Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan noen hjelpe meg med å finne denne filmen?

jeg så den på tv for noen år siden, og handlet om to menn (kan ha vært brødre eller fettre eller noe), som av en eller annen grunn havnet på en mystisk plass, der mennesker og dinosaurer levde sammen (i alle fall de snille dinosaurene), og de hadde noen lysende steiner som beskyttet dem mot de farlege dinosaurene, og gav dem energi. de hadde to språk i den verdenen, og det var det menneskelige og dinosaurspråket. det var og med en veldig morsom og begavet dinosaur som kunne engelsk og snakket mye med de to mennen. (tror de andre dinosaurene måtte gå for å kunne lese). uansett, de to mennene møtte og en dame der inne, som hadde en veldig sentral rolle i samfunnet. etter hvert som mennene kom inn i livet der, begynte de på en slags skole, og den ene ble sendt opp på noe klippegreier for å bli flyver, mens den andre ble igjen og fekk ett eg han slulle ta seg av. håper virkelig noen kan hjelpe meg med å finne nevnet på denne filme. :cry:

Lenke til kommentar

Kan det vere Dinotopia?

 

Carl and David, two boys flying a small aircraft over the ocean with their father, crash land near an uncharted island. The boys swim safely to shore, but their father unfortunately drowns in the crash. On their own, the brothers explore the island and soon discover it is not only inhabited by people, but by dinosaurs as well! While the place seems easy enough to get used to, the boys must find a way of returning to their home.
Lenke til kommentar

Jeg har et vagt minne av en film fra barndommen(håper det er film og ikke serie). Denne er vel fra slutten av 80, starten av 90. (Hvertfall da jeg så den).

 

Det jeg husker fra filmen var at det var et vidunderbarn(geni) som flere ville ha tak i(bad guys osv). Det var en jakt på denne barnet og jeg synes det avsluttet i at de finner et jagerfly som ble styrt av dette vidunderbarnet? Har også et vagt minne om at det er en biljakt på en vei i en skog.

 

Er ikke 100% på om disse opplysningene stemmer, men hadde vært morsomt om noen visste hva jeg prater om?

Lenke til kommentar

Hei, er en film jeg har hørt om...et fly styrter i Alpene og en del mennesker overlever styrten, men må kjempe for å overleve og må bl.a. spise sine døde medpassasjerer. Etterhvert samler de nok mot til å forlate krasj-stedet og leter etter hjelp. Skal være en sann historie...

På forhånd takk! :grin:

Lenke til kommentar

Jeg så en film på TV-en for endel år siden. Husker ikke om den var svensk eller dansk. En av delene var den i hvertfall. Den handlet om en voksen mann (20-25 år) som var tilbakestående. Når han sto og så på barna som lekte kom barnas foreldre og hentet dem fordi de trodde han var pedofil. Han blir også forført i dusjen av en jente på hans alder, men han skjønner ikke helt hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...