Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser etter en dramafilm jeg så på TV for en stund siden. Jeg hoppet midt inni filmen, og den handlet om en fyr

som het Richard "Rick" Spencer Jr., som ble utsatt for en bilulykke, og ble litt tilbakestående. Moren døde òg i bilulykken.

 

Han bor på et hjem for tilbakestående (eller noe sånt). Han får seg jobb på den lokale pizzakjappa, noe som faren (som er en rik advokat) ikke liker. Rick blir også forelsket i ei dame, som jeg tror er "læreren" hans (eller noe i den duren).

 

Hele filmen ender med at Rick hopper foran en lastebil for å redde vennen sin (som er en guttunge), og overlever. Faren innser at han er i stand til å både jobbe og klare seg selv, og alle er glade :)

 

Kan det være Life on Liberty Street

Lenke til kommentar
Såg en grøsser film med noe med "eight" i titelen. Nokså ny 2008 tipper jeg, grå mørk cover med ei dame på. Noen som vet hele titelen?

 

The 8th plague?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

MV5BMTc3MjUxMzE5N15BMl5BanBnXkFtZTcwNzgxNzkzMg@@._V1._SX267_SY400_.jpg

 

Hvis ikke kan du se her. Kanskje du kjenner igjen tittelen :)

 

 

Nope, har søkt som gal på imdb.com, men vi fant det ut til slutt. Det var Crazy Eights.

 

Takk for forsøket ivertfall.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Jeg ser etter en dramafilm jeg så på TV for en stund siden. Jeg hoppet midt inni filmen, og den handlet om en fyr

som het Richard "Rick" Spencer Jr., som ble utsatt for en bilulykke, og ble litt tilbakestående. Moren døde òg i bilulykken.

 

Han bor på et hjem for tilbakestående (eller noe sånt). Han får seg jobb på den lokale pizzakjappa, noe som faren (som er en rik advokat) ikke liker. Rick blir også forelsket i ei dame, som jeg tror er "læreren" hans (eller noe i den duren).

 

Hele filmen ender med at Rick hopper foran en lastebil for å redde vennen sin (som er en guttunge), og overlever. Faren innser at han er i stand til å både jobbe og klare seg selv, og alle er glade :)

 

Kan det være Life on Liberty Street

 

Ja, det var den.

Lenke til kommentar

Hei.

Det er en film jeg hat et minne fra men som jeg ikke husker hva heter. Det er mulig jeg har sett den da jeg var liten, fordi det er én spesiell scene eller setting som jeg husker.

Det jeg husker var at det var en dame og en mann som kjørte i en cabriolet, rød tror jeg. Så blir de forfulgt av noe eller noen. Damen har noen sånne magiske krefter, så hu skyter ett eller annet. Jeg mener filmen handler noe om at et romvesen får barn med en jordboer eller noe lignende. Mulig at den damen var halvt romvesen.

 

men jeg vet ikke :S

 

Vet noen hvilken film dette kan være?

 

 

ps: Det er antakelig en gammel film, mulig det er mye romantikk i den. Jeg tror ikke det var noen grøsser eller skrekkfilm.

 

 

 

MVH

Halvor Lukerstuen

[email protected]

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film som handler om å gjøre verden bedre.

Det starter med en gutt som har ett skoleprosjekt som skal forbedre verden, han skal starte en "kjedereaksjon" med å hjelpe 3 personer opp på egne ben, uteliggere eller hva enn det er. For så å fortelle dem å gjøre det samme.

 

Han tar selv hjem en uteligger / narkoman og dusjer/forer ham gir ham klær og skaffer han e vaktmester jobb på ett hotell (?)

Lenke til kommentar
Jeg leter etter en film som handler om å gjøre verden bedre.

Det starter med en gutt som har ett skoleprosjekt som skal forbedre verden, han skal starte en "kjedereaksjon" med å hjelpe 3 personer opp på egne ben, uteliggere eller hva enn det er. For så å fortelle dem å gjøre det samme.

 

Han tar selv hjem en uteligger / narkoman og dusjer/forer ham gir ham klær og skaffer han e vaktmester jobb på ett hotell (?)

 

Pay it forward

Lenke til kommentar
Hei. Jeg så en film med Clint Eastwood en gang, og husker ikke hva filmen het. Den handa om at han var befal eller noe... Det er veldig lenge siden jeg så filmen. Mener å huske at det var en komedie, og det var veldig mye banning i filmen. Som sagt, det er veldig lenge siden jeg så filmen, så jeg husker desverre ikke mer :blush: Vet dere hvilken film jeg snakker om?

Kan det være Kelly's Heroes?

Er det den filmen hvor de sier att en tysker i en tank kan få litt av pengene fra en bank eller noe, om han sprenger en vegg eller noe sånt? Husker vi så fjeset hans i tre sekunder mens de forklarte han hvor mange tyske penger det var, så skiftet de plutselig scene til en eksplosjon fra tanksen.

 

Edit: Jeg skriver elendig når jeg er trøtt.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
En gang i Nattkinoens barndom (på NRK altså, ikke på ekte kino) så jeg en film som jeg tror hette "Den farlige tallerkenmannen", men jeg finner den ingen steder. Og ingen jeg spør kan huske den. Så det er mulig tittelen er feil.

 

Den handler i alle fall om en farlig tallerkenmann. Og den eneste scenen jeg husker foreløp omtrent slik: En mystisk mann i stor frakk blir jaget inn i en bakgård av én eller flere mennesker (hukommelsen er litt vag på statistene, det er tross alt sikkert over tjue år siden). Når han kommer frem til en branntrapp snur han seg og drar frem en tallerken fra frakken. Denne kaster han med iskald presisjon på forfølgeren(e). Som faller død(e) om.

 

Det er alt jeg husker. Men det var dritskummelt, og jeg hadde mareritt om denne farlige tallerkenmannen til langt opp i tenårene.

 

Jeg tror muligens at filmen var utenlandsk, men vet ikke sikkert. Noen som husker den?

 

Er det virkelig INGEN av alle filmvirtuosene her inne som kan hjelpe med dette? Det hadde vært så utrolig kult å få avkreftet en snikende mistanke om at dette var en drøm...... :ph34r:

 

På forhånd tusen takk :D

fra ingvil

Lenke til kommentar
En mellomhard en:

 

Filmen illustrerer et ekstremt kriminelt belastet miljø ett sted i statene. Her har vi en Hvit familie med en sænn rundt 20 som flytter inn, pga familien har dårlig råd.

 

Vi følger også en av de fargede "lederne". De selger en del dop i filmen, men de lærer også av den hvite gutten å brenne CD'er slik at de kan selge disse.

 

På slutten av filmen blir en liten farget gutt skutt av en voksen mann, fordi han har blandet ut dop og solgt det.

 

Denne er sett på TV, muligens TV2 Zebra for ca. ett år siden..

 

Anyone?

 

anyone?

Lenke til kommentar
Leter etter en film... Tror den er fransk og fra ca. årtusenskiftet. Den handler om Otto piloten og hans livs kjærlighet. Anyone?

 

Come on, da. Noen må kjenne til denne filmen. Har tenkt litt på det, og kanskje den var spansktalende. Hovedpersonen ble kalt 'Otto el pilotto', bestefaren eller faren hans var flyverpilot i andre verdenskrig. Husker ikke så mye mer annet en at jeg synes filmen var bra. Så den for leeenge siden på canal+ Throw me a bone here peepz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...