Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du snakker nok om Vanishing Point (1997). En remake av den fantastiske Vanishing Point (1971). Selv har jeg ikke sett 97-versjonen, men tør alikevel å si at den orignale er myyyye bedre. Se heller den for første gang, enn å se remaken om igjen.

 

 

Ja, det var den filmen eg snakka om :-D:-D Tusen takk:):):) Hmm.. Har søkt litt på nettet og har funnet nettbutikker så selger den fra 1971. Får ta å bestille den jeg da og satse på den er bra:) Men kunne tenkt meg å sett den fra 1997 igjen, har bare sett han på tv 1 gang, og da fekk jeg ikke se hele en gang:( Vett du / dere om noen nettbutikker som også selger den andre verisjonen?

Lenke til kommentar

våger meg på en bump, eller tilbakeføring av eit emne frå eit tidligare tidspunkt i historia i håp om at ein ny gnist blant folket igjen skal oppstå rundt nemnte sak.

 

Leter etter en norsk film som jeg så på tv for et par år siden. Mener det var tv3 eller tv1000 den gikk på fordi jeg så den flere ganger i løpet av en periode.

 

Det jeg husker er at det handlet om en stille beskjeden ungdom i cirka 20-årene. Han bodde for seg selv og han fikk besøk husker jeg av sin masete mamma en gang i løpet av filmen.. Tror også han jobbet på eller hang veldig mye ved en butikk for filmutleie. Mener å huske at filmen handlet om kjærlighetsproblemer men det var no også en komedie tror jeg.. Også hadde hovedpersonen en kammerat. Han var også sammen med ei jente som ville ligge med han men så var det noe med at han ikke tørte ellerno...har det også med at pia tjelta var med som hans venn også ville han bli sammen med hu i stedenfor...men det kan egentlig ikke være hun for jeg har gått gjennom filmene hun er med i. Filmen minner veldig om mongoland... Hovedpersonen snakket stavanger dialekt mener jeg å huske...... ekstremt irriterende å ikke komme på navnet på denne filmen :p

 

Det er også en fest etterhvert i filmen..mener å huske han er der med dama men så kommer besteveninna som han egentlig liker..og jeg tror det er pia tjelta men jeg har søkt på alle filmene hun har vært med i og det er ingen av de :s

Lenke til kommentar
Vel leter ett en film. var noe med att noen folk drev å produserte inn erne chips i folk i hodene deres så de ble sterkere og tålte mye mere fysisk smerte. husker lite av filmen bare att jeg digga den, gjenomm store deler av filmen ble han jaget rundt av en stor sterk tror han var skallet, mann, hovedpersonen var en kar rundt 30 ganske atletisk. husker det var masse bra kamper osv for det meste nærkamp, men en del skyting også, var ett forsvars senter eller noe store deler av filmen foregikk i ett høyteknologisk ett. hvor disse cyber menneskene gikk berserk og drepte de som jobbet der osv. mener å huske filmen het noe med soldiers men er ikke sikkert. håper noen kan hjelpe.

kan det være solo?

Lenke til kommentar

Jeg har sett en film som gikk på TV for maaaange år siden. Sikkert mellom 8 - 10 år siden jeg såg filmen. Den har gått på TV, kanskje TV2 eller no. Aner ikke hva filmen heter, så håper noen av dere vett hvilken jeg snakker om?! Er usikker på hvor gammel filmen er, men tipper den er laget på 1980, 1990 tallet.

 

Miljøet i filmen slik jeg husker det er rundt om etterkrigstiden, kanskje 1950 - 1960 rundt om. Husker ikke filmen så godt så det kan nok hende jeg bommer litt.

 

Men handlingen i denne filmen handler om en gutt som blir lam. (Tror han blir lam pga av en ulykke. Tror ikke han har vært lam siden han var født. Er ikke 100% sikker, så det kan hende jeg bommer altså) Gutten er rundt 10 - 12 år ca, og har hovedrollen i filmen.

 

Foreldrene er nødt til å sende han vekk på et slags hjem, er usikker på om det var et reint gamlehjem, eller om det var et hjem for de som er lam/sjuke. Men denne gutten får i alle fall en venn på dette hjemmet som han er mye med. Denne venner er rundt om på hans alder. Kanskje litt eldre tror eg.

 

På dette hjemmet er det ei som jobber der som er skikkelig sinte/sur/ bitch. (Tror hu er styrer, eller sjef) For eksempel så går hu i fra gutten når han ligge naken på et bord klar for å vaskast. Det jobber også ei kjempe snille dama her, så prøve å hjelpa denna gutten så godt hu kan. Når han gutten har logge å skreke på bordet så hjalp hu gutten med å legga et teppe over han, så han ikkje skulle frysa. Eg tror hu snilla damå måtte slutta pga av hu stygge damå frøys henna ut, eller gidde na sparken. Åsså meine eg å huska at bestevennen til gutten, han dør. Eg tror han dødde fordi hu stygga damå ikkje ville hjelpa han, og lot han bare ligga og dø, uten å ringa itte lege. Men er ikke 100% sikker på det, kan hende han dødde en naturlig død.

