, and with its head

  He went galumphing back.

 

"And, has thou slain the Jabberwock?

  Come to my arms, my beamish boy!

O frabjous day! Callooh! Callay!'

  He chortled in his joy.

 

 

`Twas brillig, and the slithy toves

  Did gyre and gimble in the wabe;

All mimsy were the borogoves,

  And the mome raths outgrabe.

 

Terry Gilliams Jabberwocky.

Ganske riktig med flere av de andre Python'ene i forskjellige roller (var vel første større prosjektet etter at Python ble oppløst for flere av dem).

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelp ønskes til å identifisere to av de sterkeste TV-minnene mine fra barndommen.

Det er selvfølgelig snakk om MacGyver. :love:

 

Episode I: Dette er den eneste (?) episoden hvor MacGyver og Murdoc samarbeider om et oppdrag. Jeg husker noe styremøte-ish med billedkortene fra kortstokken, et bakgårdslignende scenario med skytende utstillingsdukker trigget med bevegelsessensor, et Vietnam-lignende scenario med sensorstyrt maskingevær og en slags fallem med slanger.

 

Episode II: Episoden hvor Jack Dalton blir hjernevasket til å skyte noen når ordene "From the bottom of my heart, I salute you" blir nevnt i en tale. Jeg husker en nedlagt fornøyelsespark eller noe, en lang gang med sporadiske lys og en mørk ballsal hvor ett bord er opplyst. På bordet ligger en pistol og et bordkort med navnet til Jack.

 

Hva heter disse episodene? Masse kudos og en god, varm klem til de som kan hjelpe.

 

Ellers er jeg på vegne av en bekjent fortsatt på jakt etter nedlastbare klipp (ikke web-tv, da hun som kunne tenkt seg klippene ikke har internett), både av kyllingstuntet til Bård Tufte Johansen (fra TV 2-nyhetene) og utdraget fra "Den store klassefesten" hvor Valgerd ødela "La det swinge" for alltid. Dersom noe sånt finnes lovlig på nett, kom med tips.

 

Hvis sistnevnte forespørsel bryter med forumets tabuemner, bare glem det. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Hjelp ønskes til å identifisere to av de sterkeste TV-minnene mine fra barndommen.

Det er selvfølgelig snakk om MacGyver. :love:

 

Episode I: Dette er den eneste (?) episoden hvor MacGyver og Murdoc samarbeider om et oppdrag. Jeg husker noe styremøte-ish med billedkortene fra kortstokken, et bakgårdslignende scenario med skytende utstillingsdukker trigget med bevegelsessensor, et Vietnam-lignende scenario med sensorstyrt maskingevær og en slags fallem med slanger.

 

Episode II: Episoden hvor Jack Dalton blir hjernevasket til å skyte noen når ordene "From the bottom of my heart, I salute you" blir nevnt i en tale. Jeg husker en nedlagt fornøyelsespark eller noe, en lang gang med sporadiske lys og en mørk ballsal hvor ett bord er opplyst. På bordet ligger en pistol og et bordkort med navnet til Jack.

 

Hva heter disse episodene? Masse kudos og en god, varm klem til de som kan hjelpe.

5136940[/snapback]

 

 

Ep I: MacGyver (Sesong 4, Episode 16) - Brainwashed

Ep II: MacGyver (Sesong 5, Episode 06) - Halloween Knights

Lenke til kommentar
Jeg leter og etter en gammel krigsfilm. Så den for 10-12 år siden på NRK tror jeg. Filmen er sort/hvitt og handlet om en amerikansk eller britisk soldat som er i et av de orientalske landene hjelper noen i en krig tror jeg. Siden jeg mener det bare var en soldat som hjalp til, så er det godt mulig det var Thailand, fordi England tok aldri det landet som en koloni hvis jeg ikke husker feil, som gjør at det virker logisk at ikke en hel britisk hær hjelper til. At det heller er en soldat som bestemte seg for å hjelpe til uten å bli beordret til å hjelpe. Og jeg tror filmens handling er satt til før 1900-tallet. Eller i det området hvertfall. Men dette er bare spekulasjoner.

