Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Så var det vel på tide for meg å skrive innlegg her også da ;)

 

Filmen jeg lurer på handler om to jenter (hovedsaklig) og en heis som fungerer som tidsmaskin, og de reiser frem og tilbake i tid (eller noe), er noen år siden jeg så den sist, men da jeg så den, pleide den å gå på Hallmark og TV3 med jevne mellomrom.

 

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var og så en film på dansk TV3 i går kveld rundt midnatt. Kevin Bacon var med i denen filmen og det hele utspilte seg i en liten landsby ute i ørkene. Så plutselig begyner det å dukke om mark ut av jorden og spiste opp mennesker. Knall film! :D Noen som vet navnet på denen da den het noe fælt på dansk noe jeg forstod lite av. Og i så fall finnes det oppfølgere til denen filmen?

 

EDIT: Fant ut av det var vist Tremors, eller marskommer på norsk.

http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhuset.so...eOrd=marksommer

 

Marksommer 1-4

 

Husker når eneren kom. På den tiden var det en kanonfilm....idag er det møkkafilm. 2-4 har jeg ikke sett og har heller ikke planer om å se dritten ;)

Lenke til kommentar
Husker når eneren kom. På den tiden var det en kanonfilm....idag er det møkkafilm. 2-4 har jeg ikke sett og har heller ikke planer om å se dritten ;)

Den er fremdeles en kanonfilm. 9/10

Og når vi er inne på oppfølgerne til "Tremors":

- Tremors II: Aftershock -> 7,5/10

- Tremors III: Back to Perfection -> 7/10

- Tremors IV: The Legend Begins -> 6/10

Lenke til kommentar

Jeg husker for lenge siden, kanskje 7-8 år siden. Jeg satt og så en film med en venn av meg. Av en eller annen grunn husker jeg den filmen veldig godt, men har aldri sett den igjen etterpå. Det jeg husker er en liten gutt, med en bok moren hans har gitt han. I denne boken står det forskjellige "leveregler". Denne gutten kan man vel kalle tilbakestående, derfor er ikke relgene i boken hans mer avanserte enn at han ikke skal snakke med fremmede osv. Ehm. Selv om gutten er tilbakestående, klarer han allikevel å knekke en topp hemmelig kode staten holder hemmelig eller noe sånt(eller så hjelper han staten med å knekke den koden). Jeg tror også at Bruce Willis har en av hovedrollene.

 

Håper dere skjønte noe av denne uoversiktlige posten. Noen av påstandene er muligens feil, men dette er det jeg husker :p Håper noen kan tyde hvilken film det er.

Endret av Master D
Lenke til kommentar

Har du sett den? Leste nemlig User comment'en og der sto det lite om den ungen og resten av det jeg snakket om.

Nå har ikke jeg sitt følgende film, men jeg stoler på at min klisterhukommelse har fanget opp tilstrekkelig informasjon til at jeg har rett: Mercury Rising.

Ok, takker. Får se om jeg får sett denne filmen en gang til. Rart enkelte ting man husker fra barndommen! God service på denne siden forresten :p 2 svar på 8 minutter. ;)

Lenke til kommentar

jeg lurer også på hva tittelen på en film er. denne blir muligens noe vanskelig, men jeg prøver :)

 

 

Tipper filmen er fra 80tallet en gang, for jeg så vel denne når jeg gikk på barneskolen eller noe.

 

Filmen handler hovedsaklig om skateing. Eneste jeg husker er slutten, der er det 2 karer som skal konkurrere om å komme først ned en helt syk bakke, hvor han ene vinner til slutt og han andre går på en kjempe smell :p

 

 

 

Mulig filmen er super dårlig nå, men jeg blir helt gal av å gå å tenke på ting å ikke klare å finne ut av hva ting er.

Lenke til kommentar
Så var det vel på tide for meg å skrive innlegg her også da ;)

 

Filmen jeg lurer på handler om to jenter (hovedsaklig) og en heis som fungerer som tidsmaskin, og de reiser frem og tilbake i tid (eller noe), er noen år siden jeg så den sist, men da jeg så den, pleide den å gå på Hallmark og TV3 med jevne mellomrom.

 

Noen som kan hjelpe? :)

*quote seg selv*

 

Noen som har peil på denne?

 

*bli smågal*

Lenke til kommentar

Ja, det er den!

Tusen takk :D

 

 

Ny "utfordring" :p

 

Kom på en annen film jeg så på Hallmark/TV 3 for noen år siden.

Handla om en familie som stammet fra slavene i USA eller noe, og så hadde de en lysestake som en gutt hadde stjålet fra huset han var slave i, og den lysestaken inneholdt sjela til en person eller noe.

 

Hadde vært digg om noen visste hva jeg preika om denne gangen ;)

 

Edit: Leif

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

En film jeg og lurer på.

 

Handler om et slags løp.. Der det er forsjellige Teams så skal delta (ikke canonball ;) ) Så er det forsjellige øvelser dem må gjennom. Husker det var et chicita lag (banan) og et guru lag som var med. Mange flere og, men det er de to jeg husker best. Ene "etappen" skal dem ned en elv elns, og det ene laget setter sin deltager i en øl tønne. Det er alt jeg husker. Det er en gammel film, sikkert fra begynnelsen av 90 tallet.

 

Det hadde vært fint om dere kunne funnet det ut før søndag, fordi da kommer kameraten min hjem fra skolen, og det var han jeg så den med! ;)

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
En film jeg og lurer på.

 

Handler om et slags løp.. Der det er forsjellige Teams så skal delta (ikke canonball ;) ) Så er det forsjellige øvelser dem må gjennom. Husker det var et chicita lag (banan) og et guru lag som var med. Mange flere og, men det er de to jeg husker best. Ene "etappen" skal dem ned en elv elns, og det ene laget setter sin deltager i en øl tønne. Det er alt jeg husker. Det er en gammel film, sikkert fra begynnelsen av 90 tallet.

 

Det hadde vært fint om dere kunne funnet det ut før søndag, fordi da kommer kameraten min hjem fra skolen, og det var han jeg så den med! ;)

 

Takker for alle svar :)

Jeg så en lignende film for mange år siden, tror den kom i samme periode som cannonball filmene.

 

Jeg mener at den norske tittelen var "Det store elveracet" .....elller no sånt?

Lenke til kommentar

Ok, så ein film på TV2 eller NRK for rundt en uke siden. Fikk selvsagt ikke med meg navnet på den. Filmen handla om en undercover FBI agent som innfiltrerte noe mafia greier. Fikk med meg at Al Pachino hadde en bra rolle i den filmen, og han dere FBI agenten ligna ganske bra på Johnny Depp. Fikk bare med meg litt av filmen, pga diverse andre ting som skjedde rundt meg.

 

Fikk med meg at det var litt pattering av lik, noe narko greier og en arrestasjon på ein kai.

 

Filmen virket ganske bra ut i fra det lille jeg så, kan noen finne en tittel for meg slik at den havner i DVD samlinga mi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...