 

Er usikker på om gutten forteller noe om det som skjer på hjemmet til sine foreldre. Men eg tror det var en scene hvor han gav uttrykk av at han ville hjem, men foreldre bare avviste han.

 

- Noen som har peiling på hvilken film dette er? Hadde vært så utrolig kjekt å få sitt den filmen igjen. For eg har lurt lenge på hva denne filmen heter. :):):):):)

Lenke til kommentar

Filmen jeg leter etter i sjangeren actionkomedie eller bare komedie tror jeg. Jeg husker en scene.

 

Hovedpersonen havner i bråk med 2 fyrer som er etter ham og de går utenfor å gjøre opp.

 

Hovedperson: Ok, vi skal sloss, men hva med et par regler? Først ingen slag i ansiktet.

Slemming 1 til slemming 2: Jeg skal vise et hus til noen imorgen, så ville være best om jeg ikke hadde ansiktet fult av merker"

Slemming 2: OK.

Slemming 2: Og ingen slag under beltestedet

Slemming 2 til slemming 1: Jeg og konen prøver å få barn igjen skjønner du

Slemming 1: Å virkelig? Gratulerer

 

Slik går det videre til det ikke blir noe slosskamp likevel. Hovedpersonen er egentlig ikke interessert i å sloss, mulig han stikker av. Skuespilleren som spiller hovedpersonen er en Matthew Perry type, men tror ikke det egentlig er ham, mener fimlen er eldre enn som så.

 

Noen som husker filmen? Er amerikansk, vil tippe tidlig 90-tall.

Lenke til kommentar
Øøøhm, det du beskrev der er nøyaktig det som skjer i en episode av Friends i alle fall?

 

Stemmer, fikk flashbacket nå når du skrev det. Er den episoden de krangler om plass i sofaen, Ross er vel også med. Var av en eller annen grunn sikker på at det var en film. Takk skal du ha.

 

EDIT:

Ved ca 3 minutter i denne:

http://www.youtube.com/watch?v=pWZhEKZDTYE

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Hva heter den filmen der en liten gutt leser i en bok sammen med en av foreldrene sine - boken handler om et sted der hanen på en viss går må gale for at sola skal stå opp. En dag har den onde baronen(en hubro som heller ikke tåler sollys somehow) kidnappet hanen... eller noe sånt - så sola aldri står opp. - etter at denne forelderen har sagt god natt og gutten har lagt seg, må visst gutten lese videre i boka. Men plutselig skjer det noe! Han blir dratt inn i fortellingen; til en annen virkelighet, der han dukker opp som en kattunge og må assistere dyrene på gården i kampen mot den onde ugla... øh, eller noe.

 

Jeg tror i alle fall det. Så vel denne filmen i 1997 eller noe sånt, så det er ganske uklart hva det var som skjedde. Men jeg tror det var sånn.

 

Til slutt i filmen, så... ja, dere kan vel kanskje tenke selv.

 

Jeg har ikke noen spesiell urge til å se filmen igjen, men har tenkt en del ganger på den siden da og lurt fryktelig på hva den het fordi jeg aldri kunne huske historien helt, men synes å huske jeg synes det var en veldig bra film - selv om den også var veldig skummel.

 

EDIT: I starten var den med skuespillere; etter at gutten var forsvunnet inn i boken var dette en tegnefilm. Da vet du det.

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar
Jeg tror det er filmen Rock-A-Doodle (1991) du beskriver.

 

WOW, jeg trodde ikke noen faktisk ville klare å finne ut hva den het for noe - den er jo 17 år gammel(og tegnefilm - ikke akkurat en tidløs klassiker man ser hvert år) :woot: Beskrivelsen min var kanskje ikke helt korrekt, men den stemte nå i alle fall såpass at du skjønte hvilken film det var ;) takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Jeg har en vanskelig en her tror jeg... ikke akkurat en film, men en sketsj, sannynligvis av KLM.

 

Pappa Har sett klipp av den et sted, det eneste han husker er at det var noe med bøker, eller en som forklarer noen hvordan man bruker en bok. han er nesten sikker på at Lystad og\eller mjøen og\eller kirkvaag var med.

 

beklager sterkt å ha postet sannsynligvis den værste beskrivelsen noensinne, men jeg vil gjerne finne kortfilmen.

 

Vil gjerne vite hva den heter, eller hvor jeg kan se den.

 

 

Takk

Endret av o14vo14v
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...