Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Primal Fear var ikkje filmen eg var ute etter. Sjølv om mange av likhetane var der. Som sagt trur eg "skurken" er eldre enn kva Ed var. I tillegg hadde han eit hus, med eit hemmleg rom kor han hadde masse bilete av offera sine. I Primal Fear er det ikkje ein seriemordar, men eit drap. :) Uansett, filmen var god den!

Lenke til kommentar

Hm.. Hjelp

 

I løpet av mars 2008 så jeg en film enten på tv eller dvd,

 

Handlingen i filmen er om en gruppe elever, som iløpet av filmen blir en vennegjeng, på skole med en tyrann av en kvinnelig rektor.

Denne rektoren jobber for å bli hovedinspektør for alle skolene i distriktet.

Engelsk læreren til eleven gir dem en oppgave for å få de til å tenke, noe alle "forandre verden".

En av hovedpersonen tar dette litt langt ved å fake et selvmord på scenen foran puplikum som en demonstrasjon mot politikken på skolen.

 

Blir utvist pga av dette, og får med seg folk til å motarbeide rektoren. etter at de prøver å brenne inn et merke i plenen på fotball banen som går litt galt havner de i fengsel. Engelsklærer hjelper de ut av fengsel og hjelper de med å motarbeid rektor.

Mot slutten får de alle elvene til å ringe rundt for å be folk om å ikke stemme på rektoren.

 

Hovedpersonen er veldig glad i film og kommer med små trivielle fakta fra film med jevne mellomrom.

 

Hovedpersonen blir kjæreste med en av de andre hovedperosnene (hun ligner litt på Maria Thayer).

 

Ble minnet om filmen av noe annet jeg satt å så på. men kommer ikke på tittelen..

 

Lirer veldig på dette og hater når sånt bugger meg..

 

Håper noen kan hjelpe meg..

 

Taleg

Lenke til kommentar

Leter etter en film jeg så litt av på tv for noen år siden.

Den handler kort og godt om opptakten til en ny amerikansk borgerkrig.

Blandt annet så husker jeg at det ble litt forvirring da den ene guvernøren skulle trekke seg og dette ble misforstått som at staten skulle trekke seg ut av USA eller noe.

Beklager at jeg ikke har mer å gå på men det er lenge siden jeg så den.

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg har navnet på tungen, men jeg trenger deres hjelp. Filmen handler om at en fyr tar noen folk på et sykehus/legevakt som gissel. Filmen har et kort navn, hvilket jeg husker å være et mannsnavn.

 

Takk for svar! :-)

John Q?

EDIT: Link

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Leter etter en film der en mann blir overvåket hele tiden uten at han vet det. Det er kameraer over alt. Etter hvert finner han ut at han blir overvåket. Og han prøver å stikke av, men det er vanskelig. Så han lurer seg unna på et vis og tar en båt og drar på havet. Han har vannskrekk, så det er ingen som overvåker han der. Er lenge siden jeg så filmen, så jeg husker ikke helt klart hva som skjedde. Tror det var Jim Carrey som var hovedpersonen i filmen, men finner den ikke.

 

Takker for svar :)

Endret av Drunka
Lenke til kommentar

Leter etter en film jeg ikke kan huske hva heter.

Det er en lavbudsjettsfilm med relativt ukjente skuespillere og handler om en by som blir rammet av en ukjent smitte. Hovedpersonen er en mann som er hjemme når det bryter ut og gatene er tomme. Det smitter via. luft.

Han pakker inn huset i plast for å holde folk unna. Han hadde en kone som ble smittet og han nekta å slippe inn i huset. Vi får aldri vite hva smitten var og hele filmen ender med at biohazard-folka gasser han ihjel i huset sitt.

Noen som veit? Kom ut for ett par år siden tror jeg. Muligens engelsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...