 

Ikke at det hjelper så mye, men han hovedkarakteren brukte nesten bare en gammel revolver, aldri gevær. Og jeg syns å huske han hadde en hatt som ligner litt om den Recondo fra G.I. Joe (Action Force) bruker. En scene jeg huske spesielt godt er når hovedkarakteren havner alene på en flåte som renner på en liten elv, så plafrer han ned mange av fiendene fra den :yes:

5102710[/snapback]

 

USA var vel på plass på Fillipinene ganske tidlig. Ikke mye hjelp men ... :roll:

Lenke til kommentar

Lurer på hvilken film dette er.

 

Hovedpersonen er en gutt som går på en privatskole. På den samme skolen går bestekammeraten og lillesøsteren. Skolen blir overtatt av stygginger som ville et eller annen. Tror de ville ha penger for å gi tilbake ungene eller noe sånt. Politiet kan ikke nærme seg på grunn av sikkerhetssystemene til skolen. Landminer eller noe lignende.

Kameraten til hovedpersonen kommer seg ut for å skaffe hjelp. Og hovedpersonen skal hamle opp med styggingene. Styggingene kunser en vegg i kjelleren inn i avløpsystemet der de har noen ATVer parkert. Hovedstyggingen stikker av med søstera til hovedpersonen og hovedpersonen og kameraten hans som har kommet inn igjen følger etter på den andre ATVen. Tror de kom til en fornøyelsespark eller noe sånt.

 

Den minner litt om Toy Soldiers, men det er ikke den

 

Noen som vet?

 

Edit: Selvfølgelig fant jeg det ut rett etter jeg hadde posta >.<

 

Masterminds fra 1997

 

Barnslig film, men underholdene. :D

Endret av AssKicR
Lenke til kommentar

 

Nei det er ikke denne. Den står i videohylla :thumbup: , minner meg på at jeg må skaffe den som DVD :D

 

Foresten, kom på et par småting til. Han hadde en lillesøster på denne skolen og tror jeg. Og så var det jo den fornøyelsespark greia. Tror de ATVene var nede i klokksystemet eller noe sånn. :hmm:

5110677[/snapback]

 

Dette er "Masterminds" :)

 

Edit: Ai! Too late....

Endret av zacka
Lenke til kommentar
En noe eldre film som handler om en usynlig mann som terroriserer en kvinne. Den skal visstnok nylig ha kommet på Dvd

5174500[/snapback]

 

 

Ugly Assassin Postet i går, 23:51

  Memoirs of an Invisible Man (1992), kanskje? 

 

Nei tror ikke det. Han terroriserer jo ikke kvinnen vel? Tror dette var en eldre film (hun blir visst voldtatt av den usynlige mannen også )

Lenke til kommentar
En noe eldre film som handler om en usynlig mann som terroriserer en kvinne. Den skal visstnok nylig ha kommet på Dvd

5174500[/snapback]

 

 

Ugly Assassin Postet i går, 23:51

  Memoirs of an Invisible Man (1992), kanskje? 

 

Nei tror ikke det. Han terroriserer jo ikke kvinnen vel? Tror dette var en eldre film (hun blir visst voldtatt av den usynlige mannen også )

5175410[/snapback]

 

 

Kan det være "Hollow man"

Lenke til kommentar
En noe eldre film som handler om en usynlig mann som terroriserer en kvinne. Den skal visstnok nylig ha kommet på Dvd

5174500[/snapback]

 

 

Ugly Assassin Postet i går, 23:51

  Memoirs of an Invisible Man (1992), kanskje? 

 

Nei tror ikke det. Han terroriserer jo ikke kvinnen vel? Tror dette var en eldre film (hun blir visst voldtatt av den usynlige mannen også )

5175410[/snapback]

 

 

Kan det være "Hollow man"

5175570[/snapback]

 

Ser ikke bort fra det nei, den er notert :thumbup: Tenkte en stund det muligens kunne være Demon seed, men det stemmer vel ikke helt med handligen?

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film som jeg så på tv2 for mange år siden. Jeg tror den ble oversatt til "spydkasteren" eller noe lignende. Uansett, det jeg husker er ei dame som klikker fullstendig. Hun går rundt på en skole av noe slag og kaster spyd på tilfeldig forbipasserende, tror kanskje hun hadde bart også fordi hun brukte anabole steroider. :w00t:

Mere husker jeg ikke.

 

Dette var iallefall noe av det morsommste/dårligste jeg har sett så jeg har lyst på den på DVD. Noen som vet hva filmen heter